ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νέα καθυστέρηση για τον Περιμετρικό - €5,500 χιλιάδες πέναλτι ημερησίως στην Cyfield

Ο Υπουργός ανέφερε πως το έργο θα είναι έτοιμο Αρχές Αυγούστου

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ποινικές ρήτρες ύψους 5,500 ευρώ την ημέρα αποκόπτονται από σήμερα Τρίτη (16/7) στην εταιρεία Cyfield που ανέλαβε να την υλοποίηση του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας.

Μιλώντας στον ΣΠΟΡ FM 95.00 και την εκπομπή «Διασπορά Ειδήσεων», ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφειάδης, ανέφερε ότι περιμετρικός της Λευκωσίας δεν πρόκειται να παραδοθεί σήμερα. Όπως ανέφερε ο κ. Βαφειάδης, ο εργολάβος ενημέρωσε τα Δημοσιά Έργα ότι δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί σήμερα το έργο, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθούν οι ποινικές ρήτρες.

Πιο συγκεκριμένα ο εργολάβος καλείται να πληρώνει ποινικές ρήτρες για αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου , ύψους €5.500/ημέρα.

Σε ερώτηση για το πότε εν τέλει θα παραδοθεί το έργο, ο Υπουργός ανέφερε πως θα είναι έτοιμο Αρχές Αυγούστου. 

Τα δημόσια έργα που ανέλαβε η Cyfield

Με πολλές τρύπες το πλαίσιο ανάθεσης

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της «Κ» και του Απόστολου Τομαρά δόθηκε εξήγηση για το ότι διαχρονικά έχουμε «εθνικούς εργολάβους». Σύμφωνα με τον γ.γ. του ΕΤΕΚ, Ανδρέα Θεοδότου, η ίδια η διαδικασία που ακολουθείται για τις συμβάσεις δημοσίων έργων εξοστρακίζει εργολάβους, δίνοντας έτσι ένα άτυπο πλεονέκτημα στις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, κατά τον κ. Θεοδότου οι παθογένειες εντοπίζονται σε δύο ζητήματα: Πρώτον, στον τρόπο ανάθεσης δημοσίων έργων και δεύτερον, στον μηχανισμό επίλυσης διαφορών. Σε ό,τι αφορά την ανάθεση έργων, η εργοληπτική εταιρεία εκτός από το κομμάτι κατασκευής του έργου είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει και τη μελέτη του έργου – υποχρέωση που δεν υπήρχε παλαιότερα.

Η προσθήκη αυτή, σύμφωνα με τον κ. Θεοδότου, λειτουργεί αρνητικά για τους μικρούς εργολάβους, οι οποίοι δεν έχουν το οικονομικό και τεχνικό υπόβαθρο να πραγματοποιήσουν τη μελέτη του έργου, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των εταιρειών που διεκδικούν το έργο. Δεύτερος και επίσης αποτρεπτικός παράγοντας είναι και ο μηχανισμός επίλυσης τυχόν διαφορών. Η διαδικασία, σύμφωνα με τον κ. Θεοδότου, είναι περίπλοκη και χρονοβόρα, μιας και μια δικαστική διαμάχη εργολήπτη με το Δημόσιο είναι χρονοβόρα και οικονομικά ασύμφορη για μικρούς εργολάβους.

Η απουσία γρήγορου και ευέλικτου μηχανισμού επίλυσης διαφορών θεωρείται αποτρεπτικός παράγοντας και για μεγάλες εταιρείες εκτός Κύπρου. Από τα σημαντικά αρνητικά του πλαισίου και τα κριτήρια ανάθεσης τα οποία όπως λέει ο γ.γ. του ΕΤΕΚ είναι μόνο οικονομικά. Τουτέστιν, δεν μπορεί να επιλεγεί ένας ενδιαφερόμενος που θα παραδώσει το έργο στην ώρα του και δεν έχει τη μικρότερη προσφορά. Η φθηνότερη προσφορά είναι μονόδρομος τονίζει ο κ. Θεοδότου, άσχετα με άλλα κριτήρια. Πρακτική που στη συνέχεια εγκλωβίζει το Δημόσιο, μιας και η καταγγελία σύμβασης συνεπάγεται κόστος – κάτι που έγινε και με την Πλατεία Ελευθερίας.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση