ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πότε θα λειτουργήσει τελικά το δασικό πάρκο Ακάμα

Τέλος του 2023 και όχι το 2022 ξεκινά την λειτουργία του, ποια τα τέλη και τα νέα χρονοδιαγράμματα για τις φάσεις του έργου

Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι κάτοικοι κοινοτήτων Ακάμα. Όχι μόνο σε σχέση με το τι μέλλει γενέσθαι με το Τοπικό Σχέδιο της περιοχής, αλλά και αναφορικά με τη λειτουργία του Εθνικού Δασικού Πάρκου, και την επιβολή τελών εισόδου, από τα οποία θα επωφεληθούν και οι κοινότητες. Υπενθυμίζεται ότι βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν τεθεί, η πλήρης λειτουργία του πάρκου είχε προγραμματιστεί το β΄ εξάμηνο του 2022, αργότερα ο στόχος μεταφέρθηκε για τα μέσα του 2023, ενώ η τελευταία ενημέρωση από αρμόδιες πηγές κάνει λόγο για τέλη του 2023. Η πλήρης λειτουργία του πάρκου παίρνει λοιπόν παράταση για άλλο ένα χρόνο.

Γύρω στο 1 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι ετήσιες εισπράξεις που θα προκύψουν από τα τέλη των επισκεπτών διά της χερσαίας οδού.

Από την πλευρά του ο υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Καδής, απέδωσε τις καθυστερήσεις στις γραφειοκρατικές διαδικασίες, πλην όμως υπογράμμισε ότι οι εργασίες προχωρούν. Είναι ξεκάθαρο πλέον ωστόσο, ότι το πάρκο δεν θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος της παρούσας διακυβέρνησης, όπως ήταν ο στόχος. «Η ουσία είναι ότι ξεκινούν οι διεργασίες, μπαίνουν οι διαδικασίες, βελτιώνονται οι δρόμοι, προσλαμβάνεται το προσωπικό. Όλα αυτά είναι σε τροχιά υλοποίησης. Έχουν καταρτιστεί οι κανονισμοί λειτουργίας του πάρκου, είμαστε στο τελικό στάδιο για το θέμα των τελών εισόδου», σχολίασε σχετικά ο κ. Καδής.

1 εκατ. από τέλη

Εντός Νοεμβρίου αναμένεται και η κατάθεση ενώπιον Υπουργικού Συμβουλίου των τελών εισόδου στο πάρκο. Την προσεχή Πέμπτη το θέμα θα αποτελέσει αντικείμενο συνάντησης με το Υπουργείο Γεωργίας, και ακολούθως θα πάρει τον δρόμο του Υπουργικού Συμβουλίου. Εφόσον εγκριθούν, θα τεθούν σε ισχύ, για την περίοδο από 1η Μαρτίου μέχρι 31 Οκτωβρίου, περίοδο που επισκεψιμότητα στο Εθνικό Δασικό Πάρκο, κορυφώνεται. Για την περίοδο από 1η Νοεμβρίου μέχρι τέλος Φεβρουαρίου δεν θα εφαρμόζεται τέλος εισόδου, εφόσον, η επισκεψιμότητα είναι χαμηλή και δεν υφίσταται λόγος για ελέγχους, επισημαίνει ο συνεργάτης του υπουργού για τα θέματα του Ακάμα και πρώην διευθυντής του Τμήματος Δασών, Τάκης Τσιντίδης. Σύμφωνα με τη μελέτη ειδικής οικολογικής αξιολόγησης, υπολογίζεται ότι οι επισκέπτες στο Εθνικό Δασικό Πάρκο ξεπερνούν τους 400.000 ετησίως και τα έσοδα από τα τέλη, υπολογίζεται να ανέλθουν στο 1 εκατ. ευρώ, σε ετήσια βάση. Από αυτό το ποσό θα καλυφθεί το κόστος για την προστασία του πάρκου και οι μισθοί των 17 παρκοφυλάκων και των υπαλλήλων του πάρκου (η εκπαίδευση θα αρχίσει φέτος με το υφιστάμενο προσωπικό). Αυτό το κόστος υπολογίζεται στις 500.000 ευρώ. Όπως εξηγεί ο κ. Τσιντίδης, οι κοινότητες Ακάμα θα λαμβάνουν επίσης ένα ετήσιο ποσό από τη λειτουργία του πάρκου, αν και δεν έχει καθοριστεί μέχρι στιγμής. Πρόκειται για ένα ποσοστό που θα έχει κάποια σχέση με τα συνολικά έσοδα από τα τέλη εισόδου, αν και δεν θα σχετίζεται άμεσα.

Τέλη από 2-20 ευρώ

Το τέλος εισόδου θα είναι ανάλογο με την επιβάρυνση που προκαλεί ο επισκέπτης στο περιβάλλον του πάρκου. Με αυτό το σκεπτικό, η τελική πρόταση για τα τέλη διαμορφώνεται ως εξής: το ημερήσιο τέλος για τους πεζούς και τους ποδηλάτες θα ανέρχεται στα 2 ευρώ, για τα ιδιωτικά οχήματα στα 5 ευρώ και για τις μοτοσυκλέτες επίσης 5 ευρώ. Το ποσό ανεβαίνει στα 10 ευρώ για τις γουρούνες, στα 15 ευρώ για τα αυτοκίνητα σαφάρι και στα 20 ευρώ για τα λεωφορεία. Σημειώνεται ότι στο πάρκο δεν θα εισέρχονται λεωφορεία μεγαλύτερα των 25 θέσεων, αφού η διακίνησή τους δεν υποστηρίζεται από τους δρόμους εντός του πάρκου. Τα οχήματα τύπου σαφάρι θα καταβάλλουν τέλος 15 ευρώ και 2 ευρώ ο κάθε επιβαίνοντας. Για το ποδήλατο δεν θα καταβάλλεται τέλος εισόδου, ώστε να ενθαρρύνεται η χρήση του από τους επισκέπτες. Σημειώνεται επίσης ότι η έκδοση εισιτηρίων θα γίνεται πιθανότατα διαδικτυακά και το εισιτήριο θα ακυρώνεται σε ειδικά μηχανήματα στις εισόδους του πάρκου. Από τα τέλη εξαιρούνται οι κάτοικοι των κοινοτήτων του Ακάμα, πλην των κατοίκων περιοχής Χρυσοχούς, τα παιδιά κάτω των 15 χρόνων, οι οργανωμένες εκδρομές μαθητών, τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και οι επαγγελματίες, κατηγορίες οι οποίες εισέρχονται στο πάρκο για σκοπούς εργασίας, ενώ μειωμένο κατά 50% θα είναι το τέλος εισόδου για τις πολύτεκνες οικογένειες.

Το Νοέμβριο το οδικό δίκτυο

Συνολικά το κόστος του εργασιών του επικαιροποιημένου σχεδίου ανέρχεται στα 38 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε 2 φάσεις. Εντός Νοεμβρίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου του πάρκου. Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο κατακυρώθηκε η προσφορά στην εταιρεία Cyfield Group, ενώ η μελέτη της βελτίωσης έγινε από την εταιρεία Ευπαλίνος Μελετητική ΕΠΕ. Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 6,29 εκατ. ευρώ, και περίοδο υλοποίησης 14 μήνες. Στο πλαίσιο του έργου θα βελτιωθούν οι υποδομές σε συνολικό μήκος 13,4 χιλιόμετρα- συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει το δρόμο Άσπρος Ποταμός-Τοξεύτρα-Λάρα, συνολικού μήκους 6,6 χλμ., που ξεκινά από την ομώνυμη περιοχή του Άσπρου Ποταμού στον Δήμο Πέγειας και φθάνει μέχρι την περιοχή της Λάρας στην Κοινότητα Ίννειας. Περιλαμβάνει επίσης τον κυκλικό Λάρας, συνολικού μήκους 2,7 χλμ., που θα ενώνει κυκλικά τις υποδομές του Εθνικού Δασικού Πάρκου στην περιοχή της Λάρας και στον οποίο η διακίνηση θα γίνεται μόνο με όχημα μεταφοράς του Πάρκου και την περιοχή Τοξεύτρα – Άβακας – Λίπατη, συνολικού μήκους 4,1 χλμ., που οδηγεί στο φαράγγι του Άβακα και στην κοινότητα Πάνω Αρόδες. Τέλος Οκτωβρίου ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη δημιουργία κόμβων. Σύμφωνα με κ. Τσιντίδη, υπολογίζεται ότι η προσφορά θα κατακυρωθεί τέλος Νοεμβρίου, τα συμβόλαια θα υπογραφούν τέλος Δεκεμβρίου και οι εργασίες να αρχίσουν εντός Φεβρουαρίου. Το κόστος για την κατασκευή των κόμβων υπολογίζεται γύρω στα 6 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση