Τα ερωτήματα αναφορικά με το μέλλον του Twitter, πολλά: Υπάρχει περίπτωση, άραγε, να χρεοκοπήσει λόγω έλλειψης διαφημίσεων; Υπάρχει περίπτωση να χρεοκοπήσει ηθικά λόγω έλλειψης διαχειριστών περιεχομένου; Θα μπορούσε απλώς να σταματήσει να λειτουργεί λόγω έλλειψης μηχανικών;
Όλα αυτά έχουν τη σημασία τους. Ενδεικτικά πέρυσι, σχεδόν το 90% των εσόδων του Twitter προήλθε από διαφημίσεις. Τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο, είναι δεκάδες οι μεγάλες εταιρείες που έχουν σταματήσει (προσωρινά ή όχι, μένει να φανεί) να διαφημίζονται στο Twitter, γεγονός το οποίο προφανώς αποτελεί μέγα πρόβλημα για τον Έλον Μασκ, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία εκείνος αναζητά πηγές εσόδων.
Η διαχείριση περιεχομένου επίσης έχει σημασία. Εάν δεν υπάρχουν πλέον αρκετοί άνθρωποι για να τσεκάρουν / φιλτράρουν όσα δημοσιεύονται, τότε το πλήθος των προσβλητικών / τοξικών αναρτήσεων στην πλατφόρμα θα μπορούσε να αυξηθεί κατακόρυφα, οδηγώντας όχι μόνο σε νομικούς μπελάδες (κατηγορίες για συκοφαντία κ.ά.) αλλά και σε εμπορικά προβλήματα καθώς πολλές από τις διαφημιζόμενες εταιρείες, ειδικά οι μεγάλες, τείνουν να αποφεύγουν πλατφόρμες με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο.
Η έλλειψη μηχανικών – τεχνικών υποστήριξης από την άλλη πλευρά, είναι ένα πολύ πρακτικό θέμα που πολλοί προειδοποιούν ότι ο Μασκ θα βρει κάποια στιγμή μπροστά του. Ολόκληρες ομάδες εργαζομένων, που διαχειρίζονταν κρίσιμες υπηρεσίες, έχουν πια φύγει. Κάποιες από αυτές τις υπηρεσίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να συνεχίσουν να λειτουργούν για ένα διάστημα χωρίς επίβλεψη αλλά κάποια στιγμή τα προβλήματα θα αρχίσουν να φαίνονται, έγραφε προ ημερών συντάκτης του περιοδικού New Statesman.
Έτερο ενδιαφέρον στοιχείο σύμφωνα με το Politico, το γεγονός ότι κάποιες εταιρείες συμβουλεύουν τους πελάτες τους να μην προετοιμάσουν τώρα μακροπρόθεσμα σχέδια δράσης στο Twitter, που θα εκτείνονται χρονικά πέραν του επόμενου εξαμήνου.
Οι ανατροπές στο τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι, βέβαια, στην πραγματικότητα «αρκετά συχνές», δηλώνει ο Φίλιπ Βάις, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ZN Consulting, μιλώντας στο Politico. «Το Twitter ήταν το νούμερο ένα πολιτικό κανάλι επικοινωνίας» για όσους εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, στις πολιτικές εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συνεχίζει ο ίδιος. Υπό αυτό το πρίσμα, έχει ήδη κατοχυρώσει μια θέση στην εργαλειοθήκη πλήθους επαγγελματιών (δημοσιογράφων, επικοινωνιολόγων, πολιτικών, τεχνοκρατών κ.ά.).
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Βάις, «το μέλλον (σ.σ. του Twitter) είναι ασαφές, και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αναζητήσει κανείς εναλλακτικές πλατφόρμες». Η ZN Consulting παρουσιάζεται να καλεί τους πελάτες της να εξετάσουν ως πιθανές εναλλακτικές τον ιστοχώρο Mastodon αλλά και το LinkedIn. Ο Φίλιπ Βάις υπογραμμίζει, επίσης, ως αξιοσημείωτη την επιστροφή των ενημερωτικών newsletters που πριν λίγα χρόνια είχαν σχεδόν χαθεί αλλά πλέον πληθαίνουν αποκτώντας περισσότερους αναγνώστες. Με άλλα λόγια, αυτό που προτείνεται στους ενδιαφερόμενους (εταιρείες, κομματικά γραφεία, οργανώσεις κ.ά.) είναι να αρχίσουν να επενδύουν και πάλι όχι μόνο σε λογαριασμούς στα social media αλλά και στην ανάπτυξη δικών τους ιστοσελίδων.
Σημειώνεται, δε, ότι όλα αυτά γίνονται σε μια περίοδο κατά την οποία η ΕΕ προωθεί σειρά από νέους κανόνες για τις ψηφιακές υπηρεσίες με στόχο ένα ασφαλέστερο και πιο υπεύθυνο διαδικτυακό περιβάλλον.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, υπάρχουν και πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφορικά με το μέλλον του Twitter, όπως για παράδειγμα της Κλόι Ρόικροφτ της FleishmanHillard Brussels, που θεωρεί ότι το Twitter θα μπορούσε να βγει πιο υγιές μέσα από τις τρέχουσες αναταράξεις.
Με πληροφορίες από Politico