ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μελετούν την πρόταση οι εκπαιδευτικές οργανώσεις για τις αξιολογήσεις

Οι θέσεις των ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ και ΟΕΛΜΕΚ

ΚΥΠΕ

Περίοδος μελέτης για τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ και ΟΕΛΜΕΚ θα είναι το επόμενο διάστημα σε ό,τι αφορά το προσχέδιο του νέου Συστήματος Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Χθες Παρασκευή έγινε η παρουσίαση, στο Υπουργείο, των βασικών πτυχών και του περιεχομένου της προκαταρκτικής πρότασης και η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, επέδωσε την προκαταρκτική πρόταση στους εμπλεκόμενους φορείς, για υποβολή απόψεων/εισηγήσεων, ενώ θα γίνει και καθορισμός ξεχωριστών συναντήσεων για συζήτηση των εισηγήσεων και της οικονομικής πτυχής της πρότασης.

Από πλευράς ΠΟΕΔ αναφέρθηκε πως θα μελετήσουν με πλήρη σοβαρότητα και υπευθυνότητα την πρόταση, η ΟΛΤΕΚ σημειώνει ότι ήταν πολύ γενική η παρουσίαση για να βγουν οποιαδήποτε συμπεράσματα και θα τη μελετήσουν σε ατομικό πρώτα επίπεδο και μετά θα ακολουθήσει σε επίπεδο Γραμματείας και Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ αναφέρθηκε ότι έχουν μπει σε μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας μακρύς διάλογος και ότι χρειάζεται αρκετός δρόμος για να ετοιμαστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση.

ΠΟΕΔ

Σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μύρια Βασιλείου είπε ότι παρέλαβαν χθες την ολοκληρωμένη, προκαταρκτική πρόταση από την Υπουργό.

«Θα αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και συζήτησης στα συλλογικά όργανα της Οργάνωσης ώστε το επόμενο διάστημα να είμαστε σε θέση να τοποθετηθούμε με εισηγήσεις. Η μελέτη θα γίνει με πλήρη σοβαρότητα και υπευθυνότητα γιατί αντιλαμβανόμαστε το βάρος της ευθύνης, μιας και ένα νέο σχέδιο αξιολόγησης θα συνοδεύει τις επόμενες γενιές εκπαιδευτικών», πρόσθεσε.

ΟΛΤΕΚ

Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι η παρουσίαση ήταν πολύ γενική και θα πρέπει να διαβάσουν το προσχέδιο.

«Ήταν πολύ γενική η παρουσίαση για να βγουν οποιαδήποτε συμπεράσματα. Θα κάνουμε μια μελέτη πρώτα σε ατομικό επίπεδο και θα ακολουθήσει σε επίπεδο Γραμματείας και Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου. Θα συνεδριάσουμε ως Γραμματεία, τη Δευτέρα το πρωί για να το μελετήσουμε και την ερχόμενη Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, θα συνέλθει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο για να συζητήσουμε ξανά το προσχέδιο», σημείωσε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Λυσάνδρου είπε ότι τα περισσότερα από τις παρατηρήσεις τους και τις προτάσεις τους φαίνεται ότι έχουν υιοθετηθεί αλλά θα πρέπει να δουν αναλυτικά πώς είναι στο τελικό κείμενο .

«Ως πρώτη ματιά μας ικανοποίησε, αλλά θα πρέπει να το δούμε αναλυτικά για να έχουμε κάποια ασφαλή συμπεράσματα», συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση αν τέθηκε κάποιο χρονοδιάγραμμα για να δώσουν τις θέσεις και τις απόψεις τους επί του προσχεδίου, ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ είπε ότι δεν μπήκε κάποιο χρονοδιάγραμμα αλλά η Υπουργός Παιδείας θέλει το συντομότερο δυνατό για να προχωρήσει.

«Μας έδωσε ένα χρονοδιάγραμμα για το πώς το βλέπει το Υπουργείο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Ο στόχος είναι να πάει στη Βουλή τον Ιούνιο. Μετά την ψήφιση, η εφαρμογή θα είναι σταδιακή και θα χρειαστούν μερικά χρόνια. Μίλησε για πέντε χρόνια ώστε να ολοκληρωθεί και να εφαρμοστεί πλήρως. Είναι απολύτως απαραίτητη η σταδιακή εφαρμογή γιατί πρέπει να μεταβούμε από το ένα σύστημα αξιολόγησης στο άλλο, χωρίς να υπάρξουν στρεβλώσεις και αδικίες», πρόσθεσε.

ΟΕΛΜΕΚ

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ και ερωτηθείς σχετικά είπε πως θα αρχίσει μια συζήτηση πρώτα εσωτερικά στην ΟΕΛΜΕΚ, «ακριβώς για να ετοιμάσουμε τη διαδικασία πως θα τοποθετηθούμε, αλλά αντιλαμβάνεσαι ότι θα γίνει ένας μακρύς διάλογος με το Υπουργείο Παιδείας, διότι είναι πολύ γενική η πρόταση».

«Έχει πάρα πολλά πράγματα που πρέπει να συμπληρωθούν. Την άλλη εβδομάδα μπορεί να συνέλθει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά είναι νωρίς για τοποθέτηση», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν μπήκε κάποιο χρονοδιάγραμμα για να δώσουν τις θέσεις και τις απόψεις τους επί του προσχεδίου, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι δεν μπήκε κάποιο χρονοδιάγραμμα για να δοθούν οι θέσεις τους, αλλά η ΥΠΑΝ είπε πως θα κάνει διάλογο χωριστά με την κάθε εκπαιδευτική οργάνωση.

«Έχει αρκετό δρόμο για να ετοιμαστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Έχει πάρα πολλά πράγματα που πρέπει να ρυθμιστούν, να καταγραφούν, σχέδια υπηρεσίας των διαφόρων θέσεων κλπ. Έχει αρκετό δρόμο», ανέφερε.

Ερωτηθείς αν υπάρχουν θέσεις τις οποίες είχαν καταθέσει σε προηγούμενο στάδιο, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ είπε ότι «νομίζω είναι πράγματα και προτάσεις οι οποίες διατυπώθηκαν τα προηγούμενα αρκετά χρόνια θα έλεγα, τα τελευταία 15, 20 χρόνια».

«Είναι προτάσεις που έχουν ξανασυζητηθεί και ακριβώς πρέπει να τις δούμε μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον. Μπήκαμε σε μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας μακρύς διάλογος. Θέλει αρκετή συζήτηση», κατέληξε.

Η παρουσίαση του ΥΠΑΝ

Στην χθεσινή παρουσίαση του ΥΠΑΝ αναφέρθηκε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου αποτελούν βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος, έχουν παιδαγωγική αξία και λειτουργία, συνιστούν κεντρικό μηχανισμό ανατροφοδότησης για το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο,  αποτελούν προϋπόθεση για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Σημειώνεται ότι ο εκσυγχρονισμός του Συστήματος Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών αποτελεί βασική πολιτική του Προγράμματος Διακυβέρνησης, περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου.

Σε ό,τι αφορά το γιατί θέλουν ένα Νέο Σύστημα Αξιολόγησης (παραδοχές), το ΥΠΑΝ αναφέρει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό παράγοντα ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, η ύπαρξη προβλημάτων εγκυρότητας και αξιοπιστίας στο υφιστάμενο σύστημα, η έλλειψη άμεσης διασύνδεσης της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την επαγγελματική τους ανάπτυξη και η έλλειψη σαφών κριτηρίων, που να καλύπτουν πλήρως το πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, με αποτέλεσμα το σύστημα να καθίσταται μονοδιάστατο.

Σχετικά με το γιατί θέλουν ένα Νέο Σύστημα Αξιολόγησης (παραδοχές), το ΥΠΑΝ αναφέρει:  Απουσία επαρκών μηχανισμών ελέγχου της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης, Μη παροχή επαρκών ευκαιριών ανατροφοδότησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών, Περιορισμένη διαμορφωτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,  Ελλιπής πληροφόρηση για την ποιότητα της αξιολόγησης σε επίπεδο σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικού συστήματος, Απουσία διάφορων πηγών πληροφόρησης, με αποτέλεσμα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να είναι μονοδιάστατη και υποκειμενική.

Στο τι θέλουν να πετύχουν με το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης, το ΥΠΑΝ αναφέρει:  Βελτίωση της ποιότητας και των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας, Εκσυγχρονισμό στη βάση ερευνών και σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, Έγκαιρη παρέμβαση, βελτίωση της καθοδήγησης και στήριξης των εκπαιδευτικών, Συνεχή επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών, Παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, Εμπέδωση αξιοκρατίας, ενίσχυση διαφάνειας, αύξηση αποτελεσματικότητας, δυνατότητα ανατροφοδότησης.

Οι βασικές αρχές του προτεινόμενου συστήματος αξιολόγησης, σύμφωνα με το ΥΠΑΝ, είναι: Χρήση πολλαπλών και σύγχρονων πηγών αξιολόγησης, Πολυπρόσωπη αξιολόγηση και διασύνδεση με το εκπαιδευτικό έργο, Διαφανείς διαδικασίες, συνεργασία και ενίσχυση της αξιοκρατίας, Ξεκάθαρα και μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, Υιοθέτηση της αρχής «όποιος αξιολογεί αξιολογείται», Ευκαιρίες αποτελεσματικότερης αξιοποίησης των έμπειρων και ικανών εκπαιδευτικών στην τάξη (Ανώτερος Εκπαιδευτικός), Συμμετοχή των διευθυντών των σχολικών μονάδων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, Κατάλληλη επιμόρφωση και μετεξέλιξη του ρόλου του επιθεωρητή σε Επιθεωρητή Αξιολογητή και Επιθεωρητή-Σύμβουλο.

Επιπρόσθετα, οι βασικές αρχές του προτεινόμενου συστήματος αξιολόγησης είναι:  Συνεχής παροχή στήριξης και ευκαιριών επαγγελματικής βελτίωσης, Προσφορά προγραμμάτων παιδαγωγικής κατάρτισης, διδακτικής στήριξης και συνεχούς επαγγελματικής μάθησης, Προσφορά προγραμμάτων προετοιμασίας και επαγγελματικής ανάπτυξης των στελεχών, Σύσταση δευτεροβάθμιου οργάνου για εξέταση των ενστάσεων των εκπαιδευτικών, Διαδικασία μεταξιολόγησης, με στόχο τη συγκέντρωση πληροφοριών για λήψη, διορθωτικών παρεμβάσεων και συνεχή βελτίωση, Διασύνδεση αυτοαξιολόγησης με το ενιαίο σχέδιο βελτίωσης της σχολικής μονάδας, Υιοθέτηση μεταβατικών διατάξεων, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας, καθώς και της απαιτούμενης ενημέρωσης και επιμόρφωσης όλων των εμπλεκομένων .

Υπάρχουν στην πρόταση τρία στάδια αξιολόγησης ως εξής: Στάδιο Α΄ - Πριν τη μονιμοποίηση, Στάδιο Β΄ - Μετά τη μονιμοποίηση και πριν την προαγωγή και Στάδιο Γ΄ - Αμέσως πριν και μετά την πρώτη προαγωγή.

Σε ότι αφορά το τι αλλάζει με το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης, το ΥΠΑΝ αναφέρει ότι αλλάζει η πρώτη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πραγματοποιείται νωρίτερα, διευρύνεται η κλίμακα αξιολόγησης, θεσμοθετείται Δευτεροβάθμιο Σώμα Εξέτασης Ενστάσεων, εισάγεται θέση προαγωγής «Ανώτερου Εκπαιδευτικού», ενδυναμώνεται ο ρόλος του Διευθυντή ως ηγέτη της σχολικής μονάδας, ο εκπαιδευτικός αξιολογείται από περισσότερους από έναν αξιολογητές, θεσμοθετείται η διαδικασία της μεταξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται σε όλα τα στάδια της καριέρας τους, μέσω της επαγγελματικής μάθησης, η αξιολόγηση διενεργείται στη βάση επιστημονικών, διάφανων και απλών κριτηρίων.

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με την πρόταση ΥΠΑΝ, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα και λειτουργεί σε δύο επίπεδα (κριτικός αναστοχασμός για βελτίωση και πληροφόρηση προς το εκπαιδευτικό σύστημα).

Προς όφελος των ίδιων των εκπαιδευτικών το νέο σύστημα αξιολόγησης, λέει η ΥΠΑΝ

Το νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου είναι προς όφελος των ίδιων των εκπαιδευτικών, με πλήρη σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, με πλήρη σεβασμό στις διαδικασίες που ήδη γίνονται στο θέμα της αξιολόγησης που προτείνουν, είπε, σε σημερινές της δηλώσεις, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου.

Όπως τόνισε, πρόκειται για ένα νέο σύγχρονο σύστημα, το οποίο δεν θα αλλάξει άρδην τα πράγματα, αλλά θα δώσει ευκαιρίες για να γίνεται με αξιοκρατία η αξιολόγηση, με διαφάνεια, να εδράζεται σε επιστημονικά κριτήρια.

Ερωτηθείσα για το νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι «χθες όπως είχαμε πει από την αρχή της διαδικασίας, από τον Σεπτέμβριο, ήταν η μέρα που δώσαμε σε όλους τους συνεργάτες μας, τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους οργανωμένους γονείς, τους οργανωμένους μαθητές το αποτέλεσμα του διαλόγου, της Α’ φάσης του διαλόγου, άρα την προκαταρκτική πρόταση του Υπουργείου μας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου».

Εδώ και 50 σχεδόν χρόνια έχουμε το ίδιο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, δήλωσε και τόνισε ότι «αυτό είναι σοβαρή στρέβλωση».

Το νέο σύστημα είναι, εξήγησε μια βασική δράση μέσα από το πρόγραμμα διακυβέρνησης. Αλλά, συνέχισε, «και μια ανάγκη της κοινωνίας να έχουμε εκσυγχρονισμό του σχολείου και μέσα από αυτό το πυλώνα δεν μπορούμε να αλλάζουμε όλα τα άλλα, να εκσυγχρονίζουμε αναλυτικά προγράμματα, μεθόδους διδασκαλίας, να βάζουμε τεχνολογίες στα σχολεία και να μην αγγίζουμε αυτό το θέμα».

Είναι, συνέχισε η κ. Μιχαηλίδου, προς όφελος των ίδιων των εκπαιδευτικών με πλήρη σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, με πλήρη σεβασμό στις διαδικασίες «που ήδη γίνονται στο θέμα της αξιολόγησης που προτείνουμε».

«Ένα νέο σύγχρονο σύστημα το οποίο δεν θα αλλάξει άρδην τα πράγματα αλλά θα δώσει ευκαιρίες για να γίνεται με αξιοκρατία η αξιολόγηση, με διαφάνεια, να εδράζεται σε επιστημονικά κριτήρια, γιατί ξέρετε σε αυτό το θέμα δεν ανακαλύπτουμε εμείς τον τροχό, υπάρχει διεθνής έρευνα και βιβλιογραφία και εκεί είναι που στηριζόμαστε, και στην παιδαγωγική επιστήμη φυσικά», σημείωσε.

Άρα, είπε η κ. Μιχαηλίδου, αυτό που αναμένουν είναι τις επόμενες μέρες να έρθουν κοντά τους ξανά οι συνεργάτες τους, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις κυρίως, να συζητήσουν και τα θέματα της χρηματοοικονομικής πτυχής της συγκεκριμένης πρότασης ώστε να έχουν ολοκληρωμένη άποψη και να τοποθετηθούν.

«Ο στόχος μας είναι η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση για να μπορέσουμε να πάμε επιτέλους ένα βήμα πάρα κάτω. Έχει εδώ και 50 χρόνια που συζητούμε τα ίδια πράγματα και διερωτόμαστε γιατί δεν έχουμε βελτίωση στο εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί δεν προχωρούμε πιο γρήγορα. Είναι καιρός όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ώστε να καταλήξει επιτέλους κάτι στην Βουλή, να ψηφιστεί και σταδιακά να εφαρμοστεί. Δεν μιλάμε για μια άμεση εφαρμογή. Και συμφωνία πλήρης να επέλθει η εφαρμογή θα γίνει σταδιακά, προσεκτικά στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων», συμπλήρωσε.

Διαρροή της πρότασης πριν την παρουσίαση

Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις για τη διαρροή της πρότασης πριν την παρουσίαση, αλλά και τον διορισμό ερευνώντα λειτουργού, που ζήτησε η ΟΕΛΜΕΚ, η κ. Μιχαηλίδου είπε πως θεωρεί υπερβολική αυτή την αντίδραση.

«Αυτό που διάβασα τουλάχιστον εγώ ήταν ένα κομμάτι που μπορούσε άνετα να το πάρει κάποιος και από τις δηλώσεις μου τον τελευταίο καιρό και από τι έβγαινε στον Τύπο. Σίγουρα δεν ήταν η πρόταση», ανέφερε.

Την ολοκληρωμένη πρόταση, συνέχισε η Υπουργός, την έχουν ήδη αναρτήσει.

«Αυτή ήταν η πρόθεση μας, ακριβώς για να αποφύγουμε τέτοιου είδους παρερμηνείες, αποσπασματικές ερμηνείες, αναρτήσεις, σχόλια. Αναρτήσαμε όλη την πρόταση, καθώς και την παρουσίαση τη συνοπτική της πρότασης μας για να μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός, η κάθε εκπαιδευτικός να ενημερωθεί σωστά, για να μπορεί ο κάθε γονιός, ο κάθε ενδιαφερόμενος να διαβάσει ακριβώς τι προτείνουμε. Αυτά που προτείνουμε και το κείμενο, όπως θα δείτε, είναι πάρα πολύ απλό, συνοπτικό για αυτό ακριβώς τον λόγο, αποφύγαμε τα πολύπλοκα και περίπλοκα σχήματα προηγούμενων προτάσεων, έτσι ώστε να έχουμε ένα απλό και πρακτικό σύστημα αξιολόγησης», συμπλήρωσε.

Αγγλόγλωσσα προγράμματα

Κληθείσα να σχολιάσει την κοινή ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ, της ΟΛΤΕΚ, των οργανωμένων γονιών και της ΠΣΕΜ για τα αγγλόγλωσσα προγράμματα, η κ. Μιχαηλίδου επανέλαβε την θέση της Κυβέρνησης, τη θέση του Υπουργείου Παιδείας, λέγοντας ότι η πρόθεση τους για διεθνοποίηση της ανώτερης εκπαίδευσης, δεν έχει καμία σχέση με το δημόσιο σχολείο και κυρίως με τον κίνδυνο για την ελληνική γλώσσα.

«Είναι απλά ένα άλλος τρόπος να δώσουμε ευκαιρία και σε ξένους φοιτητές αλλά και στα δικά μας παιδιά, χωρίς περιορισμούς, να παρακολουθήσουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα και στα δημόσια μας πανεπιστήμια, χωρίς να εμποδίζεται και χωρίς να σχετίζεται καθόλου με την εισαγωγή με παγκύπριες. Για να είμαστε πιο ξεκάθαροι, για να σπουδάσουμε δωρεάν στα πανεπιστήμια του τόπου μας ένας τρόπος υπάρχει για να μπούμε, οι Παγκύπριες, και αυτό το διασφαλίζουμε», πρόσθεσε.

Συνεπώς, είπε η κ. Μιχαηλίδου, «εδώ είμαστε πρώτοι εμείς για να προστατεύουμε το δημόσιο σχολείο και την ελληνική γλώσσα με πολλές άλλες δράσεις τις οποίες κοινοποιούμε και για τις οποίες εργαζόμαστε».

«Εάν πραγματικά μας ενδιαφέρει το δημόσιο σχολείο θα πάμε ένα βήμα μπροστά , να δώσουμε ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, να μείνουν και στον τόπο τους να σπουδάσουν ή να δώσουμε ευκαιρίες για να έρθουν και ξένοι φοιτητές», συμπλήρωσε.

Εμπρησμοί στα σχολεία

Σε ερώτηση για τους εμπρησμούς στα σχολεία με πρόσφατο τη χθεσινή πυρκαγιά σε Λύκειο στο Κολόσσι, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι το θέμα αυτό δεν λύνεται εύκολα.

«Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο. Αφορά και την οικογένεια πρωτίστως αλλά και πολλούς άλλους φορείς. Το σχολείο κάνει πάρα πολλά πέραν από τις διακηρύξεις, στην πράξη έχουν αναλάβει εκπαιδευτικοί, έχουμε κάνει ομάδες στα σχολεία, κάνουμε επιμόρφωση, κάνουμε σεμινάρια και εργαστήρια με τους ίδιους τους μαθητές. Είναι πολύ σημαντικό για μας να περάσει και το μήνυμα ότι πρέπει να υπάρχουν τιμωρητικά μέτρα, δηλαδή εκεί και όπου έχουμε τους ενόχους, εκείνοι να αναλαμβάνουν και την ευθύνη, έτσι ώστε να δίνονται τα σωστά μηνύματα σε όλους», πρόσθεσε.

Η Υπουργός Παιδείας είπε ότι δουλεύουν σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία, με την Αστυνομία, με τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας.

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό για μας να ενεργοποιηθούν και οι πρόνοιες όπως είπα για τα τιμωρητικά μέτρα, μια καλή δράση στην οποία προχωρούμε είναι και η εγκατάσταση καμερών , αλλά και οι φύλακες ασφαλείας, για τους οποίους έχουμε κάνει άλματα τα τελευταία δύο χρόνια. Σε όλα τα γυμνάσια σχεδόν έχουμε φρουρούς ασφαλείας και κάμερες εγκαθίσταται σταδιακά. Εξακολουθούμε εμείς ως σχολείο να ενδιαφερόμαστε για την αγωγή, για την πρόληψη, για αυτό και έχουμε βάλει πολλά προγράμματα στην προσχολική ηλικία», κατέληξε. 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση