ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς μια νέα κοπέλα χωρίς εμπειρία «έχτισε» μια εταιρεία αξίας 2 δισ.

Ίδρυσε την LTK με έδρα το Ντάλας το 2011 με έναν απλό στόχο: Να αναπτύξει τεχνολογία μάρκετινγκ με στόχο να προωθήσει το δικό της blog μόδας.

Money Review

Η Amber Venz Box ήξερε πάντα ότι ήθελε να διευθύνει τη δική της εταιρεία. Αλλά όταν η επιχείρηση μάρκετινγκ που ίδρυσε έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής, ήταν μόλις 20 χρόνων και κάτι και δεν ήξερε ακριβώς πως να το διαχειριστεί.

Η Box ίδρυσε την LTK με έδρα το Ντάλας το 2011 με έναν απλό στόχο: Να αναπτύξει τεχνολογία μάρκετινγκ με στόχο να προωθήσει το δικό της blog μόδας. Αυτή η προσπάθεια μετατράπηκε σύντομα σε ολοκληρωμένη εταιρεία όταν η ίδια και ο τότε φίλος της και νυν σύζυγός της, Baxter Box, συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να πουλήσουν την τεχνολογία που είχαν δημιουργήσει και σε άλλους bloggers.

Σήμερα, η LTK είναι μια εταιρεία αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνδέει τους influencers και τους bloggers με τις μάρκες λιανικής πώλησης, αλλά στην αρχή η εταιρεία δεν κύλησε τόσο ομαλά. «Σαν μια νεαρή γυναίκα με ελάχιστη εμπειρία ένιωθα ότι προσπαθούσα να τρέξω με ογκόλιθους στην πλάτη μου», λέει η 36χρονη Box στο CNBC Make It.

Η Box είχε εργαστεί στη βιομηχανία της μόδας ως μοντέλο και πωλήτρια σε μπουτίκ πολυτελείας. Είχε δοκιμάσει να δημιουργήσει μια σειρά κοσμημάτων και να προσφέρει τις υπηρεσίες της ως πωλήτρια προσωποποιημένης εξυπηρέτησης (personal shopper). Αλλά διέθετε ελάχιστη πρακτική εμπειρία στη διαχείριση μιας επιχείρησης με υπαλλήλους.

«Δεν θα έλεγα ότι είχα εμπειρία στη διοίκηση μιας εταιρείας και στο πώς να διαχειρίζομαι ανθρώπους», δηλώνει.

«Εχετε γύρω σας ταλαντούχους και έμπειρους ανθρώπους»

Κατά καιρούς, η έλλειψη εμπειρίας της Box την έκανε να αισθάνεται αμήχανα. «Δυσκολευόμουν κυρίως να διατυπώσω το όραμά μου για την εταιρεία με τρόπο που να ενδιαφέρει τους επενδυτές», λέει. Για να μάθει, βασίστηκε στον συνεργάτη της, ο οποίος είχε πρόσφατα αποκτήσει MBA στο Πανεπιστήμιο Southern Methodist.

«Σχεδόν έπαιρνα κι εγώ το MBA μέσω πληρεξουσίου, επειδή πάντα μοιραζόταν ό,τι μάθαινε και συζητούσαμε για όλα τα case studies», λέει η Box.

Καθώς η επιχείρηση μεγάλωνε, προσέλαβε ανθρώπους με εμπειρία και γνώσεις σε τομείς στους οποίους υστερούσε, όπως η λογιστική και η μακροπρόθεσμη επιχειρηματική στρατηγική. «Επικετρωνόμουν έτσι στη δική μου ειδίκευση», αναφέρει.

«Αυτά τα πρώτα περίπου πέντε και πλέον χρόνια ήταν μια περίοδος που εγκατέλειψα τα πάντα εκτός από αυτή την επιχείρηση», λέει η Box και προσθέτει: «Περνούσα 24 ώρες την ημέρα δουλεύοντας. Δεν απαντούσα σε τηλεφωνήματα, δεν περνούσα χρόνο με τους φίλους μου, εγκατέλειψα πολλές σχέσεις και μάλιστα πολύ γρήγορα».

Η σκληρή προσπάθεια απέδωσε καρπούς. Η πλατφόρμα της LTK φιλοξενεί περισσότερους από 250.000 influencers και bloggers, οι οποίοι έχουν κερδίσει τουλάχιστον 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές πληρωμές από λιανοπωλητές, σύμφωνα με την εταιρεία. Η ανάπτυξη της LTK βοήθησε την εταιρεία να λάβει μια επένδυση ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων από την ιαπωνική SoftBank το 2021.

Εκ των υστέρων, η Box λέει ότι το μόνο που εύχεται είναι να είχε προσλάβει αυτούς τους ταλαντούχους και έμπειρους ανθρώπους νωρίτερα.

Πηγές: moneyreview.gr, CNBC

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X