Kathimerini.gr
Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης «τουλάχιστον είκοσι ανθρώπων» βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και ώρες στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, μετά την πρόσκρουση φορτηγού πλοίου σε πυλώνα της γέφυρας Francis Scott Key και τη μερική κατάρρευση τμήματός της στον ποταμό Πατάπσκο.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση των τοπικών αρχών, δύο άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά από τα νερά, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται σε σοβαρή κατάσταση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται τις αρχές της Βαλτιμόρης, ο ένας διασωθείς αρνήθηκε τη νοσηλεία, ενώ ο δεύτερος είναι σοβαρά τραυματισμένος.
Η πυροσβεστική υπηρεσία της Βαλτιμόρης αντιμετωπίζει την κατάρρευση της γέφυρας ως «συμβάν με πολλαπλά θύματα», αναζητώντας αγνοούμενους και τουλάχιστον «επτά οχήματα» στον ποταμό.
Daylight reveals aftermath of Baltimore bridge collapse. Search and rescue underway. pic.twitter.com/2rHUN1T3u1
— BNO News (@BNONews) March 26, 2024
«Αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά μας είναι η διάσωση αυτών των ανθρώπων» δήλωσε νωρίτερα εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Βαλτιμόρης, Κέβιν Καρτράιτ, σημειώνοντας πως προς το παρόν δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός των ανθρώπων και οχημάτων που κατέληξαν στο νερό.
«Το σόναρ μας έχει εντοπίσει την παρουσία οχημάτων βυθισμένων στο νερό», τόνισε από την πλευρά του κατά τη συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας, Τζέιμς Ουάλας προσθέτοντας ωστόσο πως δεν μπορεί ακόμη να επιβεβαιώσει τον αριθμό τους.
Φωτ.: REUTERS/Julia Nikhinson
Σώο το πλήρωμα του πλοίου
Οι αρχές ενημερώθηκαν για το περιστατικό στις 1:27 τα ξημερώματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημαίας Σιγκαπούρης, ναυλωμένο από τη Maersk και με προορισμό το Κολόμπο της Σρι Λάνκα, συγκρούστηκε για -προσώρας- αδιευκρίνιστους λόγους πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας.
Εικόνες από κάμερα κατέγραψαν τη στιγμή της σύγκρουσης.
Baltimore Bridge is 1.6 miles long,
— Science girl (@gunsnrosesgirl3) March 26, 2024
this is the moment it collapsed after a cargo ship struck it in the early hours of this morning
pic.twitter.com/eA6womQlcI
Σύμφωνα με τη Synergy Marine Group, τη διαχειρίστρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου, «τα ακριβή αίτια του συμβάντος δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί».
Όπως γνωστοποίησε, όλα τα μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένων των δύο καπετάνιων του πλοίου, έχουν καταμετρηθεί και δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς.
Προβλήματα στη ναυσιπλοΐα
Η κυκλοφορία των οχημάτων έχει ανασταλεί μέχρι νεοτέρας, σύμφωνα με την ενημέρωση της υπηρεσίας Μεταφορών του Μέριλαντ, ενώ το ίδιο εκτιμούν πολλοί πως θα συμβεί και με τη ναυσιπλοΐα, αφού εικάζουν πως το λιμάνι της Βαλτιμόρης θα κλείσει εν μέσω των συνεχιζόμενων ερευνών.
Ήδη, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή καταγράφονται καθυστερήσεις και προβλήματα στην κίνηση των πλοίων.
Τουλάχιστον 10 εμπορικά πλοία που έπλεαν προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ, παραμένουν αγκυροβολημένα σε κοντινά ύδατα, σύμφωνα με τα δεδομένα της υπηρεσίας καταγραφής ναυσιπλοΐας MarineTraffic.
After the crash and bridge collapse, #Baltimore’s port is facing delays as ships, including 8 bulk carriers and 1 vehicle carrier headed for Baltimore, sit waiting at anchor. For more on the incident, read here: https://t.co/wXlRuEerFw pic.twitter.com/KZ37owX3dX
— MarineTraffic (@MarineTraffic) March 26, 2024
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Βαλτιμόρη
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μετά το συμβάν.
«Είμαστε ευγνώμονες στους γενναίους άνδρες και τις γυναίκες που συμμετέχουν στις προσπάθειες διάσωσης και προσευχόμαστε για την ασφάλεια όλων» δήλωσε ο ίδιος σε ανακοίνωσή του.
Τις έρευνες των τοπικών αρχών συνδράμουν το FBI και αξιωματούχοι του ATF (Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms, and Explosives).
H γέφυρα μήκους σχεδόν τριών χιλιομέτρων πήρε το όνομά της από τον άνθρωπο που έγραψε τον αμερικανικό εθνικό ύμνο – Φωτ.: Harford County MD Fire & EMS/Handout via REUTERS
Οι πρώτες εκτιμήσεις
Μηχανικό λάθος θεωρεί ως «πιθανότερη» αιτία του ατυχήματος εμπειρογνώμονας σε θέματα ναυτικής ασφάλειας.
«Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι αν υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης. Το άλλο, φυσικά, είναι αν υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης» ανέφερε στο Sky News ο Ντέιβιντ ΜακΦάρλεϊν, διευθυντής της ανεξάρτησης συμβουλευτικής εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants.
Ο ίδιος θεωρεί το ανθρώπινο λάθος λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που βρίσκονταν σε υπηρεσία στο πλοίο, όπως λέει.
Η γέφυρα Francis Scott Key, συνολικού μήκους 2,57 χλμ, αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου I-695, της μεγάλης οδικής αρτηρίας Interstate 95 που εκτείνεται από βορρά προς νότο κατά μήκος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. AP Photo/Patrick Semansky
«Δεν θα πρέπει να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι κάποιος άλλος πρέπει να έχει παρέμβει και να αναλάβει δράση» είπε.
«Η πιο πιθανή αιτία για το συμβάν είναι μια βλάβη μηχανική ή στο σύστημα πηδαλίου, αλλά κάτι τέτοιο δεν θα το μάθουμε έως ότου οι ειδικοί μπουν και εξετάσουν το πλοίο. Ακόμη και τότε, βέβαια, είναι απίθανο να εκτιμήσουν άμεσα τι συνέβη, θα χρειαστεί χρόνος» κατέληξε.
Δεν είναι το πρώτο ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται το Dali – μήκους 300 και πλάτους 48 μέτρων.
Φωτ.: Shipwrecklog
Το 2016, το φορτηγό πλοίο είχε προσκρούσει σε αποβάθρα στο λιμάνι της Αμβέρσας, σύμφωνα με τον ιστότοπο Shipwrecklog, χωρίς πάντως να προκληθούν θύματα, σοβαρές ζημιές ή προβλήματα ρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής.
Πηγή: Reuters/Associated Press