ΚΥΠΕ
Ο αριθμός των καταναλωτών που βγήκαν στις αγορές των βρετανικών πόλεων για να αξιοποιήσουν τις παραδοσιακές εκπτώσεις της Boxing Day, της δεύτερης ημέρας των Χριστουγέννων, ήταν φέτος μεν υψηλότερος του περσινού, αλλά μικρότερος των αντίστοιχων ημερών προ πανδημίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία ανάλυσης της καταναλωτικής κίνησης Springboard, χθες τα καταστήματα όλων των τύπων της λιανικής επισκέφθηκαν 50,1% περισσότεροι πολίτες σε σύγκριση με τις 26 Δεκεμβρίου του 2021.
Στους δε μεγάλους εμπορικούς δρόμους η αντίστοιχη κίνηση ήταν αυξημένη κατά 59,4%, στα εμπορικά κέντρα κατά 46,6% και σε πάρκα λιανικής κατά 33,7%.
Στο δε κεντρικό Λονδίνο ο αριθμός των καταναλωτών υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 139,2%.
Πέρυσι τέτοια περίοδο τα καταστήματα που πωλούν μη αναγκαία είδη παρέμεναν κλειστά σε περιοχές της Βρετανίας με υψηλό αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού.
Σε σύγκριση, ωστόσο, με την Boxing Day του 2019, την τελευταία πριν από την πανδημία, η κίνηση στα καταστήματα λιανικής ήταν χθες μειωμένη κατά 30,5%.
Στο κεντρικό Λονδίνο η διαφορά αυτή ήταν κάπως μικρότερη, δηλαδή 22,5%.
Η μειωμένη κίνηση σε σχέση με το 2019 αποδίδεται πλέον όχι στην πανδημία αλλά στην κρίση ακρίβειας.
Τις ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα δε, η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 23% σε σχέση με πέρυσι, καθώς πέρα από την οικονομική δυσχέρεια που αντιμετωπίζουν πολλά νοικοκυριά ανασταλτικοί παράγοντες για την καταναλωτική κίνηση ήταν οι απεργίες των τρένων και το ψύχος που επικρατούσε στη χώρα.