ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συνεχίζεται το ρεκόρ στα έσοδα τουρισμού

Πέραν του €1,5 δισ. οι δαπάνες τουριστών στην Κύπρο μέχρι τον Ιούλιο, και γύρω στο 8% πιο πάνω σε σύγκριση με το 2019

Τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τα τουριστικά έσοδα επιβεβαιώνουν επί του παρόντος τις προσδοκίες, (οι οποίες έχουν εκφραστεί και από τον υφυπουργό Τουρισμού Κώστα Κουμή στην πρόσφατη συνέντευξη του στην «Κ»), ότι η φετινή χρονιά ενδεχομένως να αποτελέσει μία νέα χρονιά ρεκόρ για τα έσοδα στον τουρισμό. Σχεδόν μισό δισ. ευρώ (€454,6 εκατ.) υπολογίζεται ότι άφησαν για διαμονή, διασκέδαση, χώρους εστίασης αγορές και μεταφορές οι τουρίστες κατά τον μήνα Ιούλιο, δίνοντας θετικό πρόσημο σε σύγκριση με το 2019. Συγκεκριμένα προκύπτει ότι, όλους τους μήνες του 2023 μέχρι τον Ιούλιο, τα έσοδα από τον τουρισμό ήταν πιο πάνω όχι μόνο σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022, αλλά και του 2019. Για όλη την περίοδο από τον Ιανουάριο 2023 μέχρι τον Ιούλιο, τα τουριστικά έσοδα υπολογίζονται σε €1.544,7 εκατ. και γύρω στο 19% πιο πάνω σε σύγκριση με €1.217,4 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και κατά 8% (€1.425,2 εκατ.) την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Μόνο τον Ιούλιο 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε €454,6 εκ. σε σύγκριση με €381,7 εκ. τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου, σημειώνοντας αύξηση 19,1%. Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2019 τα τουριστικά έσοδα ήταν 422 εκατ. ευρώ και κατά 7,5% πιο κάτω σε σχέση με τις φετινές επιδόσεις. Προκύπτει λοιπόν μια σταθερή αύξηση των εσόδων, η οποία εκτιμάται ότι θα καταγραφεί και τους μήνες που θα ακολουθήσουν. Υπενθυμίζεται ότι σε παλαιότερο ρεπορτάζ της «Κ» για το θέμα, είχε καταγραφεί η εκτίμηση από οικονομικούς αναλυτές, ότι φέτος τα ετήσια έσοδα του τουρισμού θα ξεπεράσουν αυτά του 2019 γύρω στο 8% και θα πλησιάσουν τα €3 δισ. Σημαντική ώθηση στα έσοδα αναμένεται να δώσει το τρίμηνο Αύγουστος, Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, μήνες με καλές τουριστικές επιδόσεις σε επίπεδο αφίξεων. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά, είναι ενθαρρυντικό και ενδεικτικό της τουριστικής εικόνας η καλή επιβατική κίνηση από και προς τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου –πάνω από 1,5 εκατ. τον Αύγουστο και 1,314 εκατ. επιβάτες (από και προς) κατά τον μήνα Σεπτέμβριο.

Οι δυνατές αγορές

Σημαντικό ρόλο στην άνοδο των εσόδων έχουν αγορές όπως το Ισραήλ, ο Λίβανος, για τις ημερήσιες δαπάνες που είναι ψηλά, και η Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Σουηδία από άποψη μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης. Γενικά, η διάρκεια παραμονής τουριστών ανέρχεται στις 9 μέρες, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη στα €867,96 και κατά ημέρα στα €96,44 ξεπερνώντας τον στόχο που περιγράφεται μέσα στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού (όχι την επικαιροποιημένη). Αναλυτικά, ξεκινώντας από τις βασικότερες μας αγορές, €177,3 εκατ. προήλθαν από την αγορά της Βρετανίας, λόγω του μεγάλου αριθμού τουριστών από την χώρα αλλά και της αύξησης της δαπάνης τους που ήταν περισσότερη από 1.000 ευρώ κατά μέσο όρο. Οι τουρίστες από τη 2η πιο δυνατή αγορά, αυτήν του Ισραήλ, ξόδεψαν γύρω €43 εκατ. κατά την παραμονή τους στην Κύπρο τον μήνα Ιούλιο αν και το αποτύπωμά τους περιορίζεται σημαντικά λόγω της μικρής διάρκειας των διακοπών τους στο νησί που δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τις πέντε μέρες. Γύρω στα €23 εκατ. ήταν τα έσοδα από τη Σουηδία, €18,2 εκατ. υπολογίζονται οι δαπάνες τουριστών από την Πολωνία, και ποσό πέραν των €17 εκατ. προήλθαν από την γερμανική αγορά. Αξιοσημείωτη η παρουσία της Γαλλίας με τον συνδυασμό αφίξεων και δαπανών να διαμορφώνει έσοδα γύρω στα €9,6 εκατ. για τον Ιούλιο, ενώ στα ίδια επίπεδα ανέρχονται και τα έσοδα από την αγορά της Αυστρίας. Στα €13,2 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα από την αγορά της Ελβετίας, και γύρω στα €7 εκατ. ευρώ από την αγορά του Λιβάνου.

Οι νέες αγορές

Η αύξηση στις δαπάνες των τουριστών θεωρείται απότοκο –πέραν του πληθωρισμού και των αυξήσεων στο κόστος προϊόντος και υπηρεσιών– λόγω και των νέων αγορών που προστέθηκαν στην τουριστική παλέτα όπως είναι η Γαλλία, αλλά και την αύξηση από υφιστάμενες όπως η Πολωνία και η Γερμανία, η Ελβετία και η Σουηδία. Έχει διπλασιαστεί επίσης σε σύγκριση με πέρσι ο αριθμός αφίξεων από αγορές με μικρότερα μερίδια, ενώ έχει αυξηθεί το μερίδιο των μεμονωμένων τουριστών έναντι όσων έρχονται με οργανωτές ταξιδίων που προπληρώνουν σε πιο ειδικές τιμές και συνήθως επιλέγουν πακέτα all inclusive στα ξενοδοχεία. Συγκρίνοντας επίσης τα στατιστικά στοιχεία, διαπιστώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι όποιες περικοπές των τουριστών στις διακοπές τους δεν αφορούν άμεσα τις δαπάνες τους, αλλά έμμεσα, με τη μείωση της διάρκειας των διακοπών.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση