Kathimerini.com.cy
Οι λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν είναι η κατασκευή δρόμων, αλλά η αφαίρεση αυτοκινήτων από τους δρόμους, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, εξηγώντας ότι όσους περισσότερους δρόμους κάνεις τόσα περισσότερα αυτοκίνητα θα έχεις στους δρόμους.
Σε δηλώσεις του στην εκπομπή ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ και την Οριάνα Παπαντωνίου, ανάφερε ότι το Υπουργείο επικεντρώνεται στη λύση των λεωφορείων, με καλύτερες διαδρομές, πιο συχνές και σε δρόμους που θα εξυπηρετούν περισσότερους πολίτες.
«Σε ορίζοντα πέραν των πέντε ετών και λιγότερο από δέκα, θα πρέπει να υλοποιήσουμε τους υπεραστικούς δρόμους, Πόλεως Χρυσοχούς - Πάφου και Σαϊτά - Λεμεσού», τόνισε.
Όπως είπε, τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει το πιλοτικό πρόγραμμα των δρομολογίων λεωφορείων με αφετηρία το Στάδιο ΓΣΠ, από όπου θα μεταφέρονται πολίτες προς το κέντρο της Λευκωσίας σε γρήγορο χρόνο, αφού θα είναι λεωφορεία προτεραιότητας, και με φθηνό μέχρι δωρεάν εισιτήριο.
Την ίδια ώρα είπε ότι εκτός από τα λεωφορεία το κυκλοφοριακό θα αντιμετωπιστεί και με τη μικροκινητικότητα. «Πρέπει να ενισχύσουμε το ποδήλατο με υποδομές, οι οποίες απουσιάζουν σήμερα. Επίσης είναι και οι πεζοί, οπότε πρέπει να δούμε πώς βελτιώνουμε τις συνθήκες για να περπατήσει ένας πεζός μέσα στον καύσωνα. Οπότε, θέλουμε να δώσουμε έμφαση σε ποδηλασία, σκούτερ και πεζούς», ανάφερε ο υπουργός.
Ο περιμετρικός Λευκωσίας και το κυκλοφοριακό
Σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» της Κυριακής και τη Μαρία Ηρακλέους, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι, «όταν ολοκληρωθεί ο περιμετρικός δρόμος (σε ένα χρόνο η πρώτη φάση) θα βοηθήσει μεν σημαντικά, αλλά δεν αναμένω ότι θα λύσει το κυκλοφοριακό, ούτε τα προβλήματα μέσα στην πόλη. Αυτά θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αφού όσο πιο πυκνή είναι η δόμηση, τόσο περισσότερος ο πληθυσμός μέσα στην πόλη, τόσα πιο πολλά αυτοκίνητα διακινούνται και τόσο περισσότερες διαδρομές στο οδικό δίκτυο. Η λύση λοιπόν δεν είναι να κάνουμε δρόμους, αλλά να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των πολιτών και αυτό καταλήγει στα λεωφορεία και τη μικροκινητικότητα, ποδήλατα, σκούτερ, πεζοί. Στο υπεραστικό επίπεδο, αυτή τη στιγμή, η Intercity είναι πολύ δημοφιλής, και τα λεωφορεία της είναι γεμάτα. Στο ιδανικό σενάριο, εγώ θα ήθελα να προχωρήσει πιο πυκνή σύνδεση που να μπορεί να μεταφέρει περισσότερους επιβάτες».
Οι δρόμοι Πόλης Χρυσοχούς- Πάφου και Σαϊτά - Λεμεσού
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή του νέου δρόμου Πόλης Χρυσοχούς - Πάφου; «Η πρώτη φάση ξεκίνησε, έχει γίνει αρκετή εργασία στη σήραγγα (700 μέτρα της πρώτης σήραγγας) και ως τον Δεκέμβρη του 2024 τελειώνει η πρώτη φάση, πρέπει να τελειώσει για να ξεκινήσει η 2η», απάντησε, τονίζοτας ότι υπάρχει δρόμος μπροστά τους. «Είμαι της άποψης ότι, εφόσον το έργο έχει ξεκινήσει, πρέπει να βρεθούν οι πόροι να τελειώσει, διότι αλλιώς θα στερηθούμε των ωφελημάτων του συνολικού έργου. Δεν κάνει νόημα να μην το τελειώσουμε. Με τον ίδιο τρόπο έχουμε εκφραστεί και στις κοινότητες της περιοχής. Όλες το θέλουν και το βλέπουν ευνοϊκά. Είναι έργο με τεράστιο κόστος. Και έχουμε και τον δρόμο Λεμεσού - Σαϊτά (ξεκίνησε η πρώτη φάση)», συμπλήρωσε.
Στα ερωτήματα πότε θα ολοκληρωθεί ο δρόμος Λεμεσού Σαϊτά και πότε θα δούμε την επόμενη μέρα στο οδικό δίκτυο της Κύπρου, απάντησε ως εξής:
«Εγώ θεωρώ ότι μιλούμε για ορίζοντα πέραν των πέντε ετών και λιγότερα από δέκα έτη. Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε αλλά μέσα σε αυτή την περίοδο θα πρέπει να υλοποιήσουμε τους υπεραστικούς δρόμους, είναι σημαντικό να τους πετύχουμε. Ο δρόμος Λεμεσού-Σαϊτά, είναι πάρα πολύ σημαντικός γιατί όχι μόνο θα βελτιώσει την ανθεκτικότητα των τοπικών οικονομιών στην ορεινή Λεμεσό, θα επιτρέψει και στους κάτοικους Λεμεσού, λόγω της τεράστιας εμπορικής δραστηριότητας και τα συνεπακόλουθα, να κινηθούν προς τις ορεινές περιοχές και να κατοικήσουν σε κοινότητες. Ήδη στον δρόμο Λεμεσού- Σαϊτά προγραμματίζονται δύο σχολεία ιδιωτικά ξενόγλωσσα που εξυπηρετούν μια κοινωνία στη Λεμεσό».
Συνάντηση για δρόμο Πάφου
«Στην Πάφο έχουμε εντοπίσει τρία πολύ σημαντικά έργα», τόνισε εξάλλου ο υπουργός. «Το ένα είναι ο δρόμος από τους Τάφους των Βασιλέων που οδηγεί στο σημείο που θα γινόταν η μαρίνα, ο οποίος είναι πολύ υποβαθμισμένος σήμερα. Πρέπει επίσης να γίνει και ένας παρακαμπτήριος για να συνδέσει δύο άλλους δρόμους που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Τώρα, στην περίπτωση του αεροδρομίου, αν καταφέρουμε να ενώσουμε το αεροδρόμιο υπεράνω του ποταμού της Έζουσας με την πόλη της Πάφου, ουσιαστικά είναι άμεση η σύνδεση. Αυτό όμως αντιμετωπίζει προβλήματα με το Τμήμα Περιβάλλοντος, το οποίο έχει εντοπίσει ότι οποιαδήποτε εργασία στον ποταμό της Έζουσας έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις. «Άρα σταματά το έργο;», ρωτήθηκε ο κ. Βαφεάδης. «Εμείς ακούμε τί λέει το Τμήμα Περιβάλλοντος, διότι ξέρουν καλύτερα τι πρέπει να γίνει. Έχω πρόθεση να ζητήσω συνάντηση μαζί τους. Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν κριτήρια και συνθήκες, αλλά θα ήθελα να μιλήσω με τον αρμόδιο υπουργό και το αρμόδιο Τμήμα για το να καταλήξουμε αν μπορούν να βρεθούν οποιεσδήποτε άλλες λύσεις», απάντησε.