Πηγή: BLOOMBERG
Η μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο, το μεγαλύτερο εναέριο δρομολόγιο, που έως τώρα διαρκούσε 15 ώρες, θα επιμηκυνθεί περισσότερο και θα αγγίξει τις 17 ώρες, και αιτία δεν είναι άλλη από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ο λόγος για την πτήση από το αεροδρόμιο «John F. Kennedy» της Νέας Υόρκης μέχρι το Χονγκ Κονγκ, καθώς η Cathay Pacific Airways που εκτελεί το δρομολόγιο το επανασχεδιάζει με σκοπό να αποφύγει τον εναέριο χώρο της Ρωσίας και αναπόφευκτα το επιμηκύνει. Σύμφωνα με μνημόνιο που διέρρευσε στο Bloomberg, το σχέδιο προβλέπει πτήση από το «John F. Kennedy» πάνω από τον Ατλαντικό ωκεανό, τη Βρετανία, τη Νότια Ευρώπη και την Κεντρική Ασία. Η εκπρόσωπος της Cathay τόνισε πως το μοντέλο A350-1000 της Airbus είναι σε θέση να εκτελέσει το δρομολόγιο που επιμηκύνεται σημαντικά, καθώς φτάνει πλέον στα 16.618 χιλιόμετρα, ενώ ήταν 12.990 χιλιόμετρα προ του πολέμου, όταν η πτήση γινόταν πάνω από τον Αρκτικό Ωκεανό και μέσα από τον εναέριο χώρο της Ρωσίας.
H Cathay Pacific δεν είναι βέβαια η μόνη που αποφεύγει τον εναέριο χώρο της Ρωσίας, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες κάνουν το ίδιο από τη στιγμή που άρχισε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Οπως ανέφερε στα μέσα ενημέρωσης, η εταιρεία έχει υποβάλει αιτήματα για άδεια πτήσης, καθώς αυτό είναι το σύνηθες όταν υπάρχει καινούργιο δρομολόγιο. Πριν από την πανδημία η εταιρεία εκτελούσε καθημερινά έως και τρία δρομολόγια που συνέδεαν το Χονγκ Κονγκ με τη Νέα Υόρκη, αλλά στη διάρκεια της πανδημίας μείωσε σημαντικά τις πτήσεις της. Η τελευταία της πτήση Νέα Υόρκη – Χονγκ Κονγκ έκανε στάση στο Λος Αντζελες προτού συνεχίσει πάνω από τον Ειρηνικό ωκεανό και πάνω από την Ασία χωρίς να εισέλθει στον εναέριο χώρο της Ρωσίας. Επιμηκύνοντας τώρα το δρομολόγιο, πάντως, δεν θα χρειάζεται να γίνεται στάση και εκτιμάται πως η πτήση θα είναι πιο ανταγωνιστική, με καλύτερη αξιοποίηση του κόστους. Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν επανασχεδιάσει ορισμένα δρομολόγιά τους προκειμένου να αποφύγουν την πτήση πάνω από τη Ρωσία, κυρίως αυτά που αφορούν ταξίδια που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη.
Η Japan Airlines τροποποίησε την πτήση από το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο προς το Χίθροου του Λονδίνου μέσω της Αλάσκας και του Καναδά προκειμένου να παρακάμψει τη Σιβηρία. Το αποτέλεσμα ήταν πάντως να επιμηκυνθεί η πτήση κατά τεσσερισήμισι ώρες και να διαρκεί πλέον 11 ώρες και 55 λεπτά. Αυτού του είδους οι αλλαγές αναμένεται πάντως να είναι προσωρινές δεδομένου ότι η συγκυρία δεν βοηθά και οι υψηλές τιμές του πετρελαίου τις καθιστούν ιδιαιτέρως δαπανηρές. Την περασμένη εβδομάδα η Air New Zealand έδωσε στη δημοσιότητα ένα εξαιρετικά μακρύ δρομολόγιο που θα συνδέει το Οκλαντ με τη Νέα Υόρκη, ενώ η Qantas ανακοίνωσε δρομολόγιο από τη Μελβούρνη μέχρι το Ντάλας. Τα δύο αυτά δρομολόγια αναμένεται να αρχίσουν να εκτελούνται εντός του έτους. Οσον αφορά την πτήση διάρκειας 20 ωρών που σχεδίαζε η Qantas Airways για τη σύνδεση του Σίδνεϊ με Λονδίνο και Νέα Υόρκη, βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού καθώς η πανδημία καθυστέρησε την υλοποίησή της. Η πανδημία στάθηκε, άλλωστε, αιτία για να ανασταλούν δύο δρομολόγια, της Qatar Airways και της Emirates προς το Οκλαντ, που ήταν από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.