ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΠΕΦΑΑ (Παγκύπριος Σύνδεσμος Πτυχιούχων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού), Αντώνης Αλεξόπουλος με γραπτή του δήλωση, τοποθετείται για όσα λέχθηκαν στην Επιτροπή Παιδείας για το θέμα του σχολικού αθλητισμού.
Αυτούσια η ανακοίνωση
Σήμερα έγινε μια συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής με θέμα τον σχολικό αθλητισμό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Επειδή ήμασταν απόντες σήμερα και οι απαντήσεις σε θέσεις που βρήκαν το φως της δημοσιότητας δεν ακουστήκαν ας τα πάρουμε ένα ένα.
Υπήρξαν αντιδράσεις όταν αναφέρθηκε από τον κ Αντωνέλλο ότι ο οποιοσδήποτε θεωρητικός μεταπτυχιακός τίτλος από κάποιον που οι σπουδές του είναι διαφορετικές, δεν μπορεί να τον καταστήσει επαρκή επαγγελματία και κυρίως στη Φυσική Αγωγή. Ανέφερε ότι κάτι τέτοιο μοιάζει με ένα μεταπτυχιακό νοσηλευτή που δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον γιατρό. Παράλληλα, ανέφερε το παράδειγμα δασκάλας που είδε σε δημοτικό σχολείο χωρίς την απαιτούμενη αθλητική περιβολή. Καλό θα είναι να βλέπουμε σε βάθος τα πράγματα, αν στόχος μας είναι η προαγωγή του αθλητισμού στα παιδιά μας . Το σχόλιο δυστυχώς δεν είναι ούτε προσβλητικό, ούτε σεξιστικό, ούτε κατά φαντασία όπως ισχυρίζεται η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ σε μια επίκληση στο συναίσθημα και απόπειρα μετατόπισης του θέματος από το πραγματικό έγκλημα που γίνεται, το οποίο δεν είναι άλλο από την αποστέρηση του δικαιώματος του παιδιού να λαμβάνει διδασκαλία από εξειδικευμένο προσωπικό. Και το έγκλημα αυτό έχει πραγματικές επιπτώσεις στη ζωή και την υγειά του μελλοντικού ενήλικα πολίτη, ο οποίος με μαθηματική ακρίβεια θα είναι υποκινητικός και θα νοσήσει με κάτι που σχετίζεται με την αποχή από την κίνηση και τη συστηματική άσκηση.
Είναι μια πραγματική εικόνα που είδαμε και συνεχίζουμε να βλέπουμε αρκετές φορές. Δασκάλες οι οποίες εξαναγκάζονται να κάνουν ένα μάθημα για οποίο η κατάρτιση τους είναι στη καλύτερη πλημμελής και όπως είναι αναμενόμενο δεν θέλουν να διδάξουν ένα μάθημα το οποίο δεν σπούδασαν. Η πλημμελής κατάρτιση κάνει τους δασκάλους και τις δασκάλες να νιώθουν ανεπαρκείς και συνεπώς δεν έχουν την αυτοπεποίθηση να διαχειριστούν τάξεις Φυσικής Αγωγής με τον ίδιο τρόπο που ένας καθηγητής ή μια καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής δεν θα ένιωθε ανετά να διδάξει την αλφάβητα ή πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση ακόμα και αν ο ίδιος ή ιδιά ξέρει καλά ελληνικά και μαθηματικά ή έκανε σχετικά σεμινάρια. Τα σεμινάρια δεν μπορούν να αντικαταστήσουν ένα κύκλο προπτυχιακών σπουδών.
Όσον αφορά τα περί σεξισμού, λόγω της αναφοράς σε τακουνιά και ενώ είναι αληθινό γεγονός, είναι το ίδιο με το να πίνει φραπέ ο δάσκαλος που του ‘πάσαραν’ τη Φυσική Αγωγή ενώ δεν του αρέσει, ή με το να πάει ο/η δάσκαλος/α της τέχνης ή της μουσικής να διδάξει έχοντας απέχθεια στη τέχνη ή τη μουσική. Τακούνια φοράνε οι δασκάλες που πάνε στο σχολείο πολλές φορές, και κάποιες από αυτές τις φορές αναγκάζονται να διδάξουν και ΦΑ αλλά δεν έχουν οι ίδιες κουλτούρα άσκησης.
Τα επιχειρήματα περί επιμορφωμένων δασκάλων, με μάστερ και διδακτορικά στη ΦΑ επίσης είναι άκυρο. Αν κάνω μεταπτυχιακό και διδακτορικό στη δημοτική εκπαίδευση δεν μπορώ να θεωρηθώ δάσκαλος. Αν κάνω επιμόρφωση στις Πρώτες Βοήθειες δεν μπορώ να είμαι νοσηλευτής. Οι δε ορεξάτοι δάσκαλοι είναι εξαίρεση του κανόνα, αλλά και πάλι τους λείπουν βασικές γνώσεις όσον αφορά το ανθρώπινο σώμα, τις αρχές άσκησης, κινητικής ανάπτυξης κτλ. (κυκλική δεν είναι η άσκηση που γίνεται σε κύκλο).
Είμαι σίγουρος ότι από την πλευρά του κυρίου Αντωνέλου ακουστήκαν και όλοι οι υπόλοιποι, αυτονόητοι λόγοι, γιατί πρέπει να διδάσκεται το μάθημα από τους κατά νομό εγκεκριμένους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν την επιστημονική γνώση και επαγγελματική κατάρτιση στο αντικείμενο, σε αντίθεση με τα κατά καιρούς αφηγήματα που έλεγαν ότι ο Γυμναστής δεν έχει την παιδαγωγική επάρκεια για να διδάξει τις ηλικίες του Δημοτικού.
Ακούστηκε σήμερα εκ μέρους της ΠΟΕΔ ότι όσα λέχθηκαν είναι προσωπικές θέσεις λειτουργών και όχι θέσεις του Υπουργείου. Ίσως να είναι, αλλά δεν παύουν να είναι η αλήθεια και εδώ έχουμε να κάνουμε με διαχρονικό πρόβλημα - έγκλημα, με θύματα τα παιδιά τα οποία μένουν κινητικά αναλφάβητα, χάνουν πολύτιμα αναπτυξιακά παράθυρα όσον αφορά κινητικές δεξιότητες και δεν κοινωνικοποιούνται στην κουλτούρα κίνησης και άσκησης στις πιο κρίσιμες ηλικίες.
Συνεπώς, με αφορμή το σημερινό και αντί το Υπουργείο να νίπτει τας χείρας στο βωμό συνδικαλιστικών συμφερόντων, είναι καιρός είναι να ανοίξει ο διάλογος και να δούμε τις πραγματικότητες και τα δεδομένα. Υπάρχουν και άλλα καλώς νοούμενα συμφέροντα τα οποία αφορούν τη υγεία, τον σωματικό εγγραμματισμό και τη πραγματική καλλιέργεια κουλτούρας άσκησης δια βίου. Ως έχει είμαστε λαός παχύσαρκος, σε υποκινητικότητα ο οποίος είναι εξαρτημένος από το Σύστημα Υγείας!
ΥΓ: Θα ήταν καλό την επόμενη φορά που θα γίνει ανάλογη συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, να κληθούν και αυτοί που διδάσκουν τον σχολικό αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή, δηλαδή οι Γυμναστές. Είναι παράδοξο να γίνεται συζήτηση για εμάς, χωρίς εμάς. Ο ΠΑΣΥΠΕΦΑΑ είναι ο σύνδεσμος που εκπροσωπεί την Αθλητική Επιστήμη και Φυσική Αγωγή και έχουμε τεκμηριωμένες απόψεις σε επιστημονικό, επαγγελματικό και συνδικαλιστικό επίπεδο, τις οποίες ανυπομονούμε να παρουσιάσουμε.