ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο τιμά το έργο του Πωλ Σεζάν

Η έκθεση «Cezanne» είναι η πρώτη μεγάλη αναδρομική του έργου του καλλιτέχνη στις ΗΠΑ εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια

ΑΜΠΕ

Στον Πωλ Σεζάν ο οποίος χαρακτηρίστηκε «Καλλιτέχνης των Καλλιτεχνών» καθώς πολλοί από τους υποστηρικτές και θαυμαστές του ήταν ζωγράφοι, όπως οι Κλοντ Μονέ, Καμίλ Πισάρο, Ανρί Ματίς και Πάμπλο Πικάσο και «Πατέρας της Μοντέρνας Τέχνης» είναι αφιερωμένη έκθεση στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο.

Η έκθεση «Cezanne» είναι η πρώτη μεγάλη αναδρομική του έργου του καλλιτέχνη στις ΗΠΑ εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια και η πρώτη έκθεση για τον Σεζάν που διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο εδώ και πάνω από 70 χρόνια.

The Sea at L’Estaque behind Trees, 1878–79

Ο Πωλ Σεζάν ήταν Γάλλος ζωγράφος του μετα-ιμπρεσιονισμού, ο οποίος πούλησε ελάχιστους πίνακές του κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Σήμερα όμως θεωρείται πρόδρομος του κυβισμού και προγενέστερος του φωβισμού και ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες στην ιστορία της μοντέρνας τέχνης.

Σχεδιασμένη σε συντονισμό με την Tate Modern η έκθεση εξερευνά το έργο του Σεζάν σε διάφορα μέσα και είδη με 80 ελαιογραφίες, 40 ακουαρέλες και σχέδια και δύο μπλοκ ζωγραφικής.

Madame Cezanne in a Yellow Chair, 1888–90

Ειδικότερα παρουσιάζεται το εύρος των θεμάτων και των σειρών του Γάλλου ζωγράφου, ελάχιστα γνωστοί αλληγορικοί πίνακες, ιμπρεσιονιστικά τοπία, πίνακες της οροσειράς Sainte Victoire, πορτρέτα και σκηνές λουομένων. Τα έργα προέρχονται από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία.

Οι επιμελητές της έκθεσης Γκλόρια Γκρουμ και Κέιτλιν Χάσκελ κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες για να παρουσιάσουν το έργο με τον τρόπο που θα ήθελε ο καλλιτέχνης, (ανάλυση υπέρυθρων ακτίνων Χ, αφαίρεση συνθετικών βερνικιών από οκτώ ελαιογραφίες, αφήνοντας την επιφάνεια των καμβάδων γυμνή για να τονιστούν τα σημάδια του πινέλου).

Σήμερα, πάνω από εκατό χρόνια από τη δημιουργία των τελευταίων έργων του Σεζάν, οι καλλιτέχνες εξακολουθούν να σέβονται τη δέσμευσή του να τηρεί την προσωπική αλήθεια στην πράξη της τέχνης.

Σε έργα όπως το «Still Life with Apples» (1893-94) από το Μουσείο Getty στο Λος Άντζελες, οι τυπικοί κανόνες προοπτικής ανατρέπονται και τα αντικείμενα μοιάζουν σαν να πρόκειται να γλιστρήσουν από το τραπέζι. Ο Σεζάν ενδιαφέρεται λιγότερο για το τι απεικονίζει παρά για το πώς χτίζει μια εικόνα.

Seated Man, 1905–6

«Όταν το κάνεις αυτό και αρχίζεις να σκέφτεσαι τη ζωγραφική πραγματικά στο επίπεδο σημαδιού, αυτό που αρχίζεις να έχεις είναι ένας τύπος ζωγραφικής που είναι αρκετά ειλικρινής σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας του - και σε ωθεί να σκέφτεσαι τον τρόπο δημιουργίας του» είπε η Χάσκελ σε δήλωσή της.

Ο Σεζάν ενέπνευσε την Πρωτοπορία του 20ου αιώνα και συλλέκτες έργων του ήταν ο Πάμπλο Πικάσο και ο Ανρί Ματίς, οι οποίοι τον τιμούσαν ως «τον σπουδαιότερο όλων μας».

«Η έκθεση δεν παρουσιάζει μόνο νέες, σημαντικές έρευνες και ευρήματα, αλλά διερευνά επίσης την επιρροή που είχε ο Σεζάν σε γενιές καλλιτεχνών» ανέφερε η επιμελήτρια, Γκλόρια Γκρουμ.

Στόχος των διοργανωτών της έκθεσης είναι οι επισκέπτες να κατανοήσουν πώς ο Σεζάν εξελίχθηκε σε πρωτοπόρο των τεχνών τον 19ο αιώνα μέσω της πολύπλοκης προσέγγισής του στη ζωγραφική και να μάθουν για τις τεχνικές του, οι οποίες συχνά θεωρήθηκαν απλές, αλλά εκείνη την εποχή ήταν πρωτόγνωρες.

Η έκθεση «Cezanne» φιλοξενείται στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο έως τις 5 Σεπτεμβρίου 2022.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

X