ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Πώς οι δασμοί Τραμπ άλλαξαν το τηλεμάρκετινγκ

Οι τηλεπωλήσεις στις ΗΠΑ ευθύνονταν για εκατοντάδες εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως

Στο πλατό του τηλεοπτικού σταθμού QVC, οι παρουσιαστές στην κουζίνα του στούντιο εκθειάσουν τις πολλαπλές λειτουργίες ενός κόφτη λαχανικών. Τα αγγούρια κόβονται τέλεια και οι παρουσιαστές χαμογελούν. Πίσω από τις κάμερες, όμως τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά αγαθά πάνω από 100%, προκαλώντας ένα τεράστιο πλήγμα για τους εμπόρους που προμηθεύονται μεγάλο μέρος του αποθέματός τους από την Κίνα. Η χρηματιστηριακή αγορά κλυδωνίστηκε. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε. Το παγούρι Chug & Sip που προωθείται ως προσφορά της ημέρας — 39,98 δολάρια για δύο, κάτω από τα 48 — δεν πουλά.

Το QVC, που ξεκίνησε το πρόγραμμα του το 1986, βασίζοντας την επιχείρησή του πάνω σε ένα από τα αγαπημένα χόμπι των Αμερικανών: τις παρορμητικές αγορές. Το δίκτυο αποτελείται πλέον από 15 κανάλια, συμπεριλαμβανομένου του HSN. Πέρυσι, οι 17.000 υπάλληλοί του δέχθηκαν σχεδόν 80 εκατομμύρια τηλεφωνήματα και απέστειλαν σχεδόν 200 εκατομμύρια προϊόντα.

Από το 2021, ο Ντέιβιντ Ρόλισον είναι διευθύνων σύμβουλος του QVC, που τα αρχικά του σημαίνουν Ποιότητα (Quality), Αξία (Value) και Ευκολία (Convenience). «Αυτά τα πράγματα θα είναι μόνο πιο σημαντικά σε έναν κόσμο όπου η ζήτηση των καταναλωτών είναι πεσμένη ή έναν κόσμο σε αναταραχή λόγω των δασμών», λέει, καθισμένος σε ένα σκηνικό που έμοιαζε με ευάερο καθιστικό στα στούντιο της εταιρείας στο West Chester της Πενσυλβάνια.

Από την καλωδιακή τηλεόραση στο TikTok

Το QVC ήταν ήδη υπό πίεση λόγω της ύφεσης της καλωδιακής τηλεόρασης — τα βασικά του κανάλια εκπέμπουν πια σε περίπου 45% λιγότερα νοικοκυριά απ’ ό,τι το 2018.

Μία από τις αιτίες των απωλειών στις πωλήσεις συνδέεται πιθανότατα και με το TikTok, που επιτρέπει πια στους χρήστες να αγοράζουν απευθείας από την εφαρμογή. Τον Μάρτιο, η QVC ανακοίνωσε ότι θα απολύσει το 5% του προσωπικού της και θα συγκεντρώσει την παραγωγή στο στούντιο της Πενσυλβάνια.

Το QVC αυτόν τον μήνα ανακοίνωσε συνεργασία με το TikTok, καθιστώντας το τον πρώτο αμερικανικό δίαυλο που μεταδίδει ζωντανά ροή 24 ώρες το 24ωρο στη νεανική πλατφόρμα. Τα νέα επισκιάστηκαν γρήγορα όταν, λίγες ώρες αργότερα, ο πρόεδρος Τραμπ ανακοίνωσε δασμούς σχεδόν σε κάθε χώρα.

Ο 49χρονος Ρόλισον ξοδεύει πλέον μεγάλο μέρος του χρόνου του προσπαθώντας να ξεπεράσει εμπορικά εμπόδια που θα μπορούσαν να κόψουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες από τις οποίες βασίζεται εδώ και καιρό ο κλάδος του λιανεμπορίου για να προσφέρει χαμηλές τιμές σε τηλεθεατές «κυνηγούς προσφορών». Για το QVC, που εκπέμπει έως και 20 ώρες την ημέρα, το μοντέλου λειτουργίας του πρέπει οπωσδήποτε να διασωθεί. 

Ερωτηθείς από την Wall Street Journal τι θα συμβεί όταν τελειώσει το απόθεμα που είχε εξασφαλιστεί πριν την επιβολή νέων δασμών, αφήνει να εννοηθεί πως η κατάσταση είναι ακόμα ρευστή ως προς την μετακύλιση του κόστους.

«Θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε το περιβάλλον των δασμών όπως έχει διαμορφωθεί. Ποιος θα επιβαρυνθεί με το νέο κόστος; Ο κατασκευαστής, ο εισαγωγέας, ο λιανοπωλητής ή ο πελάτης; Θα πλοηγηθούμε στο περιβάλλον καθώς αλλάζει. Ένα από τα καλά είναι ότι όλοι οι λιανέμποροι βιώνουν αυτό μαζί. Άρα δεν θα ευνοήσει υπερβολικά κάποιον λιανέμπορο σε σχέση με άλλον».

Εχετε πει ότι κατά τη διάρκεια μεγάλων γεγονότων, όπως εκλογές ή οι Ολυμπιακοί, ο κόσμος μερικές φορές απομακρύνεται από το QVC. Το βλέπετε αυτό τώρα;

Απόλυτα. Αν οι άνθρωποι παρακολουθούν τις βραδινές ειδήσεις, μάλλον δεν βλέπουν QVC. Είμαστε κάπως αντίστροφα συσχετισμένοι με την κατανάλωση ειδήσεων.

Είναι μια πολύ «ειδησεογραφική» εποχή.

Αυτό είναι το λιγότερο που που θα μπορούσε να πει κανείς. Ο κόσμος ψάχνει ένα άλλο μέρος να στραφεί όταν κουράζεται από τον κύκλο των ειδήσεων. Νομίζω μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό. Ο κόσμος ακόμα θέλει να ψωνίσει για το Πάσχα.

Το QVC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα κάνει streaming στο TikTok. Γιατί να βάλετε τα προγράμματά σας στην πλατφόρμα κάποιου άλλου;

Πρέπει να είμαστε εκεί που είναι οι πελάτες μας, είτε μας αρέσει η πλατφόρμα είτε όχι. Τυχαίνει να αγαπάμε το δυναμικό του TikTok και το τι μπορεί να κάνει στις αγορές.

Καθώς ετοιμάζατε τη συμφωνία, ποια ήταν η σκέψη; Η ιδιοκτησία και το μέλλον του TikTok στις ΗΠΑ είναι αβέβαια αυτή τη στιγμή.

Η νοοτροπία ήταν πως πρέπει να αντιμετωπίζεις τον κόσμο όπως είναι σήμερα. Δεν ξέρουμε πώς θα είναι ο κόσμος αύριο. Εφόσον αυτό (σ.σ. το TikTok) είναι το μέρος όπου οι κοινωνικές αγορές διογκώνονται γρήγορα, είναι το σωστό μέρος για δραστηριοποιηθούμε κι εμείς. Απλώς αποφάσισα ότι δεν χρειαζόταν να ξέρουμε πολλά περισσότερα από αυτό για να πάρουμε το ρίσκο.

Γιατί συνεχίζετε να επενδύετε στην τηλεόραση αντί να στραφείτε μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Θα κάνουμε και τα δύο. Υπάρχουν ακόμα πολλοί τηλεθεατές στην τηλεόραση. Δεν νομίζω ότι η ελεύθερη τηλεόραση και η καλωδιακή τηλεόραση θα «πεθάνουν» ποτέ.

Τι θα κάνει η εταιρεία σας σε 10 χρόνια που δεν κάνει τώρα;

Σε 10 χρόνια, οι αγορές στα κοινωνικά δίκτυα θα είναι τεράστιες. Θα έχουν πλήρως διαταράξει το οικοσύστημα του λιανεμπορίου σε μεγάλη κλίμακα. Σε 10 χρόνια, η αγορά σε αυτά θα ανέρχεται εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια. Μπορεί και περισσότερα. Και θα παίζουμε πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή.

Πηγή Wall Street Journal

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση