ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πώς επιλέχθηκαν τα βιογραφικά που είδε ο Stefan Larrson;

Η Κλαδική Καλλιτεχνών Θεάτρου ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ με ανοικτή επιστολή της θέτει ζήτημα για τις ακροάσεις που έγιναν

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ανοικτή επιστολή έστειλε η Κλαδική Καλλιτεχνών Θεάτρου ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την ακρόαση του Σουηδού σκηνοθέτη Stefan Larrson, ο οποίος όπως έχει ανακοινωθεί θα σκηνοθετήσει το έργο του Ερικ Ίψεν «Ο μικρός Έγιολφ» στη Νέα Σκηνή του ΘΟΚ.

Στην επιστολή της η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ αναφέρει πως ο Οργανισμός αποφάσισε να μην προχωρήσει σε ανοιχτό κάλεσμα για ακροάσεις, αλλά σε απευθείας ανάθεση ρόλων από τον σκηνοθέτη, μέσω ακροάσεων, με κλειστή διαδικασία επιλογής βιογραφικών, την οποία έκανε ο ίδιος ο ΘΟΚ.

Η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ ρωτά γι’ αυτό τον ΘΟΚ μεταξύ άλλων πώς επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα βιογραφικά και ποιος αποφάσισε και επέλεξε αυτά τα βιογραφικά σημειώματα. Κλείνοντας την επιστολή τους καλούν τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Οργανισμού να ξεκαθαρίσουν το συγκεκριμένο θέμα, να κοινοποιήσουν τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και να προβούν στις απαραίτητες διαδικασίες, με βάση τη διαφάνεια, την αμεροληψία και τους κανόνες χρηστής διοίκησης.

 

Ολόκληρη η επιστολή

Αξιότιμε πρόεδρε του ΔΣ και αξιότιμα μέλη,
Περιέπεσε στην αντίληψή μας ότι για τις ανάγκες της χειμερινής παραγωγής του ΘΟΚ "Ο Μικρός Έγιολφ" σε σκηνοθεσία του Σουηδού σκηνοθέτη Stefan Larrson, ο Οργανισμός αποφάσισε να μην προχωρήσει σε ανοιχτό κάλεσμα για ακροάσεις, αλλά σε απευθείας ανάθεση ρόλων από τον σκηνοθέτη.
Αρχικά, εύλογα, προκύπτει το ερώτημα πώς ο εν λόγω σκηνοθέτης θα προχωρήσει σε αναθέσεις, καθότι δεν γνωρίζει καθόλου το καλλιτεχνικό δυναμικό του τόπου. Ακολούθως, πληροφορηθήκαμε ότι διενεργήθηκαν ακροάσεις στα μέσα Ιουνίου, μέσα από κλειστή διαδικασία επιλογής βιογραφικών, την οποία έκανε ο ίδιος ο ΘΟΚ, θέτοντάς τα υπόψιν του σκηνοθέτη, με βάση τα οποία προχώρησαν στη συγκεκριμένη κλειστή ακρόαση.

Προκύπτουν λοιπόν εύλογα ερωτήματα σε σχέση με την απόφαση αυτή, δεδομένης και της απουσίας καλλιτεχνικού διευθυντή στον Οργανισμό:

1. Πώς επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα βιογραφικά, δεδομένου ότι δεν υπήρξε σχετική δημόσια ανακοίνωση για αποστολή βιογραφικών από τους ενδιαφερόμενους και άρα ούτε και προσωπική συγκατάθεση για χρήση των βιογραφικών οποιουδήποτε ηθοποιού;
2. Ποιος, εκ μέρους του Οργανισμού, αποφάσισε και επέλεξε αυτά τα βιογραφικά σημειώματα για προώθηση στον καλεσμένο σκηνοθέτη και με βάση ποια κριτήρια;
3. Γιατί αφαιρέθηκε το δικαίωμα σε ηθοποιούς που δεν συμπεριλαμβάνονταν στα επιλεγμένα βιογραφικά, να συμμετέχουν στην ακρόαση;

Ελλείψει καλλιτεχνικού διευθυντή, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού οφείλει τώρα περισσότερο από ποτέ, να διαφυλάξει την χρηστή, ομαλή και δίκαιη διαχείριση όλων των θεμάτων του Οργανισμού, και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις, τα συμβόλαια και τις θέσεις εργασίας, με σεβασμό και διαφανείς διαδικασίες προς όλους τους ενδιαφερόμενους εργαζόμενους.
Ο ΘΟΚ είναι το κρατικό θέατρο της χώρας και δεν μπορεί να δρα ως ατζέντης καλλιτεχνών, με κλειστές ακροάσεις και μεροληψία, ειδικά στις τόσο δύσκολες μέρες που διανύουμε, μιας και οι ευκαιρίες που υπάρχουν ώστε το εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό να συνεργαστεί ή έστω να διεκδικήσει το δικαίωμα στη συνεργασία με καλλιτέχνες από το εξωτερικό είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές. Η προάσπιση των ίσων δικαιωμάτων και των ίσων ευκαιριών θα πρέπει να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες οποιουδήποτε κρατικού και ημικρατικού φορέα, πόσω μάλλον του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου.
Καλούμε τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ. Σ. του Οργανισμού όπως ξεκαθαρίσουν το συγκεκριμένο θέμα, να κοινοποιήσουν τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και όπως προβούν στις δέουσες διαδικασίες, με βάση την διαφάνεια, την αμεροληψία και τους κανόνες χρηστής διοίκησης.

Με εκτίμηση,
ΔΣ Κλαδικής Καλλιτεχνών Θεάτρου ΣΗΔΗΚΕΚ- ΠΕΟ

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση