ΚΥΠΕ
Τα σχολεία μας απέδειξαν από τον περασμένο Μάιο ότι είναι χώροι υγειονομικής ασφάλειας και θα το κάνουν και στη νέα σχολική χρονιά, διαμήνυσε ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου, εκφράζοντας ικανοποίηση και εντυπωσιασμό από την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων. Παράλληλα ανέφερε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει διάλογος για το ενδεχόμενο τοποθέτησης κλιματιστικών στις σχολικές αίθουσες.
Ο κ. Προδρόμου επισκέφθηκε το πρωί το 26ο δημοτικό σχολείο Παναγίας Τριχερούσας στη Λεμεσό καθώς και το διπλανό δημόσιο νηπιαγωγείο, όπου ενημερώθηκε για τις προετοιμασίες και τα μέτρα που λήφθηκαν ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. «Οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικές. Τα σχολεία είναι οργανωμένα πάρα πολύ καλά και εδώ στο συγκεκριμένο Δημοτικό αλλά και στο νηπιαγωγείο η οργάνωση είναι άψογη», είπε ο Υπουργός και συνεχάρη τις διευθύνσεις και τους εκπαιδευτικούς.
Υπέδειξε ότι «σε κάποια σχολεία, όπως είναι λογικό και επόμενο, υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις», και ανέφερε ότι «από την αρχή θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να επιστρατεύσουν την ευρηματικότητα, να προσαρμόσουν το πρόγραμμα, τις αίθουσες». Έφερε ως παράδειγμα την πρωτοβουλία στο 26ο δημοτικό Λεμεσού να τυπωθούν φανέλες με τις βασικές οδηγίες υγειονομικής προστασίας που θα δοθούν σε όλα τα παιδιά, σημειώνοντας ότι παρόμοιες πρωτοβουλίες υπάρχουν και σε άλλα σχολεία. «Η εκπαίδευση είναι οι εκπαιδευτικοί μας, σε αυτούς στηριζόμαστε», συνέχισε ο κ.Προδρόμου, ο οποίος αναφερόμενος στις λύσεις που δόθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίες, είπε πως αυτές έγιναν αναλόγως των δεδομένων. «Δεν ξεκινήσαμε για να συνενώσουμε διπλά θρανία. Ξεκινήσαμε για να οργανώσουμε τις αίθουσες με τη χρήση διθέσιων θρανίων από ένα παιδί και την προσθήκη όσων θα χρειάζονταν, μονοθέσιων θρανίων», είπε.
Πρόσθεσε πως «υπήρχε σχεδιασμός για όλες τις αίθουσες, σε όλη την Κύπρο, είχαμε μετρήσει, πλην όμως δεν ήταν δυνατόν η τοπική αγορά να μας προμηθεύσει έγκαιρα με τα ανάλογα θρανία και δεν ήταν λογικό να είχαμε παραγγείλει μονοθέσια θρανία από τον Μάη όταν η οδηγία ήταν να υπάρχει απόσταση ενός μέτρου ανάμεσα σε κάθε θρανίο». Ως εκ τούτου, συνέχισε, προωθήθηκε η λύση της συνένωσης θρανίων, τα οποία θα αντικαθίστανται προοδευτικά όταν αρχίσει η παραλαβή μονοθέσιων θρανίων και υπέδειξε ότι «σε κάποιες αίθουσες που είναι μικρές και χρειάστηκε να συνενωθούν τρία διθέσια θρανία, αυτά θα αντικατασταθούν κατά προτεραιότητα».
Την ίδια ώρα υπογράμμισε πως στο Υπουργείο υπάρχει πρόβλεψη και για εκ περιτροπής πρωινή και απογευματινή φοίτηση «αν κάποια σχολεία, παρά τη συνένωση δύο θρανίων δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τα παιδιά». «Και αυτό είναι οργανωμένο στο Υπουργείο και τους αριθμούς έχουμε, κι αν κάποιοι συνεχίσουν να επιμένουν, θα πρέπει να γίνει», είπε. Αναφερόμενος στη διαρρύθμιση θρανίων στη Μέση Εκπαίδευση, επιβεβαίωσε πως εκεί και όπου κρίνεται αναγκαίο θα χρησιμοποιηθεί συνθετικό διάφανες διαχωριστικό (plexiglass) καθώς θα υπάρχει υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές. «Εδώ πρέπει να πούμε ότι καταλαβαίνω πλήρως τους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν με τη χρήση μάσκας. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε διαφορετικά, αφού αυτή είναι η προστασία την οποίαν μας έχουν συστήσει οι ειδικοί και θα πρέπει να την εφαρμόσουμε», συμπλήρωσε.
Ο Υπουργός σημείωσε πως «το θέμα είναι ότι τα προβλήματα που υπάρχουν πρέπει να τα λύσουμε, όχι να τα απαγγέλλουμε» και ότι «η χώρα μας έχει κερδίσει - όλοι μαζί το έχουμε κάνει - με τα μέτρα της κυβέρνησης και την υπεύθυνη συμπεριφορά, καταφέραμε να πάμε στα σχολεία, την ώρα που σε άλλες χώρες αυτό δεν είναι αυτονόητο». «Ας το αξιοποιήσουμε γιατί τα παιδιά μας χρειάζονται την εκπαίδευση, τη μάθηση με τη φυσική φοίτηση, αλλά και η κοινωνία θα εξυπηρετηθεί με το να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά», είπε ο Πρόδρομος Προδρόμου.
Ως γενικό μήνυμα, δήλωσε ότι «θα πρέπει να τηρήσουμε τους κανόνες προστασίας χωρίς τυπολατρία αλλά στην ουσία, όπως το έχουν κάνει τα σχολεία και στο προηγούμενο έτος, που απέδειξαν τον Μάιο ότι είναι χώροι υγειονομικής ασφάλειας. Είμαστε περήφανοι γι αυτό και θα το κάνουμε και στην νέα σχολική χρονιά». Ερωτηθείς για το θέμα του κλιματισμού στα σχολεία, ο Υπουργός Παιδείας είπε πως η βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει το απαραίτητο ηλεκτρικό φορτίο, κάτι που μέχρι τώρα δεν προβλεπόταν. «Ξεκινάμε λοιπόν τώρα, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων από την ΑΗΚ σε 405 σχολεία, ενώ θα γίνει και υγροθερμομόνωση στις οροφές, και την Τρίτη θα έχω διάλογο για να δούμε αν μπορούμε να διατυπώσουμε μία πρόταση για τον κλιματισμό στα σχολεία», κατέληξε στις δηλώσεις του ο Υπουργός Παιδείας.