ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΥΠΠΑΝ: Μπορούμε και πρέπει να έχουμε πρότυπα αριστείας

Ο στόχος της εκπαίδευσης, της μάθησης και των σπουδών «είναι για όλους μας, για την κοινωνία μας, ένας ιερός σκοπός»

ΚΥΠΕ

Ο στόχος της εκπαίδευσης, της μάθησης και των σπουδών «είναι για όλους μας, για την κοινωνία μας, ένας ιερός σκοπός», είπε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, προσθέτοντας ότι «μπορούμε και πρέπει να έχουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, πρότυπα αριστείας».

Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, συναντήθηκε την Τετάρτη, στο Υπουργείο, στην παρουσία των Διευθυντών Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και εκπροσώπου της Υπηρεσίας Εξετάσεων, τους/τις πρωτεύσαντες/πρωτεύσασες στις Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης 2022. Σημειώνεται ότι στη συνάντηση κατάφεραν να παραστούν 9 από τους 13 πρωτεύσαντες.

Υποδεχόμενους τους πρωτεύσαντες και τις πρωτεύσασες στις Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης 2022, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η συνάντηση είναι για να τους συγχαρεί από κοντά, καθώς το Υπουργείο θέλει να υπογραμμίσει την επιτυχία τους.

"Δεν υποτιμούμε τις προσπάθειες όλων των παιδιών. Στο πρόσωπο σας, όμως, βλέπουμε τη δυνατότητα, - όπως άκουσα και κάποιους από εσάς να λέτε με δηλώσεις που κάνατε-, που έχουν οι νέοι μας, τα παιδιά μας, με συστηματική προσπάθεια, με αφοσίωση, να πετύχουν το σκοπό και το στόχο τους» είπε, σημειώνοντας πως ο στόχος της εκπαίδευσης, της μάθησης και των σπουδών είναι για την κοινωνία ένας "ιερός σκοπός".

Ο Υπουργός Παιδείας συνεχάρη εκπαιδευτικούς και γονείς, λέγοντας πως «δικαιολογημένα οι γονείς σας αισθάνονται περήφανοι. Για μας είσαστε η απόδειξη ότι μπορούμε και πρέπει να έχουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, πρότυπα αριστείας».

Πρόσθεσε ότι "κάποιοι και κάποιες είναι οι πρώτοι ανάμεσα στους πρώτους και τα σχολεία σας δικαιολογημένα μπορεί να νιώσουν περήφανα. Προσωπικά χάρηκα γιατί έχουμε σχολεία από όλη την Κύπρο, που δείχνει ότι παντού γίνονται προσπάθειες".

Όπως είπε ο κ. Προδρόμου, «υποθέτω ότι χάριν στις επιδόσεις σας έχετε εξασφαλίσει θέση, την οποία επιθυμούσατε, γιατί οι θέσεις είναι πολλές».

«Είχαμε περίπου σχεδόν 3.000 θέσεις που κατανεμήθηκαν χθες σε ένα πληθυσμό 5.000 υποψηφίων, οι οποίοι διεκδικούν θέσεις στη συνέχεια και στα πανεπιστήμια της Ελλάδας. Επομένως, είμαστε στην ευχάριστη θέση να υπάρχουν θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια στην Κύπρο και την Ελλάδα, πρακτικά για όλους. Εσείς όμως με τις επιδόσεις σας έχετε εξασφαλίσει και την θέση στον κλάδο σπουδών, στις επιστήμες που επιθυμούσατε», συμπλήρωσε.

Η κοινωνία, συνέχισε ο Υπουργός Παιδείας, «βασίζεται πάνω σας, όχι μόνο σε εσάς που είστε εδώ, αλλά και σε όλα τα παιδιά της γενιάς σας, για ένα καλύτερο αύριο».

"Οι επιδόσεις σας δείχνουν ότι είναι εφικτό να έχουμε μια βελτίωση και καλύτερες προσδοκίες για το αύριο" είπε και ευχήθηκε καλή σταδιοδρομία.

Ακολούθως, ο Υπουργός Παιδείας προέτρεψε τα παιδιά να μιλήσουν για το μυστικό της επιτυχίας τους, αν έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα, αν έχει κάποιο που έχει αμφιβολίες για την κατεύθυνση που διάλεξε.

Πρώτος το λόγο πήγε ο Μάρκος Καλαβάς από το Παγκύπριον Γυμνάσιον, ο οποίος πέρασε στη Σχολή Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου (πλαίσιο 24) . Όπως είπε, «θα δω και τις επιλογές που προσφέρει η Ελλάδα και ανάλογα θα επιλέξω τη Σχολή που πιστεύω θα μου ταιριάζει περισσότερο».

«Το μυστικό στην επιτυχία δεν είναι ένα, είναι πολλοί παράγοντες, αλλά τα βασικά είναι η συστηματική μελέτη, η προσοχή στην τάξη, λίγη χαλάρωση, λίγη ξεκούραση και ψυχαγωγία», πρόσθεσε.

Απαντώντας ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «είναι ενδιαφέρον το ότι περιμένετε και την κατανομή στην Ελλάδα και έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε».

«Νομίζω είναι σημαντικό το ότι η τάξη και η διδασκαλία προσφέρει, γιατί έχει κάποιους που το μηδενίζουν. Δεν είναι μόνο να κλειστεί κάποιος σε μια κάμαρη και να διαβάζει-να διαβάζει -να διαβάζει. Είναι και η μετάδοση των γνώσεων μέσα από τη διδασκαλία. Εγώ παίρνω αυτό που άκουσα από δηλώσεις που κάνατε σε ΜΜΕ, ότι δεν θυσιάσαμε τη ζωή μας, είχαμε και την χαλάρωση και την ψυχαγωγία, γιατί κάποτε υπάρχει η εντύπωση ότι εσείς που πρωτεύσατε δεν κάνετε άλλη δουλειά. Είναι ενδιαφέρον το ότι, - από ότι αντιλαμβάνομαι - ζήσατε μαζί με τους συμμαθητές σας, χαρήκατε με τις ευκαιρίες που είχατε να ψυχαγωγηθείτε, αλλά ήσασταν και αφοσιωμένοι σε ένα στόχο που βάλατε», συμπλήρωσε.

Η Ελευθερία Χριστοδούλου από το Λύκειο Α Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄, η οποία πέρασε στη Σχολή Αρχιτεκτονικής (ενοποιημένος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου) του Πανεπιστημίου Κύπρου (πλαίσιο), στη δική της παρέμβαση είπε ότι εκτός από την αφοσίωση και το διάβασμα, είναι πολύ σημαντικό να είσαι ψύχραιμος την ώρα της εξέτασης.

Απαντώντας ο κ. Προδρόμου είπε ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό που επισήμανε η Ελευθερία, «το να μπορείς να διαχειριστείς μια συγκυρία καθοριστική όπως είναι οι εξετάσεις και θα είναι χρήσιμο και στην μετέπειτα ζωής σας, όχι μόνο στις εξετάσεις και στο πανεπιστήμιο, αλλά και σε στιγμές κρίσιμες που πρέπει να συγκεντρωθείς, να αποδόσεις».

«Νομίζω ότι με την εμπειρία των γραπτών αξιολογήσεων, των εξετάσεων τετραμήνων, έχετε μια πρώτη εμπειρία του πως να περνάτε εξετάσεις και βέβαια οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να σας προετοιμάζουν και είναι σημαντικό όχι να μάθεις να περνάς εξετάσεις, αλλά να μπορείς να διαχειριστείς το τι έμαθες. Άρα, χρειάζεται ψυχραιμία και να μπορείς ελέγξεις τον εαυτό σου», πρόσθεσε.

Ο Ανδρέας Κούμου από το Λύκειο Κύκκου Α΄, ο οποίος πέρασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου (πλαίσιο 7), σε παρέμβαση του είπε ότι ο ίδιος προσωπικά ούτε ένα φροντιστήριο δεν πήγε καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

«Πιστεύω αφού εγώ τα κατάφερα χωρίς κανένα φροντιστήριο , άρα δεν είναι θέμα πόσες ώρες θα αφιερώσουμε σε κάποιο φροντιστήριο, πόσες ώρες θα αφιερώσουμε σε κάποιο κέντρο μελέτης, περισσότερο πρέπει να εμπιστευτούμε τον εαυτό μας και τις δικές μας δυνατότητες. Χρειάζεται καθημερινό διάβασμα, πρόγραμμα και μια συγκεκριμένη ρουτίνα για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε υψηλά αποτελέσματα και άρα να υλοποιήσουμε τους στόχους μας», σημείωσε.

Απαντώντας ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι πρέπει να περάσει το μήνυμα ότι στο σχολείο εάν κάποιος είναι αφοσιωμένος, προσγειωμένος, χωρίς υπερβολές, «όπως ακούσαμε και πριν, δεν χρειάζεται να στερηθείτε τη ζωή σας, εάν όμως υπάρχει σύστημα και μέθοδος ούτε φροντιστήρια χρειάζεται και είναι αρκετό το σχολείο».

«Ο Ανδρέας είναι η απόδειξη», ανέφερε.

Η Σώτια Παπαπέτρου από το Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, η οποία πέρασε στο Τμήμα Οικονομικών (Οικονομικά) του Πανεπιστημίου Κύπρου (πλαίσιο 22), είπε πως θεωρεί ότι το σχολείο παρόλο που μπορεί να τους παρέχει τα απαραίτητα εφόδια για να αποδώσουν στις εξετάσεις, θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα και στο τομέα της ψυχολογικής υποστήριξης.

«Δεν μιλώ μόνο για σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα αλλά εννοείται ότι με τρεις εξεταστικές περιόδους μέσα στο χρόνο, είχαμε να αντιμετωπίσουμε πάρα πολύ άγχος, πάρα πολύ πίεση να αποδώσουμε, ήταν η τελευταία μας χρονιά, ήμασταν τελειόφοιτοι, είναι οι εξετάσεις που καθορίζουν το μέλλον μας, στη σχολή στην οποία θα περάσουμε, αλλά δεν είχαμε κάποια ανταπόκριση ως το πως νιώθουμε, πως μπορούμε να αντεπεξέλθουμε, πως να σταματήσουμε το άγχος από το να επηρεάζει αρνητικά την απόδοση μας», πρόσθεσε.

Γενικότερα, συνέχισε, «το σχολείο θα μπορούσε να συνδράμει καλύτερα στο πως να αναπτύξουμε τις σχέσεις με τους συμμαθητές μας, στο πως να αναπτύξουμε καλύτερες προσωπικότητες».

«Γενικότερα, μιλώ για τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου. Θεωρώ ότι έχουμε μεγάλη πορεία να διανύσουμε σε αυτό το τομέα, διότι όσον αφορά τις εξετάσεις πάμε μπροστά, αλλά σε αυτό τον τομέα δεν καταβάλεται κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια κατά την γνώμη μου», συμπλήρωσε.

Απαντώντας ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι εξετάσεις είναι ένα συγκεκριμένο πλαίσιο , το οποίο μπορεί να οργανωθεί.

«Παρότι είχαμε κάνει μια προεργασία και μια πρόταση δεν έγινε αποδεκτή, θα πρέπει να δούμε τι γίνεται. Θα πρέπει να επανέλθουμε, ειδικά στην Γ΄ Λυκείου μένει προς συζήτηση το θέμα, κατά πόσο χρειάζεται να εξετάζεστε το Β΄ τετράμηνο και μετά ξανά στις παγκύπριες. Είχαμε μια πρόταση για να το αποφύγουμε, δεν ευδοκίμησε. Να δούμε στη συνέχεια. Το ότι μέσα στο σχολείο πρέπει να δημιουργηθούν πιο φιλικές συνθήκες και για τους μαθητές, τις μαθήτριες και για τους εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει αμφιβολία. Πρέπει να βρούμε τους τρόπους και να γίνει παντού, γιατί είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν διακυμάνσεις», πρόσθεσε.

Σε παρέμβαση της, η Ελευθερία Χριστοδούλου είπε ότι «εγώ πιστεύω ότι όντως αυτή η αλλαγή ήταν πολύ θετική και προσωπικά με βοήθησε πολύ στο διάβασμα, αλλά ελπίζω να μην επαναληφθεί εκείνο το θέμα που είχαμε στο Α΄ τετράμηνο».

«Είναι πολύ σημαντικό να διαχειριστεί και να διαχωριστεί η ύλη σωστά, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να χωνέψουν καλύτερα την ύλη, και όχι μόνο να μάθουν να περνούν τις εξετάσεις αλλά και να αφομοιώσουν τις γνώσεις καλύτερα και να τους μείνει. Και προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι το Α΄ τετράμηνο με είχε βοηθήσει στην αίτηση μου σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό», συμπλήρωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι υπάρχουν κάποια πανεπιστήμια σε κάποιες χώρες τα οποία πλέον άρχισαν να προσπαθούν να καταλάβουν εάν οι βαθμοί στα απολυτήρια είναι αποτέλεσμα εξετάσεων ή όχι.

«Για να δείτε και να καταλάβετε ότι δεν είναι ούτε ιδιοτροπία του Υπουργείου ούτε είναι κάτι το οποίο είναι δική μας πραγματικότητα μόνο. Η διαδικασία εξετάσεων διεθνώς θεωρείται ένα εχέγγυο για το ότι υπάρχει μια κάποια εγκυρότητα. Άρα, χρειάζεται προσοχή. Δεν πρέπει να υπερβάλουμε, ούτε θα γίνει το σύστημα ποτέ επικεντρωμένο στις εξετάσεις, αλλά πρέπει να έχουμε και κάποια εγκυρότητα. Και η εγκυρότητα του απολυτηρίου μας, εδώ και δεκαετίες, είναι κάτι το οποίο βοήθησε την εκπαίδευση της Κύπρου για να μπορούν να γίνονται δεκτοί φοιτητές και σε άλλες χώρες, αλλά και για να έχουμε μια απρόσκοπτη συνέχεια ανάμεσα στη Μέση Εκπαίδευση και το Πανεπιστήμιο είτε στην Κύπρο είτε στην Ελλάδα», σημείωσε.

Ο κ. Προδρόμου συνεχάρη όλους όσους έχουν επιτύχει και έχουν εξασφαλίσει θέση από τις Παγκύπριες Εξετάσεις αλλά ακόμα και σε όλους όσους έχουν προσπαθήσει, λέγοντας πως «δεν είναι το τέλος του κόσμου και θα το δείτε αυτό και μπράβο για την σπουδαία επιτυχία σας. Δεν θα επαναπαυτείτε είμαι βέβαιος. Αλλά συγχαίρουμε και όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και προσπάθησαν».

Η συνάντηση έκλεισε με αναμνηστική φωτογραφία το προαύλιο του Υπουργείου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση