ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στάσιμος παραμένει ο χειμερινός τουρισμός

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ελλείψει πρωτοβουλιών και συνεργειών - Χρειάζονται κίνητρα για καταπολέμηση της εποχικότητας

Της Δωρίτας Γιαννακού

Σε αχαρτογράφητα νερά βαδίζει για μιαν ακόμα χρονιά ο χειμερινός τουρισμός, καθώς οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν έχουν προχωρήσει σε αποτελεσματικές συνέργειες προκειμένου να αναβαθμιστεί η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.
Το ζητούμενο είναι να επιτευχθεί ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων προκειμένου το χειμερινό τουριστικό προϊόν της Κύπρου να αναβαθμιστεί με συντονισμένες ενέργειες και όχι αποσπασματικά. Ωστόσο, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πασχίζουν για να ετοιμάσουν προτάσεις προκειμένου να προσελκύσουν τουρίστες κατά τη χειμερινή περίοδο, οι προτάσεις αυτές φαίνεται ότι μένουν στα συρτάρια καθώς καταδεικνύονται σημαντικές μειώσεις, τόσο των προσφερόμενων θέσεων από τις αεροπορικές εταιρείες, όσο και των ταξιδιωτικών πακέτων που προσφέρονται. Όπως επισημαίνεται, μάλλον βήματα προς τα πίσω και όχι προς τα εμπρός γίνονται, με αποτέλεσμα να χάνονται τουριστικές αγορές που παραδοσιακά επισκέπτονταν την Κύπρο τον χειμώνα. Όπως πληροφορείται η «Κ», ενώ υπάρχουν πλάνα για να τεθούν επί τάπητος, ωστόσο, παρατηρούνται συνεχόμενες καθυστερήσεις. Κρίνεται ακόμα αναγκαίο να δοθούν κίνητρα για τις επιχειρήσεις ώστε να διατηρούνται ανοιχτές τον χειμώνα, επισημαίνουν οι αρμόδιοι φορείς.

Δεν έχουμε καταφέρει ούτε και φέτος να πείσουμε τους τουρίστες ότι η Κύπρος αποτελεί ολόχρονα τουριστικό προορισμό, τονίζουν οι εμπλεκόμενοι τουριστικοί φορείς στην «Κ». Να σημειώσουμε ότι οι αρμόδιοι φορείς δεν ανέμεναν να υπάρξουν θετικές εξελίξεις για τον χειμερινό τουρισμό, καθότι δεν έχουν γίνει οποιεσδήποτε κινήσεις προκειμένου να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν που προσφέρει η χώρα μας τον χειμώνα.

Σε πρώτη φάση, είναι σημαντικό να κτιστεί το προϊόν με συγκεκριμένες συνέργειες, σε κατοπινό στάδιο να διαφημιστεί και στη συνέχεια να επενδύσουν σε αυτό όλοι προκειμένου να υπάρξουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και θετικό πρόσημο, προστίθεται από τους τουριστικούς εμπλεκόμενους φορείς.

Με βάση τα στοιχεία, αυξημένες ήταν οι αφίξεις για τη χειμερινή περίοδο Νοέμβριος 2023 – Μάρτιος 2024 (698.000 αφίξεις) συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο Νοέμβριος 2022 – Μάρτιος 2023 (654.000 αφίξεις). Την ίδια περίοδο άνοδος σημειώθηκε και στα τουριστικά έσοδα τα οποία ανήλθαν στα €354 εκατ. από €295,1.

Όσον αφορά στη φετινή περίοδο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι παρά το γεγονός ότι σημειώνεται άνοδος της τάξης του 7% στις προσφερόμενες θέσεις των αεροπορικών εταιρειών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γνωρίζουμε ότι αυτή οφείλεται στον μεγαλύτερο βαθμό στην αγορά του Ισραήλ, η οποία φέτος έχει ανακάμψει παρά τα προβλήματα συνεπεία του πολέμου.

Η εποχικότητα του τουρισμού αποτελεί ένα διαχρονικό ζήτημα για την Κύπρο, το οποίο δεν έχουμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά μέχρι σήμερα, σημειώνει η γενική διευθύντρια του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου ΣΤΕΚ, Χρυσαίμιλη Ψηλογένη. Επισημαίνοντας ότι η ανάγκη ενός ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού είναι πλέον επιτακτική, τόνισε ότι δεν διαθέτουμε αυτή τη στιγμή το κατάλληλο προϊόν για να προσελκύσουμε τουρίστες τον χειμώνα. Οι τουριστικοί οργανισμοί δεν μας συμπεριλαμβάνουν στα χειμερινά τους προγράμματα, και αυτό πρέπει να αλλάξει, πρόσθεσε η κα Ψηλογένη. Ο στόχος του ολόχρονου τουρισμού δεν είναι εύκολος και θα χρειαστεί χρόνος για να αποδώσει καρπούς, αλλά τα μακροπρόθεσμα οφέλη θα είναι τεράστια τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το κράτος, υπογράμμισε ο ΣΤΕΚ καταληκτικά.

Οι ευρωπαϊκές αγορές

Σημαντικές απώλειες καταγράφονται από τις διάφορες ευρωπαϊκές αγορές όσον αφορά στις προσφερόμενες θέσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Hermes Airports. Συγκεκριμένα, μείωση που ανέρχεται στο 74% σημειώνεται για ορισμένες αγορές, οι οποίες τα προηγούμενα 3 με 4 χρόνια θεωρούνταν μεγάλες αγορές για το χειμερινό τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Ιδιαίτερα απογοητευτική κρίνεται η κατάσταση με τη γαλλική αγορά που σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση στις προσφερόμενες θέσεις και πακέτα και ανέρχεται στο 74%. Επιπλέον, η Δανία σημειώνει μείωση της τάξης του 67%, η Σουηδία 36%, η Λιθουανία 24% και η Ελβετία και η Ουγγαρία 14%.

Η Κύπρος μπορεί

Παρά τα διαχρονικά ζητήματα της προσέλκυσης τουριστών στη χώρα μας για τη χειμερινή περίοδο, οι εμπλεκόμενοι φορείς πιστεύουν ακράδαντα ότι η Κύπρος διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να γίνει τουριστικός προορισμός ολόχρονα. Είναι γι’ αυτό ακριβώς που μεμονωμένα και ο κάθε ένας από το πόστο του προχωρούν με τις ανάλογες ενέργειες προς την προσέλκυση χειμερινού τουρισμού από παραδοσιακές και μη παραδοσιακές αγορές, επιδεικνύοντας τόσο τις φυσικές ομορφιές και το ήπιο κλίμα όσο και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας. Σημείο αναφοράς είναι και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι το περπάτημα στη φύση, ο οικοτουρισμός, ο αγροτουρισμός ή ο ορεινός τουρισμός που δίνουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να έρθουν πιο κοντά στο φυσικό περιβάλλον και να συμβάλουν στην προστασία της βιοποικιλότητας.

Ποντάρει στο content για προσέλκυση τουριστών το Υφυπουργείο

Με στόχο την ενίσχυση της προσπάθειας προβολής των ειδικών μορφών τουρισμού της Κύπρου το Υφυπουργείο Τουρισμού προκηρύσσει νέο σχέδιο στήριξης της παραγωγής περιεχομένου. Όπως ανέφερε στην «Κ» ο υφυπ. Τουρισμού Κώστας Κουμής, το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να συμβάλει θετικά στην προβολή της Κύπρου στο εξωτερικό λόγω της δυναμικής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα του τουρισμού.

Εξάλλου, οι ειδικές μορφές τουρισμού, προβάλλονται πλέον από το Υφυπουργείο, θεσμοθετημένα σε όλες τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, καθώς και τα σχέδια κινήτρων που λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα τα σχέδια για τον συνεδριακό και τον αθλητικό τουρισμό, τομείς που βιώνουν σημαντική άνοδο, σημειώνεται από πλευράς του Υφυπουργείου.
Αναφορικά με τη βελτίωση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, το Υφυπουργείο εκτιμά ότι ενισχύει τους τοπικούς φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς μέσα από διάφορα σχέδια κινήτρων.

Καταληκτικά, διευκρινίζει ότι η επέκταση της τουριστικής περιόδου, όπως και η περαιτέρω ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού, είναι ένα πεδίο δράσης στο οποίο επενδύει συνεχώς.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση