ΚΥΠΕ
Η τοποθέτηση της εφημερίδας γίνεται εν μέσω αναζωπύρωσης της συζήτησης για το μέλλον των Γλυπτών που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, μετά από τη διάταξη που προστέθηκε στη διαπραγματευτική εντολή της ΕΕ για τη δεύτερη φάση του Brexit περί διευθετήσεων για την επιστροφή και αποκατάσταση κλεμμένων πολιτιστικών θησαυρών.
Αν και η διάταξη αφορά περιπτώσεις αρχαιοκαπηλίας, όπως σημειώνει ο Guardian, το άρθρο σχολιάζει πως «θα παρείχε ξεκάθαρα μια πλατφόρμα για ανανεωμένη άσκηση πίεσης επί του Λονδίνου» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Το βασικό επιχείρημα της εφημερίδας είναι ότι η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον και οι Brexiteers με τρόπο «ρομαντικό» προτάσσουν ως δικαιολόγηση του Brexit την ανάκτηση του πεπρωμένου της Βρετανίας και της εθνικής της υπερηφάνειας, τη σημασία της εθνικής κυριαρχίας, αυτοεκτίμησης και αξιοπρέπειας, την υπερηφάνεια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος.
«Αυτό που ισχύει για τη Βρετανία θα έπρεπε ασφαλώς να ισχύει και για την Ελλάδα. Η αποκατάσταση των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα θα αναγνώριζε την εγκυρότητα των συναισθηματικών προσκολλήσεων μίας άλλης ευρωπαϊκής χώρας και της αίσθησης του εαυτού της, μετά από το οικονομικό σφυροκόπημα που έχει δεχθεί επί πάνω από μία δεκαετία. Θα διέψευδε επίσης την υποψία ότι η Βρετανία έχει μαγευτεί τόσο πολύ από τη δική της χαμένη αυτοκρατορία που είναι ανίκανη να αποκαταστήσει μία παλιά αδικία», συνάγει το άρθρο.
Μεταξύ άλλων, επίσης, το άρθρο κατηγορεί τη Βρετανία του 19ου αιώνα για «ματαιοδοξία» που οδήγησε στην αγορά των Γλυπτών από τον κερδοσκόπο λόρδο Έλγιν και αποκρούει τις «εχθρικές» απαντήσεις στο αίτημα για επανένωση των Γλυπτών ως «ύβρη».
Αντίθετα, ο ιστορικός και αρθρογράφος της Daily Telegraph Άντριου Ρόμπερτς έγραψε άρθρο μεταφέροντας «τα λόγια των ίδιων των Γλυπτών» τα οποία υποστηρίζουν ότι δε θέλουν να επιστρέψουν στη σύγχρονη Αθήνα, αλλά να μείνουν στο Λονδίνο που είναι πιο κοντά στα ιδανικά της αρχαίας Αθήνας.
Από τη δική της πλευρά η αναπληρώτρια διευθύντρια των Times Σάρα Μπάξτερ είχε λάβει θέση με άρθρο της υπέρ της επιστροφής, χαρακτηρίζοντάς την ως τη «λογική» κίνηση.