ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κόντρα Μαδρίτης – επιχειρηματιών για τη «μετανάστευση» εταιρειών

Νέο θερμό επεισόδιο προκαλεί η μετεγκατάσταση της Ferrovial στην Ολλανδία

Kathimerini.gr

Ο Ραφαέλ ντελ Πίνο, ο δισεκατομμυριούχος πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας Ferrovial, έγινε ο τελευταίος επιχειρηματίας που επικρίθηκε δημοσίως από τον Ισπανό πρωθυπουργό Πέδρο Σάντσεθ μετά την ανακοίνωση των σχεδίων μεταφοράς της έδρας της εταιρείας του στην Ολλανδία.

Υπάρχουν επιχειρηματίες που είναι αφοσιωμένοι στην Ισπανία, αλλά «αυτό δεν συμβαίνει με τον κ. Ντελ Πίνο», είπε ο Σάντσεθ το βράδυ της Πέμπτης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Κοπεγχάγη. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα επανεξετάσει τη νομιμότητα της απόφασης της Ferrovial να «μεταναστεύσει» στην Ολλανδία.

Η κυβέρνηση θα επανεξετάσει τη νομιμότητα της απόφασης της Ferrovial, δήλωσε ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ.

Ο Ντελ Πίνο προστίθεται στη λίστα των επιχειρηματιών που έχει στοχοποιήσει ο κ. Σάντσεθ, όπως η πρόεδρος της Banco Santander, Ανα Μποτίν, και ο πρόεδρος της Iberdrola, Ιγκνάσιο Γκαλάν. Ο Σάντσεθ είχε τεταμένες σχέσεις με τμήματα του επιχειρηματικού κατεστημένου της Ισπανίας πριν ακόμη γίνει πρωθυπουργός το 2018. Αφού ανακοίνωσε έκτακτους φόρους σε τράπεζες και εταιρείες ενέργειας πέρυσι, ο Σάντσεθ είπε ότι η κριτική για τους φόρους από την Μποτίν και τον Γκαλάν ήταν απόδειξη ότι η κυβέρνηση ενήργησε σωστά.

Η Ferrovial ανακοίνωσε τη μετεγκατάστασή της στην Ολλανδία στις 28 Φεβρουαρίου, ενώ την Πέμπτη διευκρίνισε πως το σχέδιο περιλαμβάνει την εισαγωγή μετοχών στο χρηματιστήριο του Αμστερνταμ και έχει ως στόχο να βοηθήσει την εταιρεία να αποκτήσει φθηνότερη ρευστότητα και να γίνει πιο ελκυστική για τους επενδυτές. Σε βάθος χρόνου εξετάζεται και η εισαγωγή στην αμερικανική κεφαλαιαγορά. Πέραν αυτών επικαλείται φορολογικούς λόγους και νομική ασφάλεια. Μετά την ανακοίνωση, ο μικρότερος εταίρος του συνασπισμού του Σάντσεθ, το ακροαριστερό κόμμα Unidas Podemos, είπε ότι θα προτείνει νομοθετική ρύθμιση που θα υποχρεώνει τις εταιρείες που μεταφέρουν την παραγωγή ή την έδρα τους στο εξωτερικό να επιστρέψουν όλες τις κρατικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που έλαβαν την τελευταία δεκαετία.

Αν και ο Ντελ Πίνο σπάνια μιλάει δημόσια, είναι γνωστό ότι ασκεί κριτική στον Σάντσεθ και την υπό την ηγεσία των σοσιαλιστών κυβέρνησή του. Νωρίτερα φέτος, η Ferrovial χρηματοδότησε μια εκδήλωση στην οποία ο ηγέτης της αντιπολίτευσης, Αλμπέρτο Νούνιεθ Φεϊχόο, ήταν ο κύριος ομιλητής. Μιλώντας σε εκδήλωση πριν από τον ηγέτη της αντιπολίτευσης, ο επικεφαλής της Ferrovial τόνισε πως είναι σημαντικό να γίνει η Ισπανία ελκυστική για τους επενδυτές. Ο Ντελ Πίνο ελέγχει περίπου το 20% της Ferrovial και δύο από τα αδέλφια του ελέγχουν ένα άλλο 12%. Η εταιρεία ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1950 από τον πατέρα τους. Ο σημερινός πρόεδρος επέβλεψε τη διεθνή επέκταση της εταιρείας, η οποία αντλεί το 80% των εσόδων της από τις δραστηριότητες εκτός Ισπανίας. Εκτός από τον κατασκευαστικό βραχίονα, η εταιρεία έχει επίσης έναν μεγάλο τομέα παραχωρήσεων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων του αεροδρομίου Heathrow και οδικών αξόνων στο Τορόντο και στο Ντάλας. Η εταιρεία έχει επίσης βραβευτεί για την κατασκευή και λειτουργία τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X