Kathimerini.gr
Οι αρμόδιες αρχές αεροπλοΐας στις Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν πως σημειώθηκε πρόοδος ως προς το να περιοριστεί ο κίνδυνος κωλυμάτων κατά τη διεκπεραίωση πτήσεων εξαιτίας των υπηρεσιών, των προσφερομένων εκ μέρους των δικτύων κινητής τηλεφωνίας με νέα τεχνολογία 5ης γενιάς, τα οποία θα αρχίσουν να λειτουργούν από τις 19 Ιανουαρίου. Ωστόσο, την ίδια στιγμή εξέδωσαν σχεδόν 1.500 εντολές για τον περιορισμό των αεροπορικών δρομολογίων σε όλη τη χώρα.
Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπλοΐας (FAA) αναμένεται να παράσχει σύντομα ενημέρωση σχετικά με το ποιο είναι το ποσοστό των αεροπλάνων που θα υπόκεινται στους εν λόγω περιορισμούς. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, «η διοίκηση έχει σημειώσει πρόοδο στο να ελαττώσει με ασφάλεια την πιθανότητα ακυρώσεων και καθυστερήσεων, ενόσω οι εταιρείες ασύρματων τηλεπικοινωνιών κοινοποιούν περισσότερα δεδομένα και φτάνουν τα αποτελέσματα των δοκιμών υψομέτρου που διενεργούν οι κατασκευαστές των δικτύων».
Αξίζει να επισημανθεί πως οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι AT&T και Verizon Communications κατόρθωσαν να έρθουν την προηγούμενη εβδομάδα σε συμβιβασμό με τους αρμόδιους Αμερικανούς αξιωματούχους. Οπερ σημαίνει ότι συγκατατέθηκαν να καθυστερήσουν την έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών στα δίκτυα νέας τεχνολογίας 5ης γενιάς επί δύο εβδομάδες, καθώς και να περιστείλουν την τοποθέτηση πύργων κινητής τηλεφωνίας πλησίον 50 αεροδρομίων για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.
Κι ενώ οι εταιρείες αυτές είχαν αναφέρει ότι οι νέες υπηρεσίες τους δεν ενέχουν κινδύνους για τις αερομεταφορές, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπλοΐας και όμιλοι του κλάδου αεροναυπηγικής επισημαίνουν πως οι διενεργηθείσες δοκιμές δείχνουν πως οι συσκευές οι οποίες μετρούν το ύψος μπορούν να χάσουν την αξιοπιστία τους εάν το αεροσκάφος πλησιάζει πολύ κοντά στους προαναφερθέντες πύργους κινητής τηλεφωνίας.
Ακόμη, όμως, και με τη συμφωνία, η οποία επετεύχθη την τελευταία στιγμή, η αρμόδια Αρχή προειδοποίησε ότι οι κίνδυνοι από την εμπλοκή των νέων τηλεφωνικών υπηρεσιών με τον εξοπλισμό των αεροσκαφών απαιτεί από αυτή να θέσει σε ισχύ περιορισμούς, έως ότου να διασφαλίσει ότι οι λειτουργίες των τελευταίων θα είναι ασφαλείς.
Εν τω μεταξύ, άρχισε η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπλοΐας να εκδίδει πολυάριθμες απαγορεύσεις και εντολές (1.462 για την ακρίβεια), τόσες όσο λίγες φορές στην ιστορία της, για δεκάδες μεγάλα αεροδρόμια των ΗΠΑ, καθώς και τεράστιες εκτάσεις όπου αναμένονται τα σήματα των δικτύων της 5ης γενιάς. Τέλος, λόγου χάριν τα αεροπλάνα στο αεροδρόμιο Οχέαρ του Σικάγου δεν επιτρέπεται κατά την προσγείωση να κάνουν χρήση εξοπλισμού για συνθήκες χαμηλής ορατότητας, εκτός εάν οι κατασκευαστές των αεροσκαφών αποδείξουν πως ο εξοπλισμός αυτός είναι ασφαλής.