ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Μόνιμος» επισκέπτης στο Αιγαίο το τουρκικό UAV Aksungur

Το Aksungur «επέστρεψε» στο νοτιοανατολικό Αιγαίο στις 13 Αυγούστου, τις ημέρες δηλαδή που η Αττική καιγόταν

Kathimerini.gr

Σταύρος Ιωαννίδης

Σε «μόνιμο» επισκέπτη έχει μετατραπεί ένα τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος, το οποίο εδώ και λίγες ημέρες πετά για ώρες εντός του FIR Αθηνών, στην περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου. Πρόκειται για ένα drone τύπου Aksungur που όπως είχε αποκαλύψει η «Κ» στις 25 Ιουλίου, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον ελληνικό χώρο ευθύνης κατά τη διάρκεια του περιστατικού της Κάσου.

Το Aksungur «επέστρεψε» στο νοτιοανατολικό Αιγαίο στις 13 Αυγούστου, τις ημέρες δηλαδή που η Αττική καιγόταν και όλος ο διαθέσιμος στόλος της πολεμικής αεροπορίας επιχειρούσε στο μέτωπο της φωτιάς, απασχολώντας, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, μαχητικά αεροσκάφη για την αναγνώριση και ταυτοποίηση του.

Παραβάσεις

Σύμφωνα με τα δελτία συμβάντων του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Aμυνας, για τουλάχιστον τρεις ημέρες, το τουρκικό drone πετούσε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο χωρίς σχέδιο πτήσης, ενέργεια που καταγράφεται ως παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας κατά τον ICAO (International CivilAviation Organization). Η πρώτη εμφάνιση του συγκεκριμένου τύπου drone είχε προκαλέσει τα αντανακλαστικά της στρατιωτικής ηγεσίας, διότι, μέχρι τα τέλη του περασμένου Ιουλίου, η Τουρκία δεν έχει προχωρήσει σε ανάπτυξη Aksungur εντός του ελληνικού FIR. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από τα μικρότερα Bayraktar που εμφανίζονται συνήθως.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις αναγνωριστικές προσεγγίσεις των ελληνικών μαχητικών, προκύπτει ότι το τουρκικό drone είναι διαμορφωμένο για αποστολές επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών ISR(Intelligence, Surveillance and Reconnaissance). Ωστόσο, ο συγκεκριμένος τύπος μπορεί να φέρει και οπλισμό συνολικού φορτίου έως 750 κιλών για αποστολές κρούσης. Τόσο το drone όσο και τα ηλεκτροπτικά και ο οπλισμός του κατασκευάζονται από την τουρκική αμυντική βιομηχανία. Το Aksungur ανήκει στην κατηγορία MALE (Medium Altitude – Long Endurance) και υπηρετεί στις δυνάμεις του τουρκικού ναυτικού από το 2022.

Είναι δικινητήριο και έχει σχεδιαστεί για αποστολές επιτήρησης, ναυτικής συνεργασίας και ανθυποβρυχιακού πολέμου. Σε διαμόρφωση κρούσης, με τον απαραίτητο οπλισμό, μπορεί να πετάει για τουλάχιστον 12 ώρες στα 25.000 πόδια, ενώ, σε διαμόρφωση ISR, όπως αυτή που διαπιστώθηκε στην περίπτωση της Κάσου αλλά και στις παραβάσεις που καταγράφονται από την περασμένη Τρίτη, η διάρκεια παραμονής στον αέρα αυξάνεται σε 24 ώρες σε ύψος 35.000 ποδών.

Τα ελληνικά Patroller

Το Γενικό Επιτελείο Στρατού αναμένει την παραλαβή των πρώτων γαλλικής κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών τύπου Patroller στα τέλη του 2024. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα που θα αυξήσει θεαματικά τις δυνατότητες επιτήρησης των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων και συγκεκριμένα του στρατού ξηράς, παρέχοντας εικόνα υψηλής ευκρίνειας σε μεγάλο βάθος, θερμική αποτύπωση καθώς και δεδομένα βολής. Μέσα στους επόμενους μήνες, στελέχη του ΓΕΣ θα ξεκινήσουν την εκπαίδευση στο σύστημα που αναμένεται να ενσωματωθεί στο ελληνικό οπλοστάσιο και να αναλάβει υπηρεσία εντός του 2025.

Η Αθήνα δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της και για την οπλισμένη έκδοση των Patroller, η οποία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη αναβάθμιση, ώστε ο στρατός ξηράς να αποκτήσει το πρώτο του ολοκληρωμένο σύστημα UCAV. Ακόμη, συζητήσεις για την αγορά της οπλισμένης έκδοσης των UAVHeron βρίσκονται καιρό τώρα σε εξέλιξη ανάμεσα στην Ελλάδα και το Ισραήλ, χωρίς όμως, προς ώρας, να έχει σημειωθεί κάποια αξιόλογη πρόοδος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση