ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Nα έχει έννοια ο κάθε ιδιοκτήτης» - Δεν υπάρχει λύση για τους Takata

Εστίαζουν σε όλα τα ελαττωματικά ανταλλακτικά που μπορεί να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές, δηλώνει ο Υπουργός Μεταφορών

Της Δωρίτας Γιαννακού

Της Δωρίτας Γιαννακού

Το Τμήμα οδικών μεταφορών (ΤΟΜ) προσκόμισε όλα τα στοιχεία των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων κάθε μάρκας στους εισαγωγείς και διανομείς δίνοντας τους και την ευθύνη να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες κατά πόσο έχουν ανάκληση του οχήματος τους ή όχι. Αυτό ανέφερε στην «Κ» ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Αλέξης Βαφεάδης διευκρινίζοντας ότι ενώ ορισμένες αντιπροσωπείες ανταποκρίθηκαν θετικά, ωστόσο κάποιοι άλλοι δεν προτίθενται να αναλάβουν την ευθύνη αυτή. Είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί μια αλυσίδα αποτελεσματικής ενημέρωσης καθώς διαπιστώνονται κενά στο σύστημα και δεν μεταφέρεται έγκαιρα η πληροφόρηση τόνισε ο αρμόδιος Υπουργός. Σήμερα αυτό που κάνει το ΤΟΜ είναι να βάζει φραγμό στα αυτοκίνητα που έχουν ανάκληση μέσω του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΜΟΤ) όμως αυτό δεν είναι ικανοποιητικό διότι φέρνει αποτελέσματα μόνο ως ένα σημείο διευκρίνισε. Σημείωσε μάλιστα ότι το αρμόδιο τμήμα μελετά και τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται και από άλλες χώρες της Ευρώπης υπογραμμίζοντας ότι η Γερμανία ακολουθεί την ίδια πρακτική που ακολουθούμε και εμείς εδώ στην Κύπρο με τον φραγμό μέσω του τεχνικού ελέγχου οχημάτων.

Ο κ Βαφεάδης ανέφερε ότι μέχρι να εξευρεθούν αποτελεσματικές λύσεις ο κάθε ένας από εμάς θα πρέπει να έχει έννοια για το αυτοκίνητο του και να το ελέγχει ανά τακτά διαστήματα. Εμείς δεν περιοριζόμαστε μόνο στους τακατα μας ενδιαφέρουν όλα τα ελαττωματικά ανταλλακτικά των αυτοκινήτων τόνισε σημειώνοντας ότι καθημερινά καταγράφονται ανακλήσεις οχημάτων που αφορούν τις αντλίες βενζίνης, τα φρένα, τα φώτα, το λογισμικό και τα συστήματα κλιματισμού.

Οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι οι μόνες που έχουν την εμπειρογνωμοσύνη να αντιληφθούν ότι οτιδήποτε πάει στραβά με το κάθε αυτοκίνητο οφείλεται σε εξάρτημα δικό τους οπότε θα πρέπει να διορθωθεί ανέφερε ο αρμόδιος Υπουργός. Εξάλλου, όπως εξήγησε ο κ Βαφεάδης, η κατασκευάστρια εταιρεία για να μπορεί να περάσει το όχημα στην αγορά πρέπει να της δοθεί η λεγόμενη έγκριση τύπου οχήματος από έναν οργανισμό στην ευρωπαϊκή επιτροπή. Συνεπώς η ΕΕ έχει επωμίσει την κατασκευάστρια εταιρεία με την ευθύνη της ανάκλησης και της υποχρέωσης να ανακαλέσει το όχημα και να το διορθώσει χωρίς επιβάρυνση προσθέτει. Η ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας υλοποιείται μέσω των διανομέων η των εισαγωγέων στη χώρα στην οποία υπάρχει το όχημα, ωστόσο το πρόβλημα είναι ο χρόνος υπογραμμίζει. Η κατασκευάστριά εταιρεία ενημερώνει τον διανομέα και ο διανομέας έχει την ευθύνη βάση της νομοθεσίας να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες, είτε μέσω sms, επιστολής κλπ. Εκείνο το χρονικό διάστημα διατρέχουν κίνδυνο οι πολίτες επισημαίνει ο Υπουργός σημειώνοντας ότι ορισμένες φορές μπορεί να μεσολαβήσουν 6 με 8 μήνες προκειμένου να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου για το πρόβλημα.

Η πρακτική του φραγμού του ΜΟΤ σε περίπτωση που υπάρχει ανάκληση φέρνει αποτελέσματα ως ένα σημείο

Το ΤΟΜ από την μεριά του μπορεί να βοηθήσει τους διανομείς στην προσπάθεια τους να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες με τελευταίο μέτρο το φραγμό του τεχνικού ελέγχου λόγω ανάκλησης. Το ΜΟΤ ωστόσο δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει αν ένα όχημα έχει αερόσακο τακατα ή οποιαδήποτε άλλο ελαττωματικό εξάρτημα, μπορεί όμως να βάλει φραγμό και να μην εξετάσει καν το αυτοκίνητο διότι υπάρχει ανάκληση καθώς έχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων του ΚΟΚ. Το χειρότερο σενάριο είναι να χρησιμοποιεί ο ιδιοκτήτης για 3 χρονιά ένα επικίνδυνο αυτοκίνητο χωρίς να έχει γνώση σημείωσε ο Υπουργός επαναλαμβάνοντας την ανάγκη να διατηρηθεί η αλυσίδα πληροφόρησης.

Δεν πήρε απαντήσεις το ΤΟΜ, λέει ο Πασιουρτίδης

Για το πολύκροτο θέμα των αερόσακων Takata, κλήθηκε να μιλήσει στο ΣΠΟΡ FM 95.00, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης. Μιλώντας στην «Διασπορά» , ανέφερε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ζήτησε στοιχεία από τις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων για τι αποσύρσεις, διευκρινίζοντας ότι μόνο το 40% ανταποκρίθηκε.

Όπως είπε δέχθηκαν καταγγελίες από το 1996 και οι εταιρίες έλαβαν ενημέρωση και κονδύλι για την αντικατάσταση αερόσακων, ωστόσο τα χρήματα διοχετεύτηκαν αλλού, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι υπάρχουν εταιρίες που ζητούν 160 ευρώ άπλα και μόνο για να πουν στους οδηγούς αν το όχημα τους έχει takata.



Χατζηγιάννης κατα ΤΟΜ


Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έχει όλα τα στοιχεία, μεταξύ άλλων και ο αριθμός πλαισίου ενός οχήματος, αρα αν υπήρχε βούληση και θέληση θα μπορούσε να στείλει ένα ένα μήνυμα στους οδηγούς που εμπίπτουν στα προβληματικά οχήματα, είπε ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Κυριάκος Χατζηγιάννης.

Εν συνεχεία ο κ. Χατζηγιάννης, ανέφερε ότι δεν μπορεί η εποπτική αρχή που στην προκείμενη είναι το ΤΟΜ και επίσης Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, να έχουν αυτές τις ευθύνες και να είναι θεατές προβάλλοντας τεχνικής φύσεως δυσκολίες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση