Money Review
Το κουφάρι ενός λιονταριού, περιτριγυρισμένο από μέλισσες, μοιάζει με τουλάχιστον παράξενη επιλογή για λογότυπο. Και όμως, αυτό ακριβώς είναι το παλαιότερο εμπορικό σήμα του κόσμου, αφού χρησιμοποιείται χωρίς την παραμικρή αλλαγή εδώ και 140 χρόνια. Τώρα, η εταιρεία που κατέχει το ρεκόρ Γκίνες νιώθει ότι ήρθε η ώρα να «φρεσκάρει» το λογότυπό της, για να απευθυνθεί στο «κοινό του 21ου αιώνα».
Το Lyle’s Golden Syrup είναι ένα γλυκό, χρυσαφένιο σιρόπι που φτιάχνεται από κατεργασμένη ζάχαρη. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1881 από την Abram Lyle & Sons και παραμένει μέχρι και σήμερα δημοφιλές ανάμεσα στους ζαχαροπλάστες –επαγγελματίες και μη- στη Βρετανία.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, ο Σκωτσέζος επιχειρηματίας Abram Lyle, είχε εμπνευστεί το σήμα της από τον Σαμψών, ο οποίος στην Παλαιά Διαθήκη σκοτώνει ένα λιοντάρι με τα γυμνά του χέρια, για να ανακαλύψει αργότερα ότι μέσα στο κουφάρι του ζώου έχουν φωλιάσει μέλισσες. Ο Σαμψών τρώει το μέλι, δίνει και στους γονείς του και στη συνέχεια παρουσιάζει στους 30 καλεσμένους του γάμου του ένα αίνιγμα: «Ποιο είναι εκείνο που τρώγεται, που βγήκε από εκείνον που τρώει και ποιο είναι αυτό που έχει γλύκα, που βγήκε απ’ αυτόν που έχει δύναμη;»
Από τη δημιουργία του Lyle’s, το σιρόπι χρησιμοποιεί για σλόγκαν του τη φράση «από αυτόν που έχει δύναμη βγήκε γλύκα».
Το 2006, το Guinness World Records αναγνώρισε ότι το σήμα του προϊόντος δεν είχε αλλάξει ποτέ, με τις μοναδικές διαφοροποιήσεις από το 1885 να περιορίζονται σε «ελαφριές τεχνικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του πολέμου, λόγω της έλλειψης υλικών». Το 2008, για να γιορτάσει τα 125α γενέθλιά της η Tate & Lyle ανακοίνωσε ότι κάνει την συσκευασία χρυσή, διατηρώντας ωστόσο αμετάβλητο το λογότυπο.
Τώρα, η εταιρεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό της το προϊόν, αλλάζει αυτό που ήταν το παλαιότερο λογότυπο του κόσμου. Δίνει στο λιοντάρι μια πιο αφηρημένη εικόνα και κρατά μόνο μία μέλισσα, λίγο πάνω από το κεφάλι του.
«Οι καταναλωτές θέλουν να βλέπουν τα brands να αλλάζουν με τον καιρό και να καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες τους», δήλωσε ο υπεύθυνος για το brand του Lyle’s Golden Syrup, James Whiteley, σύμφωνα με το CNN.
Όμως, η υποδοχή του καταναλωτικού κοινού υπήρξε μεικτή. Η σχεδιάστρια Laura Evans έγραψε στο Instagram ότι το νέο λογότυπο είναι «σύγχρονο και έξυπνο». «Αυτό συμβαίνει όταν μπλέκονται οι brand managers: Παίρνουν μια ιστορία που έχει επιβιώσει για 2.000 χρόνια και την ‘ανανεώνουν’ (δηλαδή την πετάνε)», έγραψε στο X ο συγγραφέας Colin Freeman.