ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προς ναυάγιο η ανάπλαση του λιμανιού Λάρνακας

Στα χέρια του υπουργού Μεταφορών γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας – Κρίσιμες αποφάσεις το επόμενο διάστημα

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Στασιμότητα παρατηρείται στο μέτωπο κυβέρνησης και εταιρείας για την ανάπλαση του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας. Η κατάσταση που επικρατεί δεν έχει διαφοροποιηθεί, λένε πηγές με γνώση των γεγονότων, ωστόσο όλοι παραπέμπουν σε μια ανήσυχη ηρεμία που ανά πάσα στιγμή μπορεί να μεταμορφωθεί σε φουρτούνα. Η Kition Ocean Holdings παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις της για έναρξη των κατασκευαστικών έργων, συνεχίζει να συντηρεί το συγκρουσιακό κλίμα με το υπουργείο Μεταφορών, συμπεριφορά που ρίχνει λάδι στις απόψεις εκείνων που υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο έργο βαδίζει ολοταχώς προς ναυάγιο. Οι απόψεις αυτές ενισχύονται και από τη γνωμάτευση που ζήτησε από τη Νομική Υπηρεσία το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο έχει στα χέρια του τις απόψεις του νομικού συμβούλου του κράτους. Διαρροές για το περιεχόμενο της γνωμάτευσης δεν έχουν γίνει, ωστόσο από τα συμφραζόμενα των όσων λέγονται στο παρασκήνιο προκύπτει πως η γνωμάτευση εντοπίζει σοβαρές συμβατικές παραβιάσεις από μέρους της   Kition Ocean Holdings, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε καταγγελία της σύμβασης, τουτέστιν ακύρωσης του έργου. Το σενάριο του ναυαγίου φαίνεται να είναι το επικρατέστερο και στον κυβερνητικό χώρο, θεωρώντας πως η ανάδοχος εταιρεία έχει αποκαλύψει τις προθέσεις της οι οποίες δεν είναι η εκτέλεση του έργου. Εν αναμονή των όποιων εξελίξεων είναι και οι φορείς της Λάρνακας οι οποίοι δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την τύχη του έργου ανάπλασης του λιμανιού της πόλης.

Η γνωμάτευση

Το υπουργείο Μεταφορών μετά την απροθυμία της Kition Ocean Holdings να ανανεώσει τη μια από τις τρεις εγγυητικές επιστολές αλλά και τη δημόσια σύγκρουση, ζήτησε από τη Νομική Υπηρεσία συμβουλές για χειρισμό του όλου θέματος. Όπως πληροφορείται η «Κ», η γνωμάτευση είναι στα χέρια του υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η γνωμάτευση απαντά σε όλα τα ερωτήματα που είχαν τεθεί και αυτή την περίοδο το υπουργείο Μεταφορών καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες μελετούν τις επόμενες κινήσεις. Πηγές έλεγαν στην «Κ» πως χρειάζονται να γίνουν κάποιες διαβουλεύσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχει οριστική κατάληξη για το πώς θα κινηθεί η κυβερνητική πλευρά. «Θα καταλήξουμε σύντομα», είπε στην «Κ» πηγή με γνώση των κινήσεων που γίνονται. Αυτό που είναι σημαντικό και που ενδεχομένως να φωτογραφίζει τις επιλογές που έχει η κυβέρνηση είναι πως και η Νομική Υπηρεσία συμφωνεί πως η μη ανανέωση μιας εγγυητικής επιστολής είναι σοβαρή συμβατική παραβίαση από μέρους της Kition Ocean Holdings που μπορεί να οδηγήσει σε καταγγελία της σύμβασης.

Τα μαύρα σύννεφα παραμένουν πάνω από το λιμάνι Λάρνακας με τους φορείς της πόλης να ανησυχούν ιδιαίτερα για την τύχη του έργου

Η εγγυητική

Τα πρώτα σύννεφα πάνω από το λιμάνι Λάρνακας εμφανίσθηκαν όταν η ανάδοχος εταιρεία δεν ανανέωσε μία από τις τρεις εγγυητικές ύψους 10 εκατ. ευρώ. Η παρέμβαση του προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη έδειξε πως οι δύο πλευρές βρήκαν μια κοινή συνισταμένη προκειμένου το έργο να ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα. Ωστόσο στη συνέχεια η εταιρεία κατηγόρησε το υπουργείο Μεταφορών για αθέτηση των συμφωνηθέντων. Με βάση τη σύμβαση τα έργα ανάπλασης δεν μπορούν να ξεκινήσουν εάν δεν είναι σε ισχύ το σύνολο των εγγυητικών, παράληψη που συνιστά παραβίαση του συμβολαίου που έχει υπογράψει η εταιρεία. Η Kition Ocean Holdings αρχικά αποδέχθηκε το ύψος της εγγυητικής 10 εκατ. ευρώ που έχει λήξει. Αυτό που φάνηκε από τη σύσκεψη του Προεδρικού ήταν πως η ίδια θεωρεί το ποσό των 10 εκατ. ευρώ υψηλό, προτείνοντας να μειωθεί στα 4,2 εκατ. ευρώ. Στη σύσκεψη του Προεδρικού η κυβέρνηση ξεκαθάρισε πως διαφωνεί με το ποσό των 4,2 εκατ. ευρώ, αντιπροτείνοντας όπως η εταιρεία να αποκαταστήσει την εγγυητική με το ποσό που η ίδια προτείνει και οι δύο πλευρές στη συνέχεια να πάνε σε μια διαδικασία επίλυσης της διαφοράς. Παράλληλα, οι δύο πλευρές να ξεκινήσουν διαβουλεύσεις και για τα υπόλοιπα θέματα που θέτει η ανάδοχος εταιρεία.

Η Kition Ocean Holdings

Με το συγκεκριμένο οδικό χάρτη φαίνεται να συμφώνησε και η ανάδοχος εταιρεία μέχρι να γίνει γνωστός ο ισχυρισμός της πως άλλα συμφωνήθηκαν στο Προεδρικό. Η εταιρεία φέρεται διατεθειμένη, φραστικά επί του παρόντος, να αποκαταστήσει την εγγυητική στο ποσό που η ίδια προτείνει (4,2 εκατ. ευρώ), ωστόσο φαίνεται να θέλει δεσμεύσεις από το κράτος για τον χρόνο απάντησης σε άλλα αιτήματα που βάζει στο τραπέζι. Κυβερνητικές πηγές θεωρούν ότι επί της ουσίας η εταιρεία βάζει όρους επί μίας υποχρέωσης που έχουν βάση της σύμβασης.

Δεν πήγαν να παραλάβουν τις άδειες

Εκτός από το θέμα της εγγυητικής, στο επιβαρυμένο κλίμα ήλθε να προστεθεί και το θέμα των αδειών για τα έργα ανάπλασης του λιμανιού Λάρνακας. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Kition Ocean Holdings παρότι ειδοποιήθηκε δεν προσήλθε για να παραλάβει τις άδειες που έχουν εκδοθεί από τα αρμόδια κρατικά τμήματα. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός παραλαβής των αδειών η κίνηση της εταιρείας επιβαρύνει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Αρμόδιες πηγές έλεγαν στην «Κ» πως η εταιρεία έχει ενημερωθεί ότι οι άδειες είναι έτοιμες και πως για την παραλαβή τους θα πρέπει να καταβάλει ένα ποσό εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση