ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κίνα: Μειώνει την παραγωγή το «εργοστάσιο του κόσμου»

Υπολειτουργούν τα κινεζικά εργοστάσια, καθώς σαρώνει το νέο κύμα πανδημίας

Kathimerini.gr

Την εντύπωση μιας ολικής επαναφοράς σε προηγούμενες φάσεις της πανδημίας και των παρεπομένων της δίνουν τα νέα που καταφθάνουν από τα μεγάλα λιμάνια της Σαγκάης και της Σεντζέν, καθώς το νέο κύμα του κορωνοϊού δημιουργεί μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, προκαλεί νέα συμφόρηση στη μεταφορά των εμπορευμάτων και οδηγεί σε μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών.

Παραδόξως οι επιπτώσεις της νέας έξαρσης των κρουσμάτων, παρενέργειας της αιφνιδιαστικής άρσης κάθε περιοριστικού μέτρου στην Κίνα, μοιάζουν με εκείνες των εκτεταμένων lockdowns που προκάλεσαν το έμφραγμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Ακυρώνονται όλο και περισσότερες κρατήσεις για μεταφορά φορτίου στα δύο σημαντικότερα εμπορικά λιμάνια της. Και όπως τονίζουν παράγοντες της Σαγκάης, που είναι και το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στον κόσμο, αλλά και της Σεντζέν, ο λόγος είναι ότι «οι βιομηχανίες δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά γιατί μεγάλο τμήμα του προσωπικού τους νοσεί από κορωνοϊό».

Ακόμη και το 75% των εργαζομένων σε μεγάλες μονάδες νοσεί – Φόβοι για έμφραγμα στην παγκόσμια εφο-διαστική αλυσίδα.

Ετσι, τα διευθυντικά στελέχη των εταιρειών logistics προειδοποιούν την πελατεία τους πως οι παραγγελίες τους ενδέχεται να μην εκτελεστούν ή να καθυστερήσουν πολύ, παρά το γεγονός ότι είναι αισθητά μειωμένες σε σύγκριση με παλαιότερες εποχές κυρίως εξαιτίας κάμψης της παγκόσμιας ζήτησης. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και οι παραγγελίες βιομηχανιών από τις ΗΠΑ για προμήθειες από την Κίνα είναι μειωμένες κατά 40% καθώς η ζήτηση πιέζεται ενόψει της ενδεχόμενης ύφεσης. Η εταιρεία φορτώσεων HLS με έδρα στο Χονγκ Κονγκ τονίζει σε ανακοίνωση προς τους πελάτες της ότι «με το 50% ή ακόμη και το 75% του προσωπικού τους να νοσεί από κορωνοϊό και να μην μπορεί να εργαστεί, πολλές κινεζικές βιομηχανίες δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, γι’ αυτό και έχουν μειωμένη παραγωγή». Η εταιρεία προειδοποιεί μάλιστα πως θα κινηθούν πολύ περιορισμένα οι παραγγελίες και οι φορτώσεις την περίοδο του κινεζικού νέου έτους καθώς πολλές βιομηχανίες μειώνουν την παραγωγή και θα αναγκαστούν να ακυρώσουν ή να καθυστερήσουν τις φορτώσεις που έχουν κρατηθεί για το δεύτερο ήμισυ του Ιανουαρίου και τις αρχές Φεβρουαρίου».

Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Σαγκάης, το πρώτο στον κόσμο λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχετική έκθεση των Αρχών επισημαίνει πως «αυξάνονται διαρκώς οι ακυρώσεις φορτώσεων καθώς πολλές βιομηχανίες αδυνατούν να λειτουργήσουν κανονικά εξαιτίας της απουσίας υπαλλήλων τους που νοσούν από κορωνοϊό». Παρόμοια προειδοποίηση εξέδωσαν, άλλωστε, οι Αρχές και για το λιμάνι της Σεντζέν, τέταρτο στον κόσμο λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αλλά και όχι μόνον. Το πρόβλημα έχει επεκταθεί και στα λιμάνια Νίνκμπο και Κουίνγκμπαο, δύο κάπως μικρότερα λιμάνια σε σύγκριση με αυτά της Σαγκάης και της Σεντζέν που χρησιμοποιούνται ως έξοδος κινδύνου για να επιτευχθεί κάποια αποσυμφόρηση ειδικά στη Σαγκάη.

Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, ο Αλεξ Χαρβαλιάς, υπεύθυνος μεταφορών στη Marin Traffic, τονίζει πως «η Κίνα έχει ανακαλέσει τους περιορισμούς που είχε επιβάλει στο πλαίσιο της πολιτικής μηδενικής ανοχής στον κορωνοϊό, αλλά στη Σαγκάη φαίνεται να υπάρχει η ίδια συμφόρηση στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του 2023». Ο ίδιος εξηγεί πως ο αριθμός των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων που σταθμεύουν έξω από τα λιμάνια όχι μόνον της Σαγκάης αλλά και του Νίνγκμπο και του Κουίνγκμπαο αυξήθηκε ραγδαία την πρώτη εβδομάδα του έτους, φτάνοντας στα επίπεδα στα οποία βρισκόταν τον Απρίλιο του 2022. Σημειωτέον ότι όσον αφορά ειδικότερα το Κουίνγκμπαο, που είναι και το έκτο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, αναφέρεται πως διαθέτει δικές του βιομηχανίες, που όμως λειτουργούν πλέον με μόλις το 1/3 του εργατικού δυναμικού τους.

Μιλώντας άλλωστε στο CNBC, ο Αλαν Μπάερ διευθύνων σύμβουλος της OL USA, επισημαίνει πως «θα νόμιζε κανείς πως θα ήταν ευκολότερο να ολοκληρώσουμε τα προϊόντα μας και να τα παραδώσουμε εφόσον οι παραγγελίες είναι μειωμένες κατά περίπου 30% με 40%». Διευκρινίζει ωστόσο πως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, επειδή «σε πολλές περιοχές της χώρας η κατάσταση είναι περίπλοκη εξαιτίας της νέας έξαρσης της πανδημίας». Ο ίδιος προβλέπει πως η κίνηση στον Ειρηνικό Ωκεανό και προς τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα μέχρις ότου επιτύχουν οι εταιρείες μια ισορροπία ανάμεσα στα υφιστάμενα επίπεδα αποθεμάτων και στις αναμενόμενες πωλήσεις τους. Οπως υπογραμμίζει ο Τζόρνταν Μπρανκ, γενικός διευθυντής πωλήσεων στην WarehouseQuote, «βλέπουμε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην αγορά με ιδιαίτερα περιορισμένη την παραγωγική δυνατότητα των βιομηχανιών», που έχει σαν αποτέλεσμα την υπερφόρτωση των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων. Προσθέτει επίσης ότι αυξάνονται διαρκώς τα ποσοστά πληρότητας των αποθηκών σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ. Εξαίρεση αποτελεί μόνον η νοτιοανατολική περιοχή της υπερδύναμης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X