Ένα πλοίο προσέκρουσε στη γέφυρα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, προκαλώντας την πτώση της στον ποταμό Πατάπσκο, ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης η αμερικανική ακτοφυλακή.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, «πολλά αυτοκίνητα και άνθρωποι» κατέληξαν στο νερό.
The Francis Scott Key Bridge in Baltimore, Maryland which crosses the Patapsco River has reportedly Collapsed within the last few minutes after being Struck by a Large Container Ship; a Mass Casualty Incident has been Declared with over a Dozen Cars and many Individuals said to… pic.twitter.com/SsPMU8Mjph
— OSINTdefender (@sentdefender) March 26, 2024
Στο σημείο βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση διάσωσης και ανάσυρσης των οχημάτων. Μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχουν αναφερθεί θύματα.
«Ψύχος και χαμηλή ορατότητα»
«Αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά μας είναι η διάσωση αυτών των ανθρώπων» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας τυης Βαλτιμόρης, Κέβιν Καρτράιτ, σημειώνοντας πως προς το παρόν δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός των ανθρώπων προς διάσωση και κάνοντας λόγο για «τουλάχιστον είκοσι».
#BREAKING: Mass Casualty has been Declared after a Large Container Ship Collides with Key Bridge Causing it completely Collapse⁰
— R A W S A L E R T S (@rawsalerts) March 26, 2024
#Baltimore | #Maryland
Currently, numerous agencies, including the Coast Guard and fire department have just declared a mass casualty incident as… pic.twitter.com/wvOTOVbvHE
Ο ίδιος δήλωσε ακόμη πως υπάρχουν «κάποια φορτία ή κιγκλιδώματα που κρέμονται από τη γέφυρα», καθιστώντας τις συνθήκες στην ατσάλινη υποδομή μη ασφαλείς.
Το ψύχος και η χαμηλή ορατότητα που επικρατούν στην περιοχή δυσχεραίνουν το έργο της διάσωσης, σύμφωνα με τον ίδιο.
«Η αίσθηση είναι γύρω στους -1 βαθμούς Κελσίου εδώ που είμαι. Αρα, εκεί είναι ελαφρώς πιο κρύα και είμαι σίγουρος πως η θερμοκρασία του νερού είναι ακόμη πιο χαμηλή… Κι αυτό μπορεί να προκαλέσει ανησυχία και κίνδυνο για τους δύτες μας» σημείωσε.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, μεταξύ των οχημάτων που έπεσαν στον ποταμό, ήταν και ένα μεγάλο φορτηγό, η πτώση του οποίου προκάλεσε διαρροή καυσίμων στο νερό.
Ship collides with Francis Scott Key Bridge in Baltimore, causing it to collapse
— Sir Ahmed Khokhar (@khokhar_Pedia) March 26, 2024
Reports of multiple people & cars in the water.. Video pic.twitter.com/cdyPm3qsjg
Η πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key -μια γέφυρα μήκους σχεδόν τριών χιλιομέτρων που πήρε το όνομά της από τον άνθρωπο που έγραψε τον αμερικανικό εθνικό ύμνο- έγινε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Σώο το πλήρωμα του πλοίου
Οι αρχές ενημερώθηκαν για το περιστατικό στις 1:27 τα ξημερώματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν σημαίας Σιγκαπούρης και είχε προορισμό το Κολόμπο της Σρι Λάνκα.
Σύμφωνα με τη Synergy Marine Group, τη διαχειρίστρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου, το Dali προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας.
«Παρότι τα ακριβή αίτια του συμβάντος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, το ‘Dali’ έχει πλέον κινητοποιήσει την υπηρεσία αντιμετώπισης μεμονωμένων συμβάντων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι όλα τα μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένων των δύο καπετάνιων του πλοίου, έχουν καταμετρηθεί και δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς.
Η γέφυρα Francis Scott Key που άνοιξε το 1977, αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου 695.
Προσώρας, άγνωστη παραμένει η έκταση της καταστροφής, σύμφωνα με την Υπηρεσία Μεταφορών του Μέριλαντ, που γνωστοποίησε πως η κυκλοφορία στην περιοχή έχει αποκλειστεί.
All lanes closed both directions for incident on I-695 Key Bridge. Traffic is being detoured. #MDTraffic
— MDTA (@TheMDTA) March 26, 2024
Πιστεύεται πως ο Φράνσις Σκοτ Κι βρισκόταν κοντά στο σημείο -όπου μεταγενέστερα θα κατασκευαζόταν η γέφυρα- παρακολουθώντας τον τον βομβαρδισμό του Φορτ ΜακΧένρι το 1814, γεγονός που τον ενέπνευσε να γράψει τους στίχους του «Star Spangled Banner».
Ανθρώπινο ή μηχανικό λάθος;
Μηχανικό λάθος θεωρεί ως «πιθανότερη» αιτία του ατυχήματος εμπειρογνώμονας σε θέματα ναυτικής ασφάλειας.
«Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι αν υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης. Το άλλο, φυσικά, είναι αν υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης» ανέφερε στο Sky News ο Ντέιβιντ ΜακΦάρλεϊν, διευθυντής της ανεξάρτησης συμβουλευτικής εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants.
Ο ίδιος θεωρεί το ανθρώπινο λάθος λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που βρίσκονταν σε υπηρεσία στο πλοίο, όπως λέει.
«Δεν θα πρέπει να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι κάποιος άλλος πρέπει να έχει παρέμβει και να αναλάβει δράση» είπε.
«Η πιο πιθανή αιτία για το συμβάν είναι μια βλάβη μηχανική ή στο σύστημα πηδαλίου, αλλά κάτι τέτοιο δεν θα το μάθουμε έως ότου οι ειδικοί μπουν και εξετάσουν το πλοίο. Ακόμη και τότε, βέβαια, είναι απίθανο να εκτιμήσουν άμεσα τι συνέβη, θα χρειαστεί χρόνος» κατέληξε.
Πηγή: New York Times/Reuters/Associated Press