Αιμίλιος Χαρμπής
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλοί διοργανωτές μεγάλων εκδηλώσεων, φεστιβάλ και βραβεύσεων ανά τον κόσμο που θα ήθελαν να βρίσκονται στη θέση εκείνων του Λος Αντζελες αυτές τις ημέρες. Υπό κανονικές συνθήκες το έργο τους είναι ζηλευτό, αφού δουλεύουν στο επίκεντρο της βιομηχανίας του κινηματογραφικού και μουσικού θεάματος. Τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο, εξαιτίας των καταστρεπτικών πυρκαγιών στην περιοχή, κλήθηκαν να λάβουν μερικές πολύ δύσκολες αποφάσεις. Και η ετυμηγορία, έστω με αστερίσκους, ήταν… «the show must go on». Οι προσεχείς σπουδαίες τελετές βραβεύσεων δηλαδή, αρχικά των Grammy και έπειτα των Οσκαρ, θα γίνουν κανονικά, παρότι οι φλόγες καίνε ακόμη στα υψίπεδα γύρω από την πόλη.
Οι πιο άμεσες αποφάσεις, φυσικά, είχαν να κάνουν με τα μουσικά βραβεία, τα οποία πρόκειται να απονεμηθούν το προσεχές Σάββατο, σε μια εκδήλωση που θα λάβει χώρα στην αχανή Crypto.com Arena, έδρα των μπασκετικών Λος Αντζελες Λέικερς. Προφανώς μιλάμε για ένα σόου με χιλιάδες θεατές και εντυπωσιακά μουσικά νούμερα από κορυφαίους αστέρες όπως η Μπίλι Αϊλις, η Σαμπρίνα Κάρπεντερ, η Charli XCX, η Σακίρα κ.ά. – όχι ακριβώς ενδείξεις πένθους και περισυλλογής, παρόλο που οι διοργανωτές έχουν ανακοινώσει ότι κατά τη διάρκεια της τελετής θα τιμηθούν πυροσβέστες και άλλοι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής, ενώ «το Λος Αντζελες θα προσωποποιηθεί με κάποιον τρόπο τη βραδιά των Grammy».
Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι, σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times, που εξέφρασαν έντονες ανησυχίες σχετικά με την απόφαση να πραγματοποιηθεί η τελετή κανονικά, εκτιμώντας ότι ακόμη και οι υπηρεσίες ασφαλείας που απαιτεί ένα τέτοιο γεγονός, μπορεί να στερήσουν κάτι από τα μέτωπα της ανάγκης. Πολύ περισσότερο, βέβαια, τα στελέχη της βιομηχανίας φαίνεται να ανησυχούν για τη δημόσια εικόνα και πώς αυτή θα κριθεί από το άτεγκτο «δικαστήριο» των σόσιαλ μίντια. Παρόμοια είναι η κατάσταση σχετικά και με την οσκαρική τελετή, η οποία απέχει κάτι περισσότερο από ένα μήνα (2 Μαρτίου), ωστόσο ήδη τροποποιεί το πρόγραμμά της. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, φέτος δεν θα υπάρξουν οι καθιερωμένες ζωντανές ερμηνείες των υποψήφιων για Οσκαρ τραγουδιών, οι οποίες θα αντικατασταθούν από τμήματα αναγνώρισης των συντελεστών τους – γενικώς, ο στόχος είναι να δοθεί έμφαση στους καθημερινούς «εργάτες» της βιομηχανίας και όχι μόνο στα αστέρια της βιτρίνας. Επιπλέον, όπως και στα Grammy, τα συνηθισμένα πάρτι με τους λαμπερούς καλεσμένους που διοργανώνονται στο περιθώριο των βραβεύσεων, θα περιοριστούν στο ελάχιστο.
Δεν είναι, πάντως, μόνο οι τελετές απονομής και οι εορτασμοί. «Η Αμερική έχει ήδη συγκεκριμένα αισθήματα απέναντι στο Χόλιγουντ», επισήμανε ένα στέλεχος της βιομηχανίας στους New York Times. Σε ελεύθερη μετάφραση, αυτό σημαίνει ότι στη χώρα (πλέον) του Ντόναλντ Τραμπ, η ανοχή της κοινής γνώμης προς τη βιομηχανία του θεάματος, ειδικά όταν αυτή «κουνάει το δάχτυλο» ή επιδεικνύει τον πλούτο της, θα είναι μηδαμινή. Μην παραξενευτείτε αν στις προσεχείς βραβεύσεις, όσοι ανέβουν στο βήμα είναι πολύ πιο μετρημένοι ως προς την κριτική τους προς τον ανοικονόμητο πρόεδρο, σε σχέση τουλάχιστον με όσα έλεγαν κατά την πρώτη του θητεία. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, η μεξικανικής καταγωγής Σελίνα Γκόμεζ έκανε μια ανάρτηση με την ίδια να κλαίει μπροστά στην κάμερα, δηλώνοντας σοκαρισμένη από την πολιτική άμεσων απελάσεων του «λαού της», που εφαρμόζει ο Τραμπ. Ακολούθησε βροχή αρνητικών σχολίων και το βίντεο κατέβηκε, ενώ και η απάντησή της («προφανώς δεν είναι Ο.Κ. να δείχνεις συμπόνια για τους ανθρώπους») διαγράφηκε επίσης. Με πάνω από 400 εκατ. ακολούθους, η ηθοποιός και τραγουδίστρια είναι μία από τις πιο δημοφιλείς φιγούρες στον κόσμο των σόσιαλ μίντια.