ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πονοκέφαλος ο «Ιππόδαμος» για τις αιτήσεις αναπτύξεων

Ο αυξημένος όγκος υπηρεσιών και χρηστών έφερε ενώπιον προβλημάτων αρχιτέκτονες και προσωπικό των ΕΟΑ

Του Παύλου Νεοφύτου

Του Παύλου Νεοφύτου

Δυσφορία συνεχίζει να επικρατεί στον αρχιτεκτονικό κόσμο της Κύπρου για τεχνικής φύσεως προβλήματα που παρουσιάζει η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για τις αναπτύξεις μέσω του συστήματος «Ιππόδαμος». Τα παράπονα που υποβάλλονται στο ΕΤΕΚ, αλλά και αναρτούνται σε ομάδες του κλάδου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι καθημερινά.

Τα τηλεφωνήματα και τα email προς τους λειτουργούς των ΕΟΑ συνεχίζουν, όπως και πριν τη μεταρρύθμιση, να μένουν αναπάντητα, όπως είπε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΕΤΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντή.

Αυτά συγκεντρώνονται από ειδική ομάδα του Επιμελητηρίου και διοχετεύονται στο υπουργείο Εσωτερικών για επίλυση. Για την ώρα υπάρχει συνεχής προσπάθεια αναβαθμίσεων του συστήματος από την ιδιωτική εταιρεία που το διαχειρίζεται, το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής (ΤΥΠ) του υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και τους τεχνικούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως του υπουργείου Εσωτερικών, οι οποίοι γνωρίζουν το σύστημα, καθώς ήταν σε λειτουργία στο Τμήμα πριν την εφαρμογή της Μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως πληροφορείται η «Κ» από πηγή στο υπουργείο.

Όπως αποδείχθηκε, ο διπλασιασμός των υπηρεσιών που προσφέρονται πλέον από τον «Ιππόδαμο» αλλά και των χρηστών του, μετά την ενοποίηση των αδειοδοτούσων αρχών κάτω από τους Οργανισμούς Επαρχιακής Αυτοδιοίκησης, έχει πλήξει τις ταχύτητές του, με αποτέλεσμα σε ώρες αυξημένης χρήσης να μην μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα πολλούς χρήστες. Ειδικότερα, έχει παρατηρηθεί ότι η λειτουργία του συστήματος είναι κατά διαστήματα αργή και ότι εμφανίζονται ειδοποιήσεις κατά τη συμπλήρωση αίτησης για σφάλματα (errors), όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΕΤΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντή. Μιλώντας για ταλαιπωρία των αρχιτεκτόνων, τόνισε ότι υπάρχουν στιγμές που το σύστημα βγάζει επαναλαμβανόμενα έξω τον χρήστη.

Έγγραφα και στοιχεία

Την ίδια ώρα, εκτός από τις ταχύτητες, απαιτείται από το σύστημα η υποβολή εγγράφων που δε θα έπρεπε να απαιτούνται για συγκεκριμένες αιτήσεις, πρόσθεσε, όπως, για παράδειγμα, το πιστοποιητικό εξωτερικής οριοθέτησης για περιπτώσεις που, σύμφωνα με εγκυκλίους που έχουν εκδοθεί, δε χρειάζεται. Ένα τρίτο προβληματικό σημείο που ανέφερε ο κ. Κωνσταντή, έχει να κάνει με ορισμένες αιτήσεις, όπου οι απαιτήσεις του συστήματος δυσχεραίνουν τη δυνατότητα υποβολής της αίτησης. «Ενδεικτικά, σε αιτήσεις για εξασφάλιση πιστού αντιγράφου άδειας είναι υποχρεωτικό να συμπληρωθούν τα στοιχεία της άδειας (αριθμός άδειας, αριθμός φακέλου και άλλα στοιχεία). Όμως σε αρκετές περιπτώσεις αυτά τα στοιχεία δεν είναι γνωστά και συναφώς είναι αδύνατο να υποβληθεί αίτηση για εξασφάλιση πιστού αντιγράφου της άδειας. Επίσης για αιτήσεις που αφορούν οικοδομές σε οικόπεδα αυτοστέγασης, δεν υπάρχει (συγκεκριμένα δεν έχει εκδοθεί) πολεοδομική άδεια, ούτε άδεια οικοδομής. Συνεπώς, για αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να δίνεται ευχέρεια μέσω του συστήματος να μην καταχωρηθούν στοιχεία υφιστάμενης άδειας», εξήγησε. Ακόμη, στον «Ιππόδαμο» απαιτείται σε αρκετές περιπτώσεις ο χρήστης να επαναλαμβάνει τη δήλωση στοιχείων, τα οποία είχε δώσει σε προηγούμενο στάδιο της διαδικασίας υποβολής μίας αίτησης, σημείωσε.

Πιλοτική δοκιμή

«Προβλήματα, όπως τα πιο πάνω, ήταν αναμενόμενο να προκύψουν», ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΤΕΚ, «από τη στιγμή που το σύστημα δεν δοκιμάστηκε για ένα μήνα πιλοτικά, πριν την πλήρη εφαρμογή του, όπως ήταν το αίτημα του Επιμελητηρίου». Σχολιάζοντας αυτή τη θέση, πηγή από το υπουργείο Εσωτερικών ανέφερε ότι αυτό θα ήταν αδύνατο, διότι οι ΕΟΑ δεν υπήρχαν ένα μήνα πριν τη 1η Ιουλίου που τέθηκε σε εφαρμογή η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ, όπως σημείωσε, ο «Ιππόδαμος» ήταν ήδη σε λειτουργία στο Τμήμα Πολεοδόμίας και Οικήσεως και λειτουργούσε ομαλά.

Δυσκολεύεται και το προσωπικό

Οι προσπάθειες για αναβαθμίσεις του «Ιππόδαμου» είναι έντονες και συνεχείς, πρόσθεσε η ίδια πηγή, ώστε από τη μία να μην καθυστερούν κατά τη διαδικασία οι αρχιτέκτονες και από την άλλη να μη δυσκολεύεται το προσωπικό των ΕΟΑ, που εργάζεται στον κλάδο της Αδειοδότης της Ανάπτυξης. Την περασμένη εβδομάδα έγινε, μεταξύ άλλων, αλλαγή στον διακομιστή (server). Όπως τόνισε, τα προβλήματα στον «Ιππόδαμο» δεν επηρεάζουν μόνο τους εξωτερικούς χρήστες, αλλά και το προσωπικό των ΕΟΑ. Σε σχέση με τις αργές ταχύτητες του συστήματος, είπε ότι για την ώρα αυτό παρατηρείται σε συγκεκριμένες ώρες αυξημένου αριθμού χρηστών, από τις ώρες κοντά στο μεσημέρι μέχρι γύρω στις 15:00 το απόγευμα.

Δεν απαντούν σε τηλεφωνήματα και e-mail

Οι αρχιτέκτονες ανέμεναν ότι με τη δημιουργία των ΕΟΑ και το νέο καθεστώς που δημιούργησε η μεταρρύθμιση, θα άνοιγε επιτέλους το κανάλι επικοινωνίας τους με τους λειτουργούς που επιλαμβάνονται των αιτήσεων που καταθέτουν. Αντιθέτως, τα τηλεφωνήματα και τα e-mail τους προς τους λειτουργούς των ΕΟΑ συνεχίζουν, όπως και πριν τη μεταρρύθμιση, να μένουν αναπάντητα, όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντή. «Ο κάθε αρχιτέκτονας θέλει να γνωρίζει πού βρίσκεται η αίτησή του. Το στοιχειώδες που πρέπει να γίνει είναι να ανοίξει η επικοινωνία μαζί με την αδειοδοτούσα αρχή. Έχουμε ήδη συναντηθεί μέχρι στιγμής με τρεις προέδρους Επαρχιακών Οργανισμών Αυτοδιοίκησης και τις ομάδες τους. Ως ΕΤΕΚ τούς διεμηνύσαμε ότι το αργότερο μέχρι την Παρασκευή θα πρέπει οι λειτουργοί να ανοίξουν τα e-mail τους και να ενημερωθούν οι αρχιτέκτονες για τις ώρες που οι λειτουργοί θα απαντούν τα τηλέφωνα», ανέφερε ο κ. Κωνσταντή. Παράλληλα τόνισε την ανάγκη να μπορέσουν οι λειτουργοί να ενωθούν με τα λογισμικά συστήματα των προηγούμενων αδειοδοτούσων αρχών, για να μπορούν να παρακολουθούν σε ποιο σημείο βρισκόταν η αίτηση, μέχρις ότου να μεταφερθούν όλα τα δεδομένα στον «Ιππόδαμο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X