Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει την τελική της απόφαση σχετικά με αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν ως τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ κατά της Κίνας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι χώρες διχάζονται σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς -μέχρι στιγμής ύψους έως 36,3%- στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Μια γερμανική εμπορική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών λέει ότι θα πλήξουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σημαντική παρουσία στην Κίνα. Η Γερμανία έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων με τη συγκεκριμένη χώρα. Οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εν τω μεταξύ, δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία εκεί.
Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε χώρες σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη της Κίνας προς τους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.
«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου οι πιστώσεις κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά, και το κράτος επιλέγει τους τομείς που θέλει να προωθήσει», δήλωσε ο William Reinsch, ανώτερος σύμβουλος και κάτοχος της έδρας Scholl στις διεθνείς επιχειρήσεις στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, ένα διακομματικό think tank στην Ουάσιγκτον.
«Σε αυτού του είδους την οικονομία έχετε πάντα υπερεπενδύσεις, έχετε πάντα πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, έχετε πάντα υπερπαραγωγή, και στη συνέχεια αυτή η υπερπαραγωγή διοχετεύεται στον υπόλοιπο κόσμο».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα αυτοκίνητο με περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες κοστίζουν κοντά στα 20.000 δολάρια. Αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, είπε.
«Αλλά εξηγείται επίσης από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας», συνέχισε ο Muñoz. «Εξηγείται από το χαμηλότερο εργατικό κόστος και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες».
Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC