Για ένα από τα «ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο», ένα «πρακτικά αβύθιστο» σκάφος έκανε λόγο ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο (Giovanni Costantino), ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας The Italian sea group, στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini navi του Viareggiο, κατασκευάστριας εταιρείας του «Bayesian».
«Όλα όσα έχουν συμβεί, αποκαλύπτουν μια μεγάλη σειρά λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο. Και τότε γιατί το πλήρωμα δεν γνώριζε για την επικείμενη θαλασσοταραχή; Οι επιβάτες ανέφεραν κάτι παράλογο, ότι δηλαδή η καταιγίδα έφτασε ξαφνικά, από το πουθενά. Αυτό δεν αληθεύει. Ολα ήταν προβλέψιμα. Εχω τους μετεωρολογικούς χάρτες εδώ μπροστά μου. Τίποτα δεν ήρθε ξαφνικά. Αναρωτηθείτε, γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Πορτιτσέλο έξω εκείνη τη νύχτα; Ενας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική αναταραχή υπήρχε σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ηταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς», ανέφερε ο επιχειρηματίας στην Corriere della Sera, υποστηρίζοντας πως για τη βύθιση του σκάφους συνέτεινε σειρά από ανθρώπινα λάθη.
Ο Κονσταντίνο χαρακτήρισε το σκάφος «πρακτικά «αβύθιστο». «Εκτός αν παίρνει νερό. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση», προσθέτει.
«Σίγουρα το συμβάν στο Παλέρμο θα εγκυμονούσε μηδενικό κίνδυνο αν είχαν πραγματοποιηθεί οι σωστοί ελιγμοί και αν δεν υπήρχαν καταστάσεις που έθεταν σε κίνδυνο την ευστάθεια του πλοίου», συμπληρώνει.
«Πέθαναν σαν ποντίκια»
«Λέω ότι έγιναν λάθη. Μεταξύ της άφιξης μιας θύελλας και της εισροής νερού υπάρχει ένα χάσμα. Επρεπε να γίνει μια σειρά από πράγματα για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση. Εγώ ως καπετάνιος του πλοίου θα είχα μετακινηθεί, αλλά ακόμη και αν για κάποιο λόγο έπρεπε να μείνω εκεί, θα είχα διαχειριστεί αυτές τις καιρικές συνθήκες που, ας το παραδεχτούμε, δεν ήταν και τόσο τρελές. Από την άλλη, ο κυβερνήτης του «Sir Robert», δίπλα του, διαχειρίστηκε τα πάντα χωρίς κανένα πρόβλημα», προσθέτει ο Κονσταντίνο.
«Κοιτάξτε, ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα “Κατρίνα”, κατηγορίας 5. Δεν μπορεί να αντέξει έναν υδροστρόβιλο εδώ; Είναι καλή πρακτική όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο να υπάρχει ένας φρουρός στη γέφυρα. Αν ήταν εκεί, θα μπορούσε να είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, το σκάφος πήρε το νερό, με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Βρέθηκαν σε μια παγίδα, οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».
Πηγή: Corriere della Sera