ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέο μέτωπο κατά του Facebook ανοίγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Αφορμή για το νέο μέτωπο ήταν αυτή τη φορά η πιθανότητα εξόντωσης του ανταγωνισμού στις μικρές αγγελίες μέσω του Facebook Messenger

Money Review

Επίσημη διαμαρτυρία κατά της Meta Platforms (μητρική του Facebook) κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιβολή προστίμων στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό. Αφορμή για το νέο μέτωπο που άνοιξε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ κατά ενός από τις λεγόμενες Big Tech ήταν αυτή τη φορά η πιθανότητα εξόντωσης του ανταγωνισμού στις μικρές αγγελίες μέσω του Facebook Messenger.

«Μέσω του Facebook, η Meta απευθύνεται σε δισεκατομμύρια χρήστες και εκατομμύρια ενεργούς διαφημιστές», δήλωσε η κυρία Βεστάγκερ. «Αρχική μας ανησυχία είναι η Meta έχει συνδέσει το Facebook με την υπηρεσία διαδικτυακών αγγελιών Facebook Market» και αυτό σύμφωνα με την ευρωπαία επίτροπο σημαίνει ότι «οι χρήστες του Facebook δεν έχουν επιλογή από το να έχουν πρόσβαση στο Marketplace».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει ακόμη το αν η Meta εφαρμόζει άδικες συνθήκες εμπορικής λειτουργίας που επιτρέπει την αξιοποίηση δεδομένων έναντι ανταγωνιστικών υπηρεσιών μικρών αγγελιών.

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ διερευνά τις πρακτικές του Facebook από το 2019

Αυτή η υπόθεση είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά ερευνών που έχει ξεκινήσει κατά το πρόσφατο παρελθόν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως η Google, η Apple και η Amazon, έχοντας επιβάλλει αρκετές φορές σκληρά πρόστιμα. Παλαιότερα η ΕΕ είχε επιβάλει πρόστιμο στη Facebook, για την μην ορθή παρουσίαση στοιχείων από την εξαγορά του WhatsApp. Η Meta βρίσκεται επίσης στο στόχαστρο των Αρχών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Ο Τιμ Λαμπ, επικεφαλής Ανταγωνισμού της Meta για την περιοχή της Ευρώπης, ανέφερε σε δήλωσή του ότι «οι κατηγορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στερούνται βάσης» και πρόσθεσε ότι η εταιρεία «θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές για να δείξει στην πράξη πως τα προϊόντα της είναι υπέρ του καταναλωτή και του ανταγωνισμού».

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ διερευνά τις πρακτικές του Facebook από το 2019. Η αμερικανική εταιρεία είχε προσφύγει στα δικαστήρια για να περιορίσει το ποιες ακριβώς πληροφορίες μπορούσαν να λάβουν οι αξιωματούχοι της ΕΕ.

Η κίνηση της ΕΕ εναντίον της Meta έρχεται σε μια περίοδο που αναμένεται η ανακοίνωση συμβιβασμού σε μια αντίστοιχη έρευνα που είχε ξεκινήσει κατά της Amazon, η οποία αφορά το κατά πόσο ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιεί δεδομένα των ανταγωνιστών του.

Ταυτόχρονα με το άνοιγμα αυτή της υπόθεσης, η EE τη Δευτέρα έκλεισε μια ξεχωριστή αντιμονοπωλιακή έρευνα σε μια διαφημιστική συμφωνία μεταξύ της Meta και της Google με την ονομασία «Jedi Blue» καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως δεν επηρεάζει τον ανταγωνισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Από ψηφιακό χώρο συνάντησης του κοινωνικού μας κύκλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν να μετατρέπονται όλο και περισσότερο ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Τη στιγμή που υπάρχει μια ομαδική συνομιλία για το κάθε τι, πώς μπορούμε να κάνουμε υγιή χρήση των τσατ χωρίς να χάνουμε ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
X