ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο ψάξιμο λύσης για τους Takata

Το χρονικό, οι πολιτικές προεκτάσεις και ο μεγάλος κίνδυνος που ελλοχεύει

Του Μάριου Χριστοφή

Του Μάριου Χριστοφή

Η πρόταση νόμου των τριών βουλευτών, Κυριάκο Χατζηγιάννη, Νίκο Σύκα του ΔΗΣΥ και Σταύρο Παπαδούρη του Κινήματος Οικολόγων φαίνεται να ξεκλειδώνει εν μέρει το αδιέξοδο στο θέμα των αεροσάκων Takata. Η πρόταση συζητήθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών και αντιμετωπίστηκε θετικά και από το Υπουργείο Μεταφορών, ωστόσο η πρόταση των βουλευτών λύνει μόνο το ένα μέρος του προβλήματος.

Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης η εν λόγω πρόταση προνοεί συμπερίληψη στον έλεγχο ΜΟΤ εκκρεμουσών ανακλήσεων των οχημάτων που εισάγονται στην Κύπρο. «Σε γενικές γραμμές είμαστε σύμφωνοι, ωστόσο θέλουμε να δούμε το λεκτικό της πρότασης», είπε ο κ. Βαφεάδης τονίζοντας παράλληλα ότι οι τρεις βουλευτές θα έχουν συνάντηση με αξιωματούχους του ΤΟΜ την Παρασκευή 22/11 για οριστικοποίηση του κειμένου και ακολούθως η πρόταση θα ξανασυζητηθεί την ερχόμενη βδομάδα και ενδέχεται να οδηγηθεί και στην Ολομέλεια. Η προσπάθεια είναι να ειδοποιηθούν όλοι, διανομείς, εισαγωγείς και πολίτες για τις ανακλήσεις και ο πολίτης να πάρει ένα πιστοποιητικό για τις ανακλήσεις μέσω του ΜΟΤ, τόνισε ο κ. Βαφεάδης. Την ίδια ώρα το Υπουργείο Μεταφορών προχωρά και σε άλλες δράσεις παράλληλα με το ΤΟΜ για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το άλλο μέρος του προβλήματος.

Η πρόταση νόμου επιχειρεί να ελέγξει κατά την εγγραφή των οχημάτων κατά πόσο αυτά έχουν ιστορικό ανακλήσεων, δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννης στην Επιτροπή Μεταφορών σημειώνοντας ότι όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κύπρο, πριν πάρουν άδεια εγγραφής με αυτόν τον τρόπο θα διαπιστώνεται κατά πόσο έχουν ανακλήσεις σε βάρος τους. Η πρόταση σύμφωνα με τον κ. Χατζηγιάννη αντιμετωπίσθηκε θετικά από όλους, ωστόσο δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα συνολικά.

Αλληλοκατηγορίες Χατζηγιάννη – Βαφεάδη

Το θέμα των Takata προκάλεσε και πολιτική κόντρα μεταξύ του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου και βουλευτή του ΔΗΣΥ, Κυριάκου Χατζηγιάννη και του Υπουργού Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, με τον πρώτο να ζητά την παραίτηση του Υπουργού δύο φορές και τον δεύτερο να αντιστρέφει τα πυρά. Ο κ. Χατζηγιάννης με ανάρτησή του στην πλατφόρμα «Χ» ανέφερε μεταξύ άλλων «λύσε το πρόβλημα των αερόσακων αλλιώς, παραιτήσου χωρίς καθυστέρηση. Με τις τοποθετήσεις σας έχετε ανέβει στο άρμα της συστημικής ευθυνοφοβίας και έτσι περαιτέρω φαίνεστε ως σημαιοφόρος του νοσηρού αυτού εποπτικού συστήματος». Απαντώντας ο κ. Βαφεάδης δήλωσε στην «Κ» «ένα πρόβλημα το οποίο για 13 χρόνια δεν το διαχειριστήκαν, ξαφνικά το βρίσκω εγώ και το διαχειρίζομαι. Και είμαι εγώ που πρέπει να παραιτηθώ;», διερωτήθηκε. Ο κ. Χατζηγιάννης που σήμερα σωστά αγωνιά τότε τι έκανε;», κατέληξε ο Υπουργός.

Προεκτάσεις βεβαίως είχε και στο στρατόπεδο της συγκυβέρνησης με στελέχη της να δυσφορούν από τον τρόπο αντιμετώπισης του Υπουργείου. Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Συγκοινωνιών, Αλέξης Βαφεάδης είχε αναφέρει στην «Κ» πως «μέχρι να εξευρεθούν αποτελεσματικές λύσεις ο κάθε ένας από εμάς θα πρέπει να έχει έννοια για το αυτοκίνητο του και να το ελέγχει ανά τακτά διαστήματα». Στην τοποθέτηση του απάντησε εμμέσως ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσης Παντελίδης ο οποίος τόνισε πως «οι μόνοι που δεν ευθύνονται για τους ελαττωματικούς αερόσακους Takata είναι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων. Οι έμποροι οφείλουν να συνεργαστούν και το κράτος οφείλει να επιβάλει αυτή τη συνεργασία και να προστατεύσει τους ιδιοκτήτες».

Το χρονικό των αερόσακων Takata

Το θέμα επανήλθε στην επιφάνεια μετά τον θάνατο της 19χρονης Στυλιανής Γιωργαλλή σε τροχαίο δυστύχημα τη Δευτέρα 21/10, στο οποίο διερευνάται το ενδεχόμενο να ευθύνεται ο αερόσακος του οχήματος αλλά και από τις αναφορές στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου την Τρίτη 12/11 της μητέρας του 24χρονου Κυριάκου Όξινου, Μαρία Λούη που έχασε τη ζωή του από την ελαττωματική λειτουργία του εν λόγω αερόσακου.

Το όχημα της 19χρονης μετά το τροχαίο. 

Δεν ικανοποίησε βουλευτές ο Βαφεάδης

Η συζήτηση στην Επιτροπή συνεχίστηκε την Τρίτη 19/11 με τον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη να παρουσιάζει τις έξι δράσεις στις οποίες θα προχωρήσει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ενημέρωσης των ιδιοκτητών αυτοκινήτων για τα οποία εκδίδονται ανακλήσεις. Δράσεις, οι οποίες δεν άφησαν ικανοποιημένη μερίδα βουλευτών. Ο Κυριάκος Χατζηγιάννης σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία αφού μίλησε για «δημόσιο κίνδυνο», πρόσθεσε ότι ο Υπουργός προχώρησε σε περιγραφή των διαδικασιών και της γραφειοκρατίας «χωρίς τίποτα το συγκεκριμένο» και χωρίς τη λήψη οποιασδήποτε πολιτικής απόφασης για το θέμα, όπως είπε. «Απούσα η κυβέρνηση για ένα δημόσιο κίνδυνο. Ποια η διαφορά του δημόσιου κίνδυνου και της έκρηξης στο Μαρί; διερωτήθηκε ο βουλευτής. «Και τότε θα έπρεπε να παραιτηθεί Υπουργός, ή στη συνέχεια με άλλες περιπτώσεις όπου είχαμε δολοφονίες και εκεί υπήρξαν παραιτήσεις Υπουργών», είπε, προσθέτοντας ότι «το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν αντιλαμβάνονται το μέγεθος του προβλήματος».

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα ανέφερε ότι ο Υπουργός Μεταφορών «απλά μας είπε κάποια μέτρα τα οποία το ΤΟΜ θα έπρεπε να πάρει από πέρσι, από τις 17 Οκτωβρίου του 2023 όταν συζητήσαμε το θέμα μετά την πιστοποίηση, δυστυχώς, του θανάτου του Κυριάκου Όξινου και είχαμε εισηγηθεί ως Επιτροπή να γίνει μια πλατφόρμα στην οποία να μπει ο πολίτης μέσα να μαθαίνει από τον αριθμό του πλαισίου αν έχει ελαττωματικό αερόσακο». Κάκισε επίσης το γεγονός ότι μέχρι τώρα μόνο το 50% των εταιρειών εισαγωγών απέστειλε στοιχεία που ζήτησε με επιστολές το ΤΟΜ. «Και τώρα προσπαθούν να κάνουν εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού μετά που χάσαμε ένα δεύτερο άνθρωπο, μια νέα κοπέλα, η οποία πιθανώς να σκοτώθηκε από ελαττωματικό αερόσακο Takata», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Βουλή  |  ΔΗΣΥ  |  ΑΚΕΛ  |  ΔΗΚΟ  |  ΕΔΕΚ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Μάριου Χριστοφή

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση