ΠΗΓΗ: CNN
Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη, μία από τις πιο ακριβές χώρες του κόσμου, αποτελούσε διαχρονικά ένα είδος πολυτέλειας. Πλέον, όμως, φαίνεται πως το κόστος έχει εκτιναχθεί στο πιο υψηλό επίπεδο όλων των εποχών.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNN, ένα 10ετές πιστοποιητικό οδήγησης – μια άδεια που οφείλουν να εξασφαλίσουν οι οδηγοί προτού τους επιτραπεί να αγοράσουν ένα όχημα – κοστίζει σήμερα κατ’ ελάχιστον 76.000 δολάρια (104.000 δολάρια Σιγκαπούρης), δηλαδή τέσσερις φορές παραπάνω συγκριτικά με το ποσό που ίσχυε το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής Χερσαίων Μεταφορών.
Σημειώνεται, μάλιστα, πως με αυτό το ποσό κανείς απλώς εξασφαλίζει το δικαίωμα αγοράς ενός τυπικού αυτοκινήτου, με κινητήρα μικρού έως μεσαίου μεγέθους. Το κόστος του αυτοκινήτου, φυσικά, δεν περιλαμβάνεται.
Οσοι θέλουν ένα όχημα μεγαλύτερο ή πιο πολυτελές θα πρέπει να πληρώσουν 106.630 δολάρια (146.002 δολάρια Σιγκαπούρης) για την άδεια κατηγορίας Β.
Το παραπάνω σύστημα ποσοστώσεων εισήχθη στη χώρα το 1990, με σκοπό να περιορίσει την κίνηση στους δρόμους και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, σε μια πόλη που φιλοξενεί 5,9 εκατομμύρια κατοίκους και ταυτόχρονα διαθέτει ένα εντυπωσιακό δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών.
Για πολλούς κατοίκους η ανακοίνωση αποτελεί ένα ακόμη οικονομικό «χτύπημα». Σύμφωνα με ορισμένους που αντιδρούν, η ζωή στη Σιγκαπούρη έχει γίνει εξαιρετικά ακριβή τα τελευταία χρόνια, μέσα σε συνθήκες πληθωρισμού, αυξημένου κόστους στέγασης και οικονομικών προβλημάτων.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές του συστήματος ποσοστώσεων εκτιμούν ότι η πολιτική αυτή έπαιξε καθοριστικό ρόλο ώστε η Σιγκαπούρη να απαλλαγεί από το είδος της κυκλοφοριακής συμφόρησης που πλήττει συνήθως άλλες πρωτεύουσες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Μπανγκόκ, η Τζακάρτα και το Ανόι.
Οσοι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα πιστοποιητικό μπορούν να κάνουν χρήση του εκτεταμένου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών της Σιγκαπούρης, επισημαίνουν.