Kathimerini.com.cy
Την πρόθεση της Κυβέρνησης να τερματίσει το μέτρο μείωσης στο φόρο κατανάλωσης σε καύσιμα και ηλεκτρισμό εξέφρασε ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών Μιχάλης Παντελή. Και στις δύο περιπτώσεις, ο μειωμένος συντελεστής διαρκεί μέχρι τέλος Ιουνίου. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αναμένεται ότι από 1η Ιουλίου, τόσο τα καύσιμα όσο και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος θα αυξηθούν για τον καταναλωτή.
Μιλώντας στην μεσημβρινή εκπομπή του ΡΙΚ, ο κ. Παντελή ανέφερε ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα, δεν δικαιολογείται η παράταση της μείωσης μετά το τέλος Ιουνίου. Επισήμανε ωστόσο ότι σε περίπτωση που υπάρχει ανατροπή στα δεδομένα πριν το τέλος του μήνα ενδεχομένως να γίνει αναπροσαρμογή της απόφασης. Σχολιάζοντας το τί σημαίνει ανατροπή, ο κ. Παντελή ανέφερε η απόφαση θα ληφθεί τεχνοκρατικά, με βάση τις διεθνείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων. «Αν δούμε μια μεγάλη ανατροπή στην πορεία των τιμών, τότε θα προσαρμοστεί η πολιτική μας αναλόγως. Πρέπει να πω ότι η ΕεΠ στην ανακοίνωση της έγραφε ότι πρέπει να αρθούν οποιεσδήποτε πολιτικές είναι καθολικές, ως εκ τούτου ως καθολικό, το μέτρο δεν συστήνεται να συνεχιστεί», ανέφερε.
Σχολιάζοντας το θέμα αύξησης του πληθωρισμού λόγω της επαναφοράς του μέτρου, σε καύσιμα και ηλεκτρισμό ανέφερε ότι μελετούν συνεχώς τις εξελίξεις των τιμών και η απόφαση θα ληφθεί ότι δεν θα οδηγηθούμε σε αυξημένες τιμές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι και δεν δημιουργείται πληθωρισμός.
Από την πλευρά του ο Κυριάκος Λουκά, Πρατηριούχος Υγρών Καυσίμων, δήλωσε στον «ΣΠΟΡ FM 95.0» και την εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ότι τον Ιούλιο οι τιμές μαζί με τον ΦΠΑ θα αυξηθούν κατά 8,33 σεντ για τα καύσιμα κίνησης και 6,39 για τα καύσιμα θέρμανσης. «Με βάση τις σημερινές τιμές αυτό σημαίνει ότι το καύσιμο κίνησης ανέλθει κοντά στο 1,50 με 1,48 το οποίο σήμερα είναι στο 1,38».
Παράλληλα ο κ. Λουκά έθιξε το θέμα της αγοράς καυσίμων από τις κατεχόμενες περιοχές, επισημαίνοντας ότι για χρόνια «προσπαθούμε να πείσουμε υπουργούς, τελωνείο και αρμόδιους ότι πρέπει να παρθούν κάποια μέτρα. Ο κανονισμός της πράσινης γραμμής στην ουσία δεν κάνει τίποτα, η εκτελεστική εξουσία δεν παίρνει κανένα μέτρο και έχουμε προτείνει μέτρα. Πρέπει να γίνονται έλεγχοι, δεν θέλουμε να κλείσουμε τα οδοφράγματα αλλά ο κλάδος πάσχει».
Υπενθυμίζεται ότι στις 12 Απριλίου το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την παράταση της επιβολής μειωμένου φόρου στα καύσιμα- μέχρι τις 30 Ιουνίου- ωστόσο βάσει της απόφασης η εν λόγω μείωση περιορίστηκε στο 50%, δηλαδή κατά 4 σεντς στα καύσιμα κίνησης αντί 8 σεντς. Ωστόσο κατά την εξέταση του θέματος στην επιτροπή οικονομικών της Βουλής, η μείωση επανήλθε στο 100%.