Kathimerini.gr
Πρωτοφανείς είναι οι εικόνες ανέχειας που καταγράφονται στην Τουρκία, με την εφημερίδα Σοτζού να παρουσιάζει σε πρωτοσέλιδο της αντικλεπτικά συστήματα των super market που έχουν τοποθετηθεί στα τυριά, στον καφέ, στις σοκολάτες, στο ηλιέλαιο, ακόμα και στους ξηρούς καρπούς, καθώς τα προϊόντα έχουν ακριβύνει τόσο πολύ που ο κόσμος δεν μπορεί να τα αγοράσει.
Η υποτίμηση της τουρκικής λίρας έχει ξεπεράσει το 45 – 50% κι ενώ αυξήθηκαν οι εξαγωγές κατά 17%, όπως σχεδίαζε ο Ερντογάν, αυξήθηκαν και οι εισαγωγές κατά 55%, κάτι που δεν περίμενε το οικονομικό επιτελείο.
Μάλιστα, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, ακόμα και ο πιο πλούσιος Τούρκος που κατανάλωνε έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα, ενώ φυσικά η κατάσταση για τους απλούς πολίτες είναι αβίωτη. Είναι ενδεικτικό ότι σε έναν μόνο μήνα ο πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 17% σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία.
«Για μια περίοδο θα πρέπει να υποστούμε την καμπούρα του πληθωρισμού» παραδέχθηκε δε ο Ταγίπ Ερντογάν, πρόσθεσε όμως ότι η κυβέρνησή του θα τηρήσει την υπόσχεσή της για την καταπολέμησή του.
«Μας λέει ότι θα έχουμε την καμπούρα του πληθωρισμού και παραδέχεται ότι δεν μπορεί να εμποδίσει την ακρίβεια. Αυτός είναι ο λόγος που αυξάνονται οι τιμές… Ο Ερντογάν είναι σαν το σούπερ μάρκετ. Μια λέει το ένα, μια το άλλο. Διαθέτει ό,τι ψάχνεις!» σχολίασε δηκτικά ο πρόεδρος του κόμματος DEVA και πρώην συνεργάτης του Ερντογάν Αλί Μπαμπατζάν.