Kathimerini.com.cy
Βολές κατά του Υπουργούν Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη, της προηγούμενης Κυβέρνησης αλλά και του «Επενδυτή» εκτοξεύει ο Σύνδεσμος Ελλιμενισμένων Σκαφών Κύπρου μετά το ναυάγιο και την καταγγελία της σύμβασης από την Κυβέρνηση με την Kition Ocean Holdings Ltd.
Ο Σύνδεσμος ζητεί όπως μειωθούν τα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας, ενώ στην ανακοίνωση σημειώνει πως «οι ιδιοκτήτες σκαφών στη Μαρίνα Λάρνακας, είναι δυστυχώς τα βασικά θύματα της κάκιστης διαχείρισης του θέματος της ιδιωτικοποίησης της μαρίνας από την προηγούμενη Κυβέρνηση, των προχειροτήτων του “Επενδυτή” και των κακών χειρισμών του αρμόδιου Υπουργείου»
Αυτούσια η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελλιμενισμένων Σκαφών Κύπρου
«Πότε θα μας ακούσετε κύριε Βαφεάδη;
Ως Σύνδεσμος, από την αρχή προειδοποιούσαμε για τις προχειρότητες του “Επενδυτή”. Πραγματοποιήσαμε σχετική παρουσίαση στον αρμόδιο Υπουργό (Υπουργό Μεταφορών ΕΕ) τον Μάρτιο 2023, με συγκεκριμένες υποδείξεις για την αρνητική πορεία του Έργου, ωστόσο δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε.
Πραγματοποιήσαμε διαμαρτυρίες στην Λάρνακα σε μια προσπάθεια να ενημερώσουμε το κοινό και τους αρμόδιους για την πραγματική πορεία του Έργου- Φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Όταν παρουσιάσαμε την πραγματική εικόνα της μαρίνας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, συγκεκριμένοι βουλευτές μας χλεύασαν και μας απείλησαν.
Με επιστολές ζητούσαμε επισταμένως να συναντήσουμε τον αρμόδιο Υπουργό και τον Διευθυντή του Υπουργείου, χωρίς καμία θετική ανταπόκριση.
Οι ιδιοκτήτες σκαφών στη Μαρίνα Λάρνακας, είναι δυστυχώς τα βασικά θύματα της κάκιστης διαχείρισης του θέματος της ιδιωτικοποίησης της μαρίνας από την προηγούμενη Κυβέρνηση, των προχειροτήτων του “Επενδυτή” και των κακών χειρισμών του αρμόδιου Υπουργείου.
Πληρώνουμε αδικαιολόγητες αυξήσεις πέραν του 40% στα τέλη ελλιμενισμού, με μείωση παροχών και υπηρεσιών – με τις ευλογίες του Υπουργείου ΜΕΕ, που μέχρι και πριν μερικούς μήνες, διαβεβαίωνε δημόσια ότι το έργο προχωρά βάσει του προγράμματος.
Η απολύτως αναγκαία εκβάθυνση της εισόδου της Μαρίνας, δεν έγινε ποτέ. Η είσοδος της μαρίνας γίνεται ολοένα και πιο ξέβαθη, λόγω της συσσώρευσης άμμου στο βυθό, προκαλώντας προσάραξη των σκαφών.
Το έργο της εκβάθυνσης θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2024 με βάση τα χρονοδιαγράμματα της πρώτης φάσης του έργου, ωστόσο ο κ. Βαφεάδης επιλεκτικά “αγνοεί” το γεγονός αυτό και δηλώνει ότι όλα έγιναν βάσει προγράμματος και ότι δεν έδωσε παράταση στην ημερομηνία αποπεράτωσης των έργων.
Η διατηρητέα αποβάθρα θα έπρεπε να παραδοθεί Ιούνιο του 2023 και είναι ακόμα “κλειστή”
Τα έργα που εκτελέστηκαν από τον Επενδυτή (Παρκινγκ, παιδότοπος, τραμπολίνο κ.τλ) δεν είχαν καμία σχέση με τα έργα που ανάλαβε ο Επενδυτής αλλά έργα που αποφέρουν εύκολο και γρήγορο κέρδος.
Ως αποτέλεσμα των αυξημένων χρεώσεων και εν γένει των συμπεριφορών και ενεργειών του “Επενδυτή“, πέραν των 50 σκαφών έχουν εγκαταλείψει τη Μαρίνα Λάρνακας.
Το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης Μαρίνας και Λιμανιού Λάρνακας – με τη Μαρίνα να αποτελεί μέρος των μεγαλεπήβολων έργων στην ευρύτερη περιοχή με ενιαίο τρόπο – έχει αποτύχει παταγωδώς.
Διαθέτουμε πολυετείς γνώσεις και εμπειρίες στα θέματα ελλιμενισμού σκαφών και μαρίνων. Έχουμε συγκεκριμένες ιδέες και προτάσεις (με εκπόνηση business plan), για βέλτιστη ανάπτυξη και επικερδή διαχείριση της Μαρίνας Λάρνακας ξεχωριστά από μόνης της με απτά οφέλη στη Λάρνακα και στο Κράτος, και στο ναυτικό τουρισμό ειδικότερα.
Είμαστε οι άμεσα επηρεαζόμενοι – γι’ αυτό απαιτούμε να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι θέσεις και απόψεις μας και να είμαστε μέρος των συζητήσεων σε όποια νέα προσπάθεια της Κυβέρνησης για εξεύρεση κατάλληλου διαχειριστή της Μαρίνας Λάρνακας.
Απαιτούμε άμεση επαναφορά των χρεώσεων ελλιμενισμού στα επίπεδα που ήταν πριν την ανάθεση του έργου στην Κίτιον αφού αποδεδειγμένα, τίποτα δεν έγινε που να δικαιολογεί τις αυξήσεις που ετσιθελικά επέβαλε ο επενδυτής».