Πάνω από το 1/3 των 100 κορυφαίων πελατών του Twitter δεν έχουν διαφημιστεί στην πλατφόρμα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η Washington Post.
Δεκάδες κορυφαία brands, που αγόραζαν διαφημιστικό χώρο στο Twitter, δεν είχαν καμία διαφημιστική παρουσία στην πλατφόρμα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, από τις 7 Νοεμβρίου και έπειτα.
Επικαλούμενη στοιχεία της εταιρείας Pathmatics, η Washington Post υποστηρίζει ότι εταιρείες όπως οι: Merck (φαρμακευτική), Kellogg (δημητριακά), Verizon (τηλεπικοινωνίες), Boston Beer (ζυθοποιία), Mars (σοκολάτες), Jeep (αυτοκίνητα) κ.ά. έχουν σταματήσει τις τελευταίες εβδομάδες να διαφημίζονται στον χώρο του Twitter.
Παράλληλα ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες ο Έλον Μασκ έχει απολύσει και πολλούς από τους υπαλλήλους που εργάζονταν στο τμήμα πωλήσεων της εταιρείας, όπως αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά της η Wall Street Journal.
Η Γουόλ Στριτ αντιμετωπίζει εδώ και καιρό το Twitter ως μια εταιρεία η οποία κινείται αργά στο μέτωπο της προώθησης προϊόντων οι διαφημίσεις των οποίων θα μπορούσαν να μετατραπούν σε αυξανόμενα έσοδα.
Πλέον, ως νέος ιδιοκτήτης του Twitter ο Έλον Μασκ προσπαθεί να μειώσει τις δαπάνες από τη μία πλευρά, και να βρει νέους εναλλακτικούς τρόπους προσέλκυσης εσόδων από την άλλη. Ωστόσο, το Twitter εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διαφήμιση. Ενδεικτικά πέρυσι, σχεδόν το 90% των εσόδων της εταιρείας (που ήταν συνολικά 5 δισ. δολ.) προήλθε από διαφημίσεις.
«Οι παράγοντες του διαφημιστικού κλάδου επαναξιολογούν το Twitter σε μια περίοδο χάους, καθώς ο Μασκ κάνει δραματικές αλλαγές τόσο στο προσωπικό όσο και στην πλατφόρμα», σημειώνει στο άρθρο της η Washington Post.
Ο Μάθιου Κουίντ, διευθυντής του «Center on Global Brand Leadership» στο Columbia Business School, υποστηρίζει ότι πλέον, με τον τρόπο που έχει επιλέξει να διοικεί το Twitter, ο Μασκ μετατρέπεται σε brand ο ίδιος και μάλιστα σε αμφιλεγόμενο brand, πράγμα το οποίο γεννά ωστόσο προβληματισμό μεταξύ των διαφημιστών και των επιχειρηματιών που δεν έχουν ακόμη πειστεί ότι θα είναι καλό για τα δικά τους προϊόντα να συσχετιστούν με αυτό το αμφιλεγόμενο Έλον Μάσκ brand.
Το κακό για το Twitter είναι ότι αυτά συμβαίνουν στο τέλος της χρονιάς, καθώς οδεύουμε προς τα Χριστούγεννα και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το Μουντιάλ, σε μια περίοδο δηλαδή κατά την οποία οι εταιρείες παραδοσιακά τείνουν να επενδύουν μεγαλύτερα ποσά στη διαφήμιση.
Αξίζε να σημειωθεί ωστόσο, από την άλλη πλευρά, ότι και τους περασμένους μήνες, προτού δηλαδή το Twitter περάσει επισήμως στα χέρια του Μασκ στα τέλη Οκτωβρίου, οι εταιρείες είχαν αρχίσει να κόβουν ποσά από το digital advertising καθώς οι ανησυχίες για την πορεία της οικονομίας πολλαπλασιάζονταν.
Πηγή: Washington Post