ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΜΕΤΑ: Η νέα περφορμανς της Αριάννας Οικονόμου

Μια ομάδα τριών περφόρμερς κινείται στη Στέγης Χορού Λευκωσίας και τον περιβάλλοντα της χώρο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το ‘META’ είναι το νέο έργο της Αριάννας Οικονόμου, στο οποίο μια ομάδα τριών περφόρμερς (Ελισάβετ Παναγιώτου, Γεωργία Κωνσταντίνου Κλάρκ, Ιάνθη Οικονόμου) κινείται στη Στέγης Χορού Λευκωσίας και τον περιβάλλοντα της χώρο, προσκαλώντας το κοινό να τις ακολουθήσει σε μια σειρά χορογραφικών θραυσμάτων. Τα θραύσματα αυτά είναι σημεία εντάσεων με πολλαπλή υπόσταση. Πραγματώνονται μέσα από την εξερεύνηση της συνειδητής κίνησης, της θεωρίας και της πρακτικής της ενσωμάτωσης, που υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη αντίληψη διαμορφώνεται από ολόκληρο το σώμα ως όργανο και φορέα της σχέσης με την πραγματικότητα. Μέσα από την πολιτική σχέση του θεατή, περφόρμερ, ματιού, καθρέφτη και χώρου, δημιουργείται ένα πλαίσιο που εξερευνά τη συνθήκη του παρατηρώ/παρατηρούμαι.

Το έργο εξελίχθηκε μέσα από μια φαινομενικά απλή σκέψη: την ανάπτυξη μιας ομαδικής περφόρμανς πάνω στη βάση υφιστάμενου πρότζεκτ της Οικονόμου, του breathing eye (2021), που αποτελείται από μια σόλο περφορμανς και μια ταινία μικρού μήκους. Έτσι, συνεχίζοντας την έρευνα που δημιουργήθηκε κατα την παραγωγή του, και χρησιμοποιώντας εργαλεία από την προσωπική πρακτική περφόρμανς της χορογράφου, η δημιουργική ομάδα συν-εργάζεται με τη δομή και τις ιδέες, την κινησιολογία και τις εικόνες που το απαρτίζουν. Ο τίτλος ‘META’ αποδίδει αυτή την μεθοδολογία και προσέγγιση.

Στο breathing eye η Οικονόμου εκλαμβάνει το FILM του Σάμιουελ Μπέκετ (1965) ως ένα άλλο υλικό σώμα, η χορογραφική προσέγγιση του οποίου γίνεται και το βασικό θέμα του έργου. Στο FILM παρατηρούμε τον χαρακτήρα του ‘Ο’, που εξαντλείται στην προσπάθεια του να απαλλαγεί σταδιακά από την κίνηση, την αντίληψη άλλων ανθρώπων και ζώων, και τελικά, της ίδιας της αντίληψης του εαυτού του. Σύμφωνα με την ανάλυση του Ζιλ Ντελέζ, η κινηματογραφική αντιμετώπιση της προσπάθειας αυτής για υποκειμενική τελικότητα, προσδίδει στην κάμερα την ιδιότητα της καταγραφής της ιδέας του «γίγνεσθαι ανεπαίσθητος», του σώματος δηλαδή μέσα στη ροή οργανικών και απρόσωπων ζωτικών δυνάμεων.

Μέσω αυτόματης γραφής και ελεύθερων συσχετισμών, η Οικονόμου μετάφρασε στιγμές, συνθήκες και εικόνες από το FILM σε δικές της αφηγηματικές δομές και ρυθμούς. Δημιούργησε τον χαρακτήρα ‘Α’, διαμέσου του οποίου τροφοδότησε το έργο με βιογραφικά στοιχεία που συνδέονται με την πολλαπλότητα της ίδιας της της ύπαρξης, ως περφόρμερ, γυναίκας, θύματος και διασκεδαστή. Όπως ο ‘Ο’, η ‘Α’ εξερευνά μαζί με ένα μηχανικό μάτι (αυτό της κάμερας) τα όρια της συνειδητότητας και αναμετριέται με την αντίληψη του εαυτού. Σωματοποιώντας χειρονομίες και εκφράσεις από την ταινία, δημιουργεί μια χορευτική γραφή στο όριο της ενσωμάτωσης και της αναπαράστασης.

Αφήνοντας πίσω την κάμερα και δίνοντας έμφαση στους τρόπους με τους οποίους τα σώματα ως όργανα αντίληψης επικοινωνούν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον περιβάλλοντα χώρο, στο ‘ΜΕΤΑ’ δρομολογείται η μεταμόρφωση του υλικού σε κάτι άλλο, μέσω της ανάπτυξης νέου δραματουργικού πλαισίου και της μεταφοράς της δράσης σε τοποειδικές εγκαταστάσεις. Η αποσπασματική διάθεση του έργου ενδυναμώνει την έμφαση στο σώμα και σε στιγμές μετάβασης: από ένα χαρακτήρα στον άλλο, από μια χρονικότητα σε άλλη, από ένα χώρο σε άλλο.

Συντελεστές

Νέα περφορμανς της Αριάννας Οικονόμου (σκηνοθεσία, χορογραφία)
Συμμετέχουν: Ελισάβετ Παναγιώτου, Γεωργία Κωνσταντίνου Κλάρκ, Ιάνθη Οικονόμου
Εγκαταστάσεις/visuals: Maud Nivet
Σύμβουλος Δραματουργίας: Πέτρος Κονναρής
Επιμέλεια: Ευαγόρας Βανέζης

Περισσότερες Πληροφορίες

Πότε/Πού: Στέγη Χορού Λευκωσίας, την Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022 και Κυριακή 3 Ιουλίου 2022, στις 20:00. Παρθενώνος 25, 1105 Άγιος Ανδρέας, Λευκωσία

Επικοινωνία: Τηλέφωνο 97867289, 97772264, echoarts@cytanet.com.cy 

Με την υποστήριξη των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X