ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ναι μεν… αλλά της ΠΟΕΔ για προδημοτική από τεσσάρων ετών (ηχητικό)

Πού εστιάζεται η διαφωνία της ΠΟΕΔ με το νομοσχέδιο για προς τα κάτω επέκταση της προδημοτικής εκπαίδευσης από την ηλικία των τεσσάρων ετών

Το νομοσχέδιο για την προς τα κάτω επέκταση της προδημοτικής εκπαίδευσης που συζητήθηκε στην πρόσφατη Επιτροπή Παιδείας φέρεται να βρίσκει διαφωνίες από πλευράς ΠΟΕΔ, που εμμένει στην άποψη για πρόσβαση των παιδιών αποκλειστικά σε δημόσια νηπιαγωγεία.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία του περί Υποχρεωτικής Φοίτησης και της Παροχής Δωρεάν Παιδείας στη Δημοτική και στη Μέση Εκπαίδευση Νόμου, η υποχρεωτική προδημοτική εκπαίδευση αφορά την ηλικιακή ομάδα τεσσάρων χρόνων και οκτώ μηνών έως έξι χρόνων. Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας 2021-2026, περιλαμβάνεται η μεταρρύθμιση που αφορά στην επέκταση της υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης από την ηλικία των τεσσάρων χρόνων. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης θα διασφαλίσει την καθολική πλέον φοίτηση των παιδιών τεσσάρων έως έξι χρόνων σε εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα λειτουργούν αποκλειστικά σε δημόσια, κοινοτικά ή ιδιωτικά νηπιαγωγεία, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως ανέφερε μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή της Οριάνας Παπαντωνίου «Διασπορά Ειδήσεων» του ΣΠΟΡ FM 95,0 η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από την ηλικία των 4 ετών βρίσκει σύμφωνη την οργάνωση και είναι δεδομένο. Το πλάνο αναμένεται να εφαρμοστεί σταδιακά σε βάθος τριετίας αφού το 2023-24 το ηλικιακό όριο θα κατεβεί κατά 2 μήνες (με τις ανάγκες να καλύπτονται από τα δημόσια), το 2024-25 ακόμα 2 μήνες (4 χρονών και 4 μηνών) με ενδεχόμενη μετατροπή κοινοτικών νηπιαγωγείων σε δημόσια ενώ η τρίτη φάση το 2025-26 το όριο κατεβαίνει στα 4 χρόνια με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για να καλυφθούν οι ανάγκες να προϋποθέτουν επιδότηση διδάκτρων ακόμη και σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία.

Σε αυτό το στάδιο έγκειται και η διαφωνία με την πρόεδρο της ΠΟΕΔ κυρία Μύρια Βασιλείου να τονίζει πως έγνοια της οργάνωσης είναι το δικαίωμα κάθε παιδιού στην πρόσβαση σε δημόσιο νηπιαγωγείο. «Η δημόσια εκπαίδευση είναι δικαίωμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ ερωτηθείσα για το για ποιο λόγο να απευθυνθεί το ΥΠΑΝ στον ιδιωτικό τομέα απάντησε «Αυτό είναι και το δικό μας ερώτημα». Κάλεσε παράλληλα το υπουργείο να δει τις ανάγκες -αριθμό παιδιών που εμπίπτουν- λέγοντας πως κοινοτικά νηπιαγωγεία μπορούν να μετατραπούν σε δημόσια, ή να υπάρξει επέκταση υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων τονίζοντας εκ νέου πως ζητούμενο με τον σχεδιασμό είναι να έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση σε δημόσιο νηπιαγωγείο.

Καταληκτικά ανέφερε πως στο σενάριο της χρησιμοποίησης ιδιωτικών νηπιαγωγείων θα υπάρξει αναπόφευκτα σύγκριση δημοσίων και ιδιωτικών ενώ υπογράμμισε πως η συγκεκριμένη πολιτική δεν είναι «κυπριακό φρούτο» αφού έχει εφαρμοστεί από την δεκαετία του 80’ σε χώρες της Ευρώπης αλλά και τις ΗΠΑ και απέτυχε. «Ζητήσαμε διάλογο με τον υπουργό Παιδείας όμως δεν εισακουστήκαμε και η τροποποίηση πάει στη Βουλή» δήλωσε μεταξύ άλλων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X