Kathimerini.com.cy
Στην έκθεση «Επαναπατρισμός της Θεάς», γκαλερί Golden Gallery by Kapatays στη Λευκωσία, η Ερατώ Χατζησάββα, καθηγήτρια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και πρόεδρος στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της Σχολής σε 30 έργα «επαναπατρίζει» τρισδιάστατα στην Κύπρο γνωστά αναγεννησιακά έργα με θέμα την Αφροδίτη και επανατοποθετεί το σκηνικό πλαίσιό τους στην Κύπρο, με αναγωγές στους μύθους και στη σύγχρονη ιστορία της. Ερωτώμενη πώς μπορεί η θεά του Έρωτα να συνδεθεί με τη Λευκωσία των συρματοπλεγμάτων ή τους πρόσφυγες της εποχής μας λέει: «Η λατρεία της με επίκεντρο την Κύπρο, είναι διαδεδομένη σ’ όλες τις χώρες που βρέχονταν από τη Μεσόγειο.
Αυτή τη Μεσόγειο που έγινε σήμερα θάλασσα των προσφύγων. Η Κύπρος από την άλλη έχει μία οδυνηρή προσφυγικά εμπειρία από το 1974». Αφετηρία για τα έργα αυτή ήταν τα βιώματά της, λέει στην «Κ» η δρ Χατζησάββα: «Από τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και τόπους που συνδέονται με την Αφροδίτη και σε συνδυασμό με τις οδυνηρές εμπειρίες μου από την τουρκική εισβολή. Μαθήτρια στη Λευκωσία θυμάμαι τα τουρκικά αεροπλάνα να πετούν πάνω από τη Λευκωσία και να μου προκαλούν τρόμο, έχω βαθειά χαραγμένους στη μνήμη μου του προσφυγικούς καταυλισμούς, την επιστροφή των αιχμαλώτων, τα συρματοπλέγματα στη Λευκωσία...». Η Ερατώ Χατζησάββα λέει πως προσεγγίζει τη σύγχρονη Κύπρο, μέσα από συνειρμούς και μνήμες που ξυπνούν στον θεατή που ατενίζει τα έργα, με την Κύπρο να είναι διαχρονικός τόπος της θεάς, αλλά και τόπος δοκιμασίας, μετά το 1974.
Διαβάστε τη συνέντευξη στον Απόστολο Κουρουπάκη στην έντυπη έκδοση της «Κ».
Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.