Οι φιλόδοξοι εργαζόμενοι λαμβάνουν πολλές συμβουλές στις αρχές της καριέρας τους σχετικά με το πώς να προοδεύσουν. Μια συνηθισμένη συμβουλή είναι: Να είστε από τους πρώτους που φτάνουν στο γραφείο και από τους τελευταίους που φεύγουν, για να δείξετε στον εργοδότη σας ότι είστε αφοσιωμένοι στη δουλειά.
Η Brianna Doe συνήθιζε να αισθάνεται έτσι. Όταν η επαγγελματίας του μάρκετινγκ ξεκίνησε την καριέρα της πριν από περίπου μια δεκαετία, συχνά έμπαινε νωρίς στο γραφείο και δούλευε πολλές ώρες προκειμένου να δείξει ότι έχει την ορμή και το κίνητρο και ότι θέλει να εξελιχθεί μέσα στην εταιρεία.
Η Doe ήταν πρόθυμη να δείξει στον προϊστάμενό της και στους ανθρώπους εκτός του τμήματός της ότι μπορούσε «να υπερβεί τα εσκαμμένα» και ένιωσε ότι ένας πολύ καλός τρόπος για να το πετύχει αυτό είναι, να είναι η πρώτη που εμφανίζεται και η τελευταία που φεύγει. Ακολουθώντας όμως αυτή την τακτική, βίωσε έντονα μια επαγγελματική εξουθένωση.
Τώρα η Doe, ρίχνοντας μια ματιά στο παρελθόν, αναγνωρίζει πλέον ότι οι καλοπροαίρετες συμβουλές συχνά συνοδεύονται από την προειδοποίηση ότι η πολύωρη εργασία δείχνει την αφοσίωσή σας στη δουλειά σας εις βάρος του προσωπικού σας χρόνου και της ζωής σας.
«Δεν είχα κανενός είδους αρμονία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής στη ζωή μου», αναφέρει η Doe, η οποία τώρα διευθύνει τη δική της εταιρεία μάρκετινγκ, τη Verbatim. Στις μέρες μας, όπως λέει, πρόκειται για μια ξεπερασμένη άποψη, ειδικά τώρα που έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή που θέτει όρια και δίνει προτεραιότητα στην ψυχική υγεία.
Η Stacie Haller, επικεφαλής σύμβουλος καριέρας στο ResumeBuilder με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας σε θέματα προσλήψεων, συμφωνεί. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι είναι αρκετά ενημερωμένοι στις μέρες μας ώστε να γνωρίζουν ότι το γεγονός ότι κάθεσαι στο γραφείο οκτώ και πλέον ώρες την ημέρα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι ένας παραγωγικός εργαζόμενος», λέει.
Διαλέξτε άλλον τρόπο
Αντ’ αυτού, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τον χρόνο σας για να δείξετε ότι είστε ενθουσιασμένοι με τη δουλειά σας και θέλετε να εξελιχθείτε.
«Δημιουργήστε σχέσεις, βρείτε έναν μέντορα, γνωρίστε μια ομάδα», λέει ο Haller. «Παρατηρήστε τους επιτυχημένους ανθρώπους, δείτε πώς εργάζονται και λειτουργούν και ζητήστε συμβουλές», συμβουλεύει.
Οι εργαζόμενοι της γενιάς Z, ειδικότερα, είναι σε καλή θέση να δώσουν προτεραιότητα στην οικοδόμηση εργασιακών σχέσεων που μπορούν να τους βοηθήσουν χρόνια αργότερα.
Επιπλέον, όπως τονίζουν, αυτό το μήνυμα πρέπει επίσης να προέρχεται από την κορυφή. Η Doe πιστεύει ότι οι εργοδότες θα πρέπει να επανεξετάσουν τις προσδοκίες τους, αν επικεντρώνονται στο χρόνο που περνάει ένας εργαζόμενος στο γραφείο του και όχι στο τι ολοκληρώνει ή πώς εκφράζει τη φιλοδοξία του.
«Αν ο νέος σας υπάλληλος κάνει σπουδαία δουλειά και σας ζητάει περισσότερες ευκαιρίες και θέλει να συμμετέχει σε διαφορετικά έργα, αυτό θα πρέπει να σημαίνει περισσότερα πράγματα από κάποιον που απλώς μένει πιο αργά από εσάς», σημειώνει.
Η Haller προσθέτει ότι είναι σημαντικό να ακολουθείτε το παράδειγμα της ομάδας σας όσον αφορά το πότε θα εμφανιστείτε και πότε θα φύγετε από το χώρο εργασίας. Ακολουθήστε την κουλτούρα της εταιρείας και μην αργείτε, μην χάνετε συναντήσεις και μην έχετε άθλιες δικαιολογίες, συμβουλεύει.
Εν κατακλείδι όπως αναφέρει, «αν όλοι είναι εκεί 08:30 με 18:00, να είστε εκεί 08:30 με 18:00 Αλλά αν έρχεστε στις 07:00 μόνο και μόνο για να το δείξετε στους άλλους και όχι για εσάς, αυτό είναι λίγο τρελό».
moneyreview.gr με πληροφορίες από το cnbc