ΜΠΡΑΪΑΝ ΤΣΕΝ / THE NEW YORK TIMES
Ολο και περισσότερες εφαρμογές και ιστότοποι μας ζητούν να δώσουμε το email μας για να «εγγραφούμε» ή για να λαμβάνουμε ενημερωτικό υλικό. Αυτό ίσως φαίνεται ακίνδυνο, ωστόσο τελικά δίνοντας το email μας μοιραζόμαστε πολύ περισσότερες πληροφορίες απ’ όσες νομίζουμε. Οι διαφημιστικές εταιρείες μπορούν να μας συνδέσουν, μέσω αυτού, με πολλές προσωπικές πληροφορίες, όπως σε ποιο σχολείο φοιτήσαμε, τι αυτοκίνητο οδηγούμε και ποιες είναι οι στυλιστικές μας προτιμήσεις. Σκοπός όλων αυτών είναι να μας εμφανίζονται όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες διαφημίσεις.
Με δεδομένο ότι οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε την ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση για πολύ καιρό, είναι πιθανό να μη θυμόμαστε πού ακριβώς την έχουμε καταχωρίσει. Αν οι διαδικτυακές επιχειρήσεις ζητούν ολοένα και περισσότερο το email μας είναι επειδή επιδιώκουν να κεφαλαιοποιήσουν την επίσκεψή μας στον ιστότοπο ή την εφαρμογή τους με τρόπους που να εστιάζουν περισσότερο σε προσωπικά δεδομένα. Η επιχείρηση μπορεί να αναζητήσει το email μας σε μια βάση δεδομένων που κατέχουν πολλοί διαφημιστές και να αποκτήσει πληροφορίες που αρκούν για να μας παρουσιάσει την πιο ελκυστική διαφήμιση βάσει ενός εκτενούς προφίλ.
Είναι πιθανό η στοχευμένη διαφήμιση να μη μας ενοχλεί ή και να μας διευκολύνει. Αλλωστε, η παραχώρηση προσωπικών πληροφοριών είναι μέρος της ζωής μας στο Ιντερνετ. Σε περίπτωση, ωστόσο, που κάτι τέτοιο δεν μας αρέσει, μια καλή λύση θα ήταν να δημιουργούμε διαφορετικά emails, μοναδικά για κάθε ιστότοπο.