
Mαρία Αθανασίου
Με σχεδόν 686 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και 861,4 εκατ. έξυπνες συσκευές συνδεδεμένες στην ΑΙοΤ πλατφόρμα της (εξαιρουμένων των smartphones, των φορητών υπολογιστών και των τάμπλετ) η Xiaomi έχει ήδη εξασφαλίσει μια θέση μεταξύ των τριών κορυφαίων εταιρειών smartphones και είναι η πιο σημαντική εταιρεία σε ΑΙοΤ οικοσυστήματα παγκοσμίως. Επενδύοντας στην καινοτομία που μπορεί να υπηρετήσει τις ανάγκες των χρηστών, η εταιρεία παραδίδει στην αγορά νέες συσκευές που εμπλουτίζουν το οικοσύστημα Human x Car x Home, που υπηρετεί το στρατηγικό όραμά της. Σε αυτό αναμένεται να επενδύσει περισσότερα από 4 δισ. δολάρια την τρέχουσα χρονιά, όπως ανακοίνωσε ο κ. Γουίλιαμ Λου, partner και president της εταιρείας στη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της νέας σειράς smartphone-ναυαρχίδων Xiaomi 15 στο πλαίσιο του Mobile World Congress 2025 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
«Σχεδιάζουμε προϊόντα με επίκεντρο τις ανάγκες των χρηστών μας, και το έξυπνο οικοσύστημα Human x Car x Home αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτή την αποστολή. Στη Xiaomi διαμορφώνουμε ένα νέο πρότυπο συνδεδεμένης νοημοσύνης συνδέοντας ανεμπόδιστα προσωπικές συσκευές, οχήματα και χώρους διαβίωσης», υπογράμμισε και ο διευθυντής Επικοινωνίας της Xiaomi International, Ντάνιελ Ντεσαρλέ. Τον τελευταίο χρόνο, το πρωτοποριακό, έξυπνο οικοσύστημα Human x Car x Home της Xiaomi έχει εξελιχθεί σε μια σφαίρα συνδεδεμένης νοημοσύνης. Προσαρμοζόμενο στις ατομικές ανάγκες, το οικοσύστημα αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες για να προβλέπει, να μαθαίνει και να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του χρήστη, προσφέροντας μια «διαισθητική», εξατομικευμένη εμπειρία.
Ο κ. Ντεσαρλέ ηγήθηκε της πανηγυρικής παρουσίασης της νέας σειράς Xiaomi 15, με κορωνίδα το Xiaomi 15 Ultra, που σηματοδοτεί, όπως εξήγησε, «μια νέα εποχή σε ό,τι αφορά την καιτονομία στον τομέα της λήψης φωτογραφίας με κινητό τηλέφωνο». Η λήψη φωτογραφιών και βίντεο αναδεικνύεται σε μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της σειράς Xiaomi 15, καθώς οι χρήστες μπορούν να εξασφαλίσουν με ένα κλικ εντυπωσιακές εικόνες και βίντεο, ακόμη και τη νύχτα, εν κινήσει, σε μακρινή ή κοντινή απόσταση, με τον φακό Leica Summilux.
Η συνεργασία της Xiaomi με τη Leica (η θρυλική εταιρεία φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια), που ξεκίνησε πριν από περίπου μια τετραετία, υπήρξε καίρια στρατηγική κίνηση που έδωσε μια νέα διακριτή ταυτότητα στα smartphones της εταιρείας στον τομέα της φωτογραφικής απεικόνισης, η οποία είναι σχεδόν επαγγελματικού επιπέδου. «Ειδικά η έκδοση Ultra σχεδιάστηκε με το μυαλό μας στους επαγγελματίες φωτογράφους», εξήγησε ο κ. Ντεσαρλέ. Επίσης με το Xiaomi HyperOS 2 και την εισαγωγή του Xiaomi HyperAI οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στη σύνταξη κειμένου και στην αναγνώριση φωνής (μετάφραση σε πραγματικό χρόνο και αναγνώριση ομιλίας που μεταγράφουν συνομιλίες με εξαιρετική ακρίβεια), ενώ σε συνεργασία με την Google τα νέα μοντέλα διαθέτουν το Gemini, το οποίο εκτελεί ενέργειες σε όλες τις εφαρμογές Xiaomi.
Στη Βαρκελώνη παρουσιάστηκαν επίσης η νέα σειρά AI-powered τάμπλετ Xiaomi Pad 7, τα ασύρματα ακουστικά Xiaomi Buds 5 Pro, που υποστηρίζουν συνδεσιμότητα δύο συσκευών και διαθέτουν ενσωματωμένη ηχογράφηση, και το Xiaomi Watch S4 με λειτουργίες που παρακολουθούν τη φυσική κατάσταση και την υγεία (επίπεδα άγχους, καρδιακό ρυθμό, οξυγόνου στο αίμα, πρότυπα ύπνου), ενώ συνδέεται με smartphones, τάμπλετ, ακουστικά και έξυπνες οικιακές συσκευές. Ολα τα νέα προϊόντα του οικοσυστήματος κυκλοφορούν και στην Ελλάδα.
Παράλληλα η Xiaomi επενδύει στον κλάδο EV, με τα σχετικά έσοδά της να αγγίζουν το 1,27 δισ. ευρώ. Οι μηνιαίες αποστολές της σειράς Xiaomi SU7 ξεπέρασαν τα 25.000 αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο του 2024 και συνολικά περισσότερα από 135.000 οχήματα παραδόθηκαν το 2024. Ο στόχος για το 2025 είναι οι 300.00 αποστολές. Στη Βαρκελώνη έδωσε το «παρών» και προσείλκυσε εκατοντάδες επισκέπτες και το Xiaomi SU7 Ultra Prototype, που μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας πίστας ταχύτητας αλλά και των αστικών δρόμων. Το Xiaomi SU7 Ultra πριν από λίγους μήνες σημείωσε ρεκόρ γύρου στο σιρκουί του Νίρμπουργκριν και συγκέντρωσε 15.000 παραγγελίες τις πρώτες 24 ώρες από την παρουσίασή του. Τους επόμενους μήνες η Xiaomi σχεδιάζει να διαθέσει σταδιακά στη διεθνή αγορά μεγάλες οικιακές συσκευές, όπως πλυντήρια, στεγνωτήρια, ψυγεία και κλιματιστικά.