ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο CEO που θέλει να αποκαθηλώσει τον Έλον Μασκ (και ξοδεύει εκατομμύρια για αυτό)

Ο Νταν Ο’Ντόουντ δεν είναι μόνο «αφεντικό» της Green Hills Software αλλά και πεπεισμένος να αποδείξει πως τα αυτοοδηγούμενα Tesla δεν πρέπει να βγουν στους δρόμους

Kathimerini.gr

Μπορεί ο Νταν Ο’Ντόουντ να είχε ήδη δύο Tesla στο γκαράζ του, αλλά φέτος αποφάσισε να προσθέσει ένα ακόμα στη συλλογή του. Δεν αγόρασε τυχαία το αυτοοδηγούμενο Model 3, μιας και έχει βάλει σκοπό, με μία καμπάνια εκατομμυρίων δολαρίων, να αποδείξει πως τα αμάξια χωρίς οδηγό της εταιρείας του Έλον Μασκ είναι ακατάλληλα για να βγουν στους δρόμους.

Έτσι, το περασμένο καλοκαίρι ο Ο’Ντοουντ κινηματογράφησε το Tesla του να «γαζώνει» κούκλες μανεκέν σε παιδικό μέγεθος και έχει απαθανατίσει αρκετές φορές το αυτοοδηγούμενο όχημά του να κινείται χωρίς να αποπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια.

Ποιος είναι όμως ο 66χρονος που έκανε τα παραπάνω βίντεο τηλεοπτική καμπάνια στις ΗΠΑ, αλλά δεν τα κατάφερε με ιδιαίτερη επιτυχία στην αντίστοιχη προεκλογική του καμπάνια για τη Γερουσία, και που τελικά, θεωρεί την εν λόγω τεχνολογία κίνδυνο-θάνατο;

Ο Νταν Ο’Ντόουντ και ο Έλον Μασκ δεν έχουν έρθει σε κάποια άμεση αντιπαράθεση. Για την ακρίβεια, όπως επιβεβαιώνει ο Ο’Ντόουντ, δεν έχουν μιλήσει ποτέ.

Η κλίση του Νταν Ο’Ντόουντ προς τον προγραμματισμό έγινε εμφανής ήδη από την εφηβεία του, όταν ζούσε στα προάστια του Μίσιγκαν. Όταν δε, αποφοίτησε από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια, έφτιαξε το πρώτο του «debugger», δηλαδή ένα πρόγραμμα εντοπισμού και επίλυσης σφαλμάτων σε άλλους κώδικες.

Το 1982 ίδρυσε την Green Hills Software στην Πασαντίνα που εξειδικεύτηκε σε λειτουργικά συστήματα για τους μικροσκοπικούς υπολογιστές που άρχισαν τότε να κατακλύζουν την εργοστασιακή αγορά. Κατάφερε τελικά να κάνει την πρώτη του μεγάλη πώληση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στον Αμερικανικό Στρατό και συγκεκριμένα στον κατασκευαστή των υπερηχητικών βομβαρδιστικών Β1-Β. Η αξία της εταιρείας, που το μεγαλύτερο μέρος της εξακολουθεί να ανήκει στον Ο’Ντόουντ, ανερχόταν το 2019 σχεδόν στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια, οπότε και πούλησε ένα μερίδιό της αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το ταμπεραμέντο του έχει υπάρξει θερμό στον δημόσιο λόγο. Πριν βαλθεί να αποκαθηλώσει τον Έλον Μασκ, ο Ο’Ντόουντ τα είχε βάλει με τη Linux, μιας και έκρινε πως το λογισμικό της δεν παρείχε την απαραίτητη ασφάλεια από ιούς. Είναι επίσης συλλέκτης νομισμάτων, ναζιστικών αντικειμένων αλλά και προϊστορικών απολιθωμάτων.

Φωτ.: Jenna Schoenefeld for The New York Times

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα να έχουν προωθηθεί από την Tesla ως μία πιθανή λύση απέναντι στα ανθρώπινα λάθη που μπορεί να κοστίσουν ακόμα και ζωές στην οδήγηση. Ο Ο’Ντόουντ δεν ενστερνίζεται βέβαια αυτή τη λογική μιας και έχει δηλώσει πως «Αν η Tesla τη βγάλει καθαρή με αυτό το προϊόν και δεν μπορέσω να πείσω τον κόσμο πως ένα αμάξι χωρίς οδηγό που πηγαίνει σαν μεθυσμένο και μπορεί να σκοτώσει 13χρονα δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στον δρόμο, τότε θα έχω αποτύχει».

Ο ιδρυτής της Green Hills θεωρεί πως τέτοια λογισμικά θα πρέπει να αναπτύσσονται βάσει συγκεκριμένης μεθοδολογίας κι όχι με τη λογική του «αγώνα δρόμου» που διακατέχει πολλούς τεχνολογικούς κολοσσούς και μαζί και την Tesla.

Πάντως, η τεχνολογία του Autopilot παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την εταιρεία του Έλον Μασκ πίσω στο 2015, ενώ ένα χρόνο αργότερα ο δισεκατομμυριούχος υπολόγιζε πως σε δύο χρόνια από τότε τα αυτοοδηγούμενα αμάξια του θα ήταν έτοιμα να κινηθούν κανονικά στους δρόμους.

Τέσσερα χρόνια αργότερα αυτό δεν έχει συμβεί, παρ’ όλα αυτά, η τεχνολογία του έχει εξελιχθεί έτσι ώστε οι οδηγοί να αφήνουν σταδιακά όλο και περισσότερα πράγματα «στα χέρια» του ίδιου του οχήματος. Στο Autopilot, βέβαια, γίνονται έλεγχοι από το αρμόδιο τμήμα της αμερικανικής κυβέρνησης, που εφιστά την προσοχή στους οδηγούς να παραμένουν πάντα προσεκτικοί, ασχέτως της τεχνολογίας του οχήματός τους.

Ο αγώνας του Νταν Ο’Ντόουντ κατά της Tesla δεν έχει περάσει απαρατήρητος από τους πιστούς ακολούθους του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη, με κάποιους από αυτούς να κάνουν λογοπαίγνιο με τον όνομά του Ο’Ντόουντ και να τον λένε «Ο’Κλόουν». Ο 28χρονος Ομάρ Κουάζι, πάλι, γνωστός και ως Whole Mars Catalog, μετά το σχετικό βίντεο του Ο’Ντόουντ, έκανε το τεστ με το αυτοοδηγούμενο Tesla και ένα πραγματικό παιδί -στη προκειμένη το αμάξι εντόπισε την παρουσία του και δεν το χτύπησε.

Για την ιστορία, πάντως, ο Νταν Ο’Ντόουντ και ο Έλον Μασκ δεν έχουν έρθει σε κάποια άμεση αντιπαράθεση. Για την ακρίβεια, όπως επιβεβαιώνει ο Ο’Ντόουντ, δεν έχουν μιλήσει ποτέ.

Με πληροφορίες από την Washington Post

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση