

Του Μάριου Χριστοφή
Σε τρεις βδομάδες θα ξανασυζητηθεί στην Επιτροπή Μεταφορών η πρόταση νόμου του βουλευτή του ΔΗΣΥ, Δημήτρη Δημητρίου η οποία επιχειρεί να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό χάος που προκαλούν τα μικροατυχήματα στο οδικό δίκτυο. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή εκφράστηκαν οι θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων χωρίς να βρεθεί η χρυσή τομή με αποτέλεσμα να προγραμματιστεί νέα συνάντηση.
Αρχικά ο Εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών (ΣΑΕΚ) ανέφερε πως θέλουν να προστατεύσουν τους πολίτες, δηλαδή όταν εμπλακούν σε μικροατυχήματα να μην χάσουν την οποιαδήποτε αποζημίωση που τους αναλογεί. Επιπλέον τόνισε πως πρέπει να καθοριστεί o ορισμός τι είναι το μικροατύχημα αλλά και ποιες περιοχές ή χώροι θα μετακινούνται τα οχήματα όπως και λεπτομέρειες για το τι θα συμβεί αν προκύψει νέα ζημία στο όχημα κατά τη μετακίνηση τους. Παράλληλα, ο Εκπρόσωπος του ΣΑΕΚ πρότεινε όταν η ζημιά είναι προς και πίσω του οχήματος να γίνεται η μετακίνηση του από τον οδηγό σε άλλο χώρο του δρόμου.
Τι ανέφεραν Υπ. Μεταφορών-Δικαιοσύνης - Υπέρ στη μετακίνηση η Αστυνομία
Από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών αναφέρθηκε πως δεν συμφωνεί με τον σηματοδότηση περιοχών όπως και της ζημιάς προς πίσω ενώ από το Υπουργείο Δικαιοσύνης τονίστηκε ότι οι θέσεις τους Συνδέσμου Ασφαλιστικών δεν βοηθούν την όλη φιλοσοφία της τροποποίησης της πρότασης νομού για το εν λόγω θέμα. Ο Χάρης Ευριπίδου εκ μέρους της Τροχαίας διαφωνεί με τον καθορισμό των περιοχών ωστόσο παρουσιάστηκε θετικός για μικροατυχήματα που δημιουργούν συμφόρηση και δεν θα εμπλακεί η Αστυνομία, να μετακινούνται τα επηρεαζόμενα οχήματα από τους οδηγούς τους.
Δημητρίου: Δεν θέλουμε να αλλάξουμε τη διαδικασία επέμβασης των ασφαλιστικών
«Εμείς δεν θέλουμε να αλλάξουμε τη διαδικασία επέμβασης των ασφαλιστικών εταιρειών», ανέφερε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου τονίζοντας πως «εμείς θέλουμε να μετακινούνται τα οχήματα από το δρόμο σε περίπτωση μικρατυχήματος, ενώ ο Αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστας δήλωσε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί άλλη καθυστέρηση από κανέναν, υπογραμμίζοντας πως ο κάθε φορέας να στείλει γραπτώς τις απόψεις του επί του κειμένου και μετέπειτα να αποφασιστεί το τελικό κείμενο για να οδηγηθεί στη Βουλή για ψήφιση.
Τι προβλέπει η πρόταση νόμου
Ανεξάρτητα από όσα προβλέπονται σε Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει των διατάξεων του παρόντος Νόμου και χωρίς επηρεασμό της ποινικής ευθύνης αυτού δυνάμει οποιουδήποτε άλλου νόμου, οδηγός μηχανοκινήτου οχήματος, το οποίο έχει εμπλακεί σε ατύχημα που έχουν προκληθεί μόνο υλικές ζημιές, προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες για αποκατάσταση της τυχόν διακοπείσας κυκλοφορίας, μετακινώντας το εν λόγω όχημα σε λωρίδα ασφαλείας, εκτός δρόμου σε κοντινό χώρο στάθμευσης ή σε οδό χωρίς κίνηση, ώστε να μην εμποδίζεται η τροχαία κίνηση και να δημιουργούνται πρόσθετοι κίνδυνοι στην κυκλοφορία.
Ο οδηγός έχει περαιτέρω τις ακόλουθες υποχρεώσεις: 1. Να δώσει στον άλλον εμπλεκόμενο στο δυστύχημα οδηγό τα στοιχεία της ταυτότητάς του ή/και της άδειας οδήγησής του, καθώς και οποιαδήποτε άλλη χρήσιμη πληροφορία για το όχημά του.
2. Nα προβεί τάχιστα σε λήψη φωτογραφιών από τη σκηνή του δυστυχήματος για αξιόπιστη τεκμηρίωσή του, περιλαμβανομένων όλων των ζημιών του οχήματος και της γύρω περιοχής, χωρίς την πρόκληση κυκλοφοριακής συμφόρησης.
3. Οι εμπλεκόμενοι στο δυστύχημα οδηγοί προβαίνουν, ηλεκτρονικά ή μη, σε προκαταρτική συμπλήρωση TOU Ευρωπαϊκού Εντύπου Δήλωσης Ατυχήματος για την καταγραφή του δυστυχήματος.