ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υπ.Μεταφορών: Χρονοδιαγράμματα για λιμάνι, μαρίνα και ναυτικό όμιλο Λάρνακας

Είναι σημαντική η άποψη των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων, είπε, για να γνωρίζουν όλοι πώς προχωράμε, τι θέλουμε να καλύψουν οι εμπειρογνώμονες και ποια θέματα θα κληθούμε στο μέλλον ν’ αποφασίσουμε

ΚΥΠΕ

Άμεσα θα ξεκινήσει η ετοιμασία εγγράφων πρόσκλησης προσφορών για ανάθεση μελετών σε εμπειρογνώμονες, τα οποία θα παρουσιαστούν μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου στην ad hoc επιτροπή για τα σχόλιά της, δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης μετά την δίωρη σύσκεψη τη Δευτέρα στο Υπουργείο με την εν λόγω επιτροπή για την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας στη Λάρνακα.

Είναι σημαντική η άποψη των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων, είπε, για να γνωρίζουν όλοι πώς προχωράμε, τι θέλουμε να καλύψουν οι εμπειρογνώμονες και ποια θέματα θα κληθούμε στο μέλλον ν’ αποφασίσουμε. Θα προχωρήσουν, ανέφερε, με γρήγορους ρυθμούς.

Για τα βραχυπρόθεσμα έργα, δήλωσε ο κ. Βαφεάδης, που αφορούν την υλοποίηση των έργων που ανακοινώθηκαν στις 31 Ιουλίου, την έναρξη της μελέτης για τον ναυτικό όμιλο, την κατασκευή της τοπιοτέχνησης που θα συνδέει την περιοχή των Φοινικούδων με την περιοχή των μαρίνων και την αναβάθμιση και συντήρηση της μαρίνας, θα προχωρήσουν με δύο τρόπους. Όσον αφορά την αναβάθμιση και συντήρηση της μαρίνας, είπε ότι η μελέτη ξεκινά με την ευθύνη του Τμήματος Δημοσίων Έργων, οι εμπειρογνώμονες του οποίου θα συντάξουν έγγραφα προσφορών τόσο για την εκβάθυνση όσο και για την συντήρηση και αναβάθμιση της μαρίνας. «Μέχρι την επόμενη μας συνάντηση με την ad hoc επιτροπή θα ενημερώσουμε πότε θα βγούμε σε προσφορές».

Το έργο του ναυτικού ομίλου, συνέχισε, θα αποτελέσει αντικείμενο αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι διευθέτησε ήδη συνάντηση με το ΕΤΕΚ που θ’ αναλάβει τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την διενέργεια του οποίου θα καταρτιστεί μια τεχνική επιτροπή με εκπροσώπους του ΕΟΑ, του Δήμου Λάρνακας και του Υπουργείου Μεταφορών. «Επιμένω στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό γιατί θέλω ένα εμβληματικό κτίριο για την Λάρνακα και την Κύπρο κι ελπίζουμε ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός θα μας δώσει αυτό το αποτέλεσμα» είπε.

Ανέφερε επίσης ότι για το σημείο εισόδου και εξόδου σκαφών εντός της μαρίνας που «συγκρούεται» με την θέση που θ’ ανεγερθεί ο ναυτικός όμιλος, ο ίδιος θα συζητήσει με το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το αν μπορεί να μετακινηθεί αυτό το σημείο πιο γρήγορα για να μην καθυστερήσει το έργο».

Εντός Σεπτεμβρίου, είπε ο κ. Βαφεάδης, θα έχει νέα συνάντηση με την ad hoc επιτροπή για να την ενημερώσει για τις δράσεις και τα χρονοδιαγράμματα, όπως διαμορφώνονται.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Αλέξης Βαφεάδης είπε ότι εργάζονται για να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα. «Εάν στην πορεία υπάρξει οποιαδήποτε ανατροπή, θα ενημερώσουμε το κοινό».

Ερωτηθείς εάν απορρίπτεται η πρόταση της Αρχής Λιμένων για το λιμάνι Λάρνακας, ο Υπουργός είπε ότι συζήτησαν το θέμα της συμμετοχής της Αρχής. «Εμείς λέμε ότι το θέμα της ανάπτυξης του λιμανιού στην Λάρνακα εντάσσεται στον όλο στρατηγικό σχεδιασμό του κράτους όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές». Υπάρχουν, συνέχισε, μελέτες και για την περιοχή του Βασιλικού, υπάρχει η Λάρνακα και η Λεμεσός και «πρέπει να τα βλέπουμε όλα μαζί και στρατηγικά ν’ αποφασίσουμε ποιο ρόλο θα διαδραματίσει η κάθε υποδομή».

Συνεπώς, είπε, το τι θα γίνει στο Βασιλικό επηρεάζει το τι θα γίνει στη Λάρνακα. Ώσπου να ξέρουμε την μεγάλη εικόνα, στρατηγικά που θέλουμε να πάρουμε την χώρα, ανέφερε, δεν μπορούμε να πάρουμε καμία απόφαση για το ποιος θα υλοποιήσει ποιο μέρος. Δεν ξέρουμε, είπε, τι επένδυση θα χρειαστεί, «μπορεί να χρειαστούν 500 εκ, μπορεί 1 δις. Αναλόγως με το ποιος είναι ο σωστός φορέας, ποια είναι τα λεφτά που χρειάζονται, από που θα χρηματοδοτηθεί το έργο, θα ληφθούν και οι σωστές αποφάσεις για το ποιος θα υλοποιήσει, ποιο μέρος αυτού του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού».

Η Λάρνακα, συμπλήρωσε, έχει ήδη έναν εμπορικό, τουριστικό χαρακτήρα που θα συνεχίσει να έχει και «θέλουμε να εμβαθύνουμε σε αυτό το χαρακτήρα. Θέλουμε να ξέρουμε από τους εμπειρογνώμονες πώς συγκρινόμαστε πχ με όλα τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου, πώς επηρεαζόμαστε από τις γεωπολιτικές αλλαγές όσον αφορά το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτά θα μας βοηθήσουν να έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα για την Λάρνακα, αν πρέπει να μεγαλώσει (το λιμάνι), ν’ αλλάξουν οι βραχίονες, αν πρέπει να δεχόμαστε πιο μεγάλα πλοία ή πιο μικρά».

Ερωτηθείς πότε θα μπει ο πρώτος εκσκαφέας για το πρώτο έργο στην μαρίνα Λάρνακας, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί θα επιβεβαιωθούν εντός του Σεπτέμβρη και θ’ ανακοινωθούν. Σήμερα κάνουμε τα πρώτα βήματα, είπε, που είναι η έναρξη των μελετών για τα βραχυπρόθεσμα έργα και η πρόσληψη των εμπειρογνωμόνων για τα πρώτα έργα. «Αυτά είναι τα πρώτα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε και σήμερα, 19 Αυγούστου, ξεκινούμε αυτή τη δράση».

Βύρας: Έχει μπει αυστηρό χρονοδιάγραμμα

Εντός Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, στην συνάντηση της τεχνικής επιτροπής που θα ορισθεί για τα βραχυπρόθεσμα έργα, δήλωσε ο Δήμαρχος Λάρνακας θα πουν συγκεκριμένα πότε ξεκινά και τελειώνει ο διαγωνισμός, πότε θα είναι έτοιμα τα έγγραφα προσφορών και πότε θα ξεκινήσει και θα τελειώσει το έργο. «Εάν δεν γίνουν αυτά τα βήματα, θεωρώ ότι οποιαδήποτε χρονοδιαγράμματα πούμε θα υπάρχει κίνδυνος να μην υλοποιηθούν. Αυτό που κρατούμε όμως είναι ότι έχει μπει ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα και δεν αφήνουμε τον χρόνο να περνά και κάθε συνάντηση καθορίζεται όταν πρέπει».

Γνωρίζαμε ότι μετά το ναυάγιο με την ΚΙΤΙΟΝ δεν θα ήταν εύκολα τα πράγματα, πρόσθεσε ο κ. Βύρας, «τα πράγματα θέλουν το χρόνο τους, αλλά μπήκαν αυστηρά χρονοδιαγράμματα και αυστηρή επίβλεψη ότι τα έργα αυτά θα ξεκινήσουν σωστά και θα υλοποιηθούν. Αυτό θα διασφαλίσουμε αυτή τη φορά».

Για την επιδιόρθωση της μαρίνας, παρέπεμψε στις δηλώσεις Βαφειάδη για την εμπλοκή των Δημοσίων Έργων λέγοντας ότι θα είναι πολύ πιο σύντομη η προκήρυξη προσφορών για την επιδιόρθωση.

Για τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα έργα, ο κ. Βύρας είπε ότι είναι θετικό πως αποφασίστηκε σήμερα να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες για να βρούμε τους εμπειρογνώμονες που θα βοηθήσουν στο πώς θα προχωρήσουν στις αναπτύξεις. «Δεν είναι μόνο τι θέλεις, αλλά και τι είναι εφικτό και ρεαλιστικό να γίνει. Γιατί μπορεί να θέλω όλα τα κρουαζιερόπλοια να έρχονται στη Λάρνακα, αλλά πολύ πιθανόν να μην υπάρχουν κρουαζιερόπλοια στην Αν. Μεσόγειο και να μην υπάρχει τέτοιο ενδιαφέρον, λόγω και των άλλων δεδομένων που υπάρχουν» πρόσθεσε.

Θεωρεί σημαντικό, είπε, να έχουν μπροστά τους τα αριθμητικά δεδομένα.

Στην ερώτηση εάν υπάρχει ενδεχόμενο η ΚΙΤΙΟΝ ν’ ανατρέψει αυτούς τους σχεδιασμούς, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη. Εμείς προχωρούμε κανονικά με τους σχεδιασμούς μας».

Βαφεάδης και Βύρας είπαν επίσης ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τις δύο αναπτύξεις από επενδυτές τόσο από το εσωτερικό, όσο και από το εξωτερικό και σύντομα θα ξεκινήσουν επαφές ώστε να δουν και τα δικά τους σχέδια και βλέψεις. «Θεωρώ πολύ σημαντικό ν’ ακούσουμε τους επενδυτές, θα γίνουμε όλοι πιο σοφοί. Δεν θα δεσμευτούμε σε οτιδήποτε, απλά θα γίνουμε όλοι πιο σοφοί και η ad hoc επιτροπή και το Υπουργείο», συμπλήρωσε ο Υπουργός Μεταφορών.

Τους τελευταίους δύο μήνες, είπε ο κ. Βαφεάδης, δέχθηκαν αιτήματα για συναντήσεις τόσο από επενδυτές στην Κύπρο, όσο και από το εξωτερικό και χαρακτήρισε ευχάριστο το ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από πολλούς Κύπριους.

Ο Δήμαρχος Λάρνακας ανακοίνωσε ότι σε ανοικτή πανδημοτική συνάντηση μάλλον εντός Οκτωβρίου, θα ενημερωθούν και οι δημότες Λάρνακας για τους όλους σχεδιασμούς και τα έργα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση