ΠΗΓΗ: ΒΒC
Εμπειρογνώμονες σε τεχνολογία βαθέων υδάτων υποστηρίζουν πως είναι δύσκολο να καθορίσουν με σαφήνεια την προέλευση των ήχων που ανίχνευσαν νωρίτερα σήμερα τα σόναρ καναδικού αεροσκάφους, στην περιοχή όπου εξαφανίστηκε το υποβρύχιο Titan το πρωί της Κυριακής.
Οπως σημειώνουν οι ειδικοί στο BBC, πιθανώς οι ήχοι αυτοί να ήταν κοφτοί, οξείς, σχετικά υψηλής συχνότητας, σαν να προκύπτουν από χτύπημα μεταλλικού ή σκληρού αντικειμένου πάνω στο τιτάνιο της κάψουλας – στο σενάριο που κάποιος από τους πέντε επιβάτες χτυπούσε τα τοιχώματα του βαθυσκάφους με κάποιο αντικείμενο ώστε να γίνουν αντιληπτοί από τις ομάδες έρευνες που υποθέτουν πως τους αναζητούν.
Οι ήχοι που καταγράφηκαν ξεχώριζαν από τον γενικό, «λευκό» θόρυβο του ωκεανού και επιπλέον ήταν επαναλαμβανόμενοι, σε συγκεκριμένη συχνότητα, κάτι που υποδεικνύει σκοπιμότητα.
Πάντως κατηύθυναν περαιτέρω την επιχείρηση έρευνας και δημιούργησαν ελπίδες πως ίσως τίποτα δεν έχει τελειώσει. Επιπλέον, μετατόπισαν το τεράστιο πεδίο ερευνών σε διαφορετική περιοχή.
H κίνηση των σκαφών, χθες, που κατευθύνονταν στον τόπο εξαφάνισης του Titan – Πηγή:MarineTraffic/via REUTERS
Εκτός από αυτούς τους ήχους, «καταγράφηκαν και ακουστικά σήματα τα οποία θα βοηθήσουν τα μέσα επιφανείας να προσανατολιστούν, ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες», μετέδωσε νωρίτερα το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο εσωτερικό έγγραφο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.
«Υπάρχει περίσσεια πηγών ήχου στον ωκεανό, όμως αυτό δίνει ελπίδα. Νομίζω ότι ένα από τα σενάρια που όλοι φοβούνταν ήταν πως το υποβρύχιο σκάφος είχε υποστεί ενδόρρηξη. Συνεπώς οι ήχοι αυτοί δίνουν ελπίδα ότι η όλη επιχείρηση παραμένει διάσωσης, και όχι για ανάσυρσης», σημειώνει ο Σάιμον Μπόχαλ, καθηγητής Ωκεανογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον.
Σύμφωνα με το Sky News, τουλάχιστον πέντε σκάφη βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το κουφάρι του Τιτανικού. Αλλα τέσσερα, μεταξύ αυτών δύο σκάφη της καναδικής Ακτοφυλακής, ένα του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ιδιωτικό υπεράκτιας υποστήριξης κατευθύνονται στο σημείο, αν και θεωρείται απίθανο να έχουν φτάσει μέχρι την Πέμπτη.
Χωρίς θέσεις, μία τουαλέτα: Το εσωτερικό του σκάφους
Το αγνοούμενο υποβρύχιο είναι ένα μικρό σκάφος σχεδιασμένο για μόλις πέντε ανθρώπους, για μία ημέρα: δύο ώρες για την καταβύθιση, αρκετές για την εξερεύνηση του πυθμένα όπου κείτεται, σε δύο τμήματα, το ναυάγιο του Τιτανικού, και άλλες δύο ώρες για την ανάδυση στην επιφάνεια.
Πέρυσι, ο ιδρυτής της εταιρείας αποστολών OceanGate Expeditions είχε δείξει στο CBS το εσωτερικό του σκάφους, που περιλαμβάνει έναν μικρό θάλαμο χωρητικότητας όσο περίπου ένα μίνι βαν.
Δεν υπάρχουν καθίσματα ή θέσεις και οι επιβάτες του κάθονται οκλαδόν και χωρίς τα παπούτσια τους.
Για ένα τόσο προηγμένο υποβρύχιο, το εσωτερικό του είναι λιτό και σκέτο, με μόλις ένα κουμπί και μια οθόνη στα τοιχώματά του. Οι υπόλοιπες λειτουργίες του εκτελούνται από ένα φορητό χειριστήριο, σαν κονσόλα παιχνιδιού.
Υπάρχει μόνο μια μικρή τουαλέτα στο μπροστινό μέρος του σκάφους, η οποία «λειτουργεί ως το καλύτερο κάθισμα στο υποβρύχιο όχημα», σύμφωνα με την ιστοσελίδα της OceanGate, όπου προστίθεται πως, όταν η τουαλέτα βρίσκεται σε χρήση, υπάρχει μια κουρτίνα και δυνατή μουσική για λόγους… ιδιωτικότητας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Titan ζυγίζει πάνω από δέκα τόνους και διαθέτει περίβλημα αεροδιαστημικών προτύπων, από ανθρακονήματα, πάχους 13 εκατοστών.
Το σκάφος έχει τη δυνατότητα να καταδυθεί σε βάθος άνω των 4.000 μέτρων, πολλαπλάσια μεγαλύτερο απ’ ό,τι το υποβρύχιο USS Dolphin του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού το οποίο είχε φτάσει μια φορά στα 900 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Πηγή: OceanGate/BBC
Οπως διευκρινίζει η OceanGate στην ιστοσελίδα της, οι επιβάτες -που πληρώνουν 250.000 για την ξενάγησή τους στο ναυάγιο του Τιτανικού- δεν χρειάζεται να έχουν προηγούμενη καταδυτική εμπειρία.
Οι προϋποθέσεις που απαιτούνται από τους επίδοξους ταξιδιώτες του Titan είναι να είναι τουλάχιστον 18 ετών, ικανοί να κάθονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιορισμένο χώρο και να ανεβαίνουν σκάλα.
Πριν από την επιβίβασή τους, ενημερώνονταν για θέματα ασφαλείας και προσανατολισμού του σκάφους.