Money Review
O Dani Reiss ήταν 27 ετών όταν ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης που είχε στήσει ο παππούς του το 1957, με πέντε ραπτομηχανές. Σήμερα, η εταιρεία του πουλά μπουφάν για τα οποία οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακόμα και πάνω από 1.500 ευρώ, καθώς το brand name της αξίζει πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Τα μπουφάν της Canada Goose φοριούνται πλέον από οσκαρικούς ηθοποιούς, ολυμπιονίκες και φυσικά τους ερευνητές της Ανταρκτικής, στους οποίους και στόχευε το brand εξ αρχής.
Το τελευταίο οικονομικό έτος της, η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις 878,47 εκατ. δολαρίων, με τον Reiss να λέει στο CNCB ότι πούλησε πάνω από 1 εκατ. μπουφάν.
Ο παππούς του 50χρονου σήμερα Reiss ήταν ένας μετανάστης από την Πολωνία, που ίδρυσε την εταιρεία Metro Sportswear στον Καναδά. Στο κατάστημά του απασχολούσε μερικούς ράφτες, οι οποίοι έφτιαχναν μάλλινα γιλέκα, αδιάβροχα και στολές για τα χιόνια.
Την εποχή εκείνη, η εταιρεία δραστηριοποιούνταν κυρίως στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, φτιάχνοντας μπουφάν για brands που θα γίνονταν αργότερα οι ανταγωνιστές της, όπως η L.L. Bean.
Όταν τα ηνία της επιχείρησης πέρασαν στο πατέρα του Reiss, τον David Reiss, τη δεκαετία του 1970, εκείνος δημιούργησε ένα μηχάνημα που γέμιζε τα μπουφάν με πούπουλα και έτσι μείωσε σημαντικά τον χρόνο παραγωγής. Την εποχή εκείνη, η επιχείρηση μετονομάστηκε σε Snow Goose και δημιούργησε το θρυλικό Expedition Parka, ένα ζεστό μπουφάν που προοριζόταν για τους επιστήμονες στον σταθμό McMurdo της Ανταρκτικής.
φωτ.: AP
Μεγαλώνοντας, ο Reiss δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για την οικογενειακή επιχείρηση, ενώ μισούσε τα εμφανή λογότυπα πάνω στα ρούχα. Αφότου πήρε το πτυχίο του στην αγγλική λογοτεχνία από το University of Toronto το 1997, ήθελε να ταξιδέψει στην Ευρώπη και την Ασία. Όμως, καθώς δεν είχε χρήματα, αποφάσισε να δουλέψει στην Snow Goose, προκειμένου να μαζέψει μισθούς τριών μηνών.
Δουλεύοντας στις πωλήσεις και μιλώντας με τους πελάτες, συνειδητοποίησε ότι τα πολυτελή μπουφάν δεν ήταν απλά ένα ανούσιο σύμβολο του στάτους. Κάποιοι από τους πελάτες της επιχείρησης, ειδικά στα βόρεια του Καναδά χρειάζονταν αυτά τα ακριβά μπουφάν για να ζεσταθούν. Τα μπουφάν τους επέτρεπαν «να ζουν τη ζωή τους», όπως εξηγεί ο Reiss. Έτσι, μετά από έναν χρόνο, αποφάσισε να μείνει μόνιμα στην εταιρεία.
Όταν ανέλαβε τη θέση του CEO, τρία χρόνια αργότερα, ο πρώτος του στόχος ήταν να σταματήσει την παραγωγή ιδιωτικής ετικέτας. Άλλαξε το όνομα σε Canada Goose για να τονίσει ότι τα προϊόντα φτιάχνονταν στον Καναδά.
φωτ.: AP
Το 2013, η Canada Goose εξασφάλισε επένδυση από την Bain Capital, που της επέτρεψε να ανοίξει τα δικά της καταστήματα. Και το 2017 μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.