Kathimerini.com.cy
Αντίστροφα μετρά ήδη ο χρόνος για την κυβέρνηση μετά και τον τερματισμό της σύμβασης κατασκευής του τερματικού Φ.Α. στο Βασιλικό από την κοινοπραξία CPP-METRON CONSORTIUM LTD. Από την Παρασκευή η ΕΤΥΦΑ, ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων, παρέλαβε από τους Κινέζους το μισοτελειωμένο τερματικό, εξέλιξη που επιτρέπει να δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα που είναι η ολοκλήρωση και του υπόλοιπου 40% των έργων που δεν κατασκευάστηκαν από την κινεζική κοινοπραξία. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι να αποκτήσει και την κυριότητα του πλοίου FSRU «Προμηθέας» το οποίο παραμένει στη Σαγκάη. Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει αποπληρώσει τη μετατροπή του πλοίου σε πλωτή μονάδα, ωστόσο σε εκκρεμότητα βρίσκονται πιστοποιήσεις του πλοίου που θα του επιτρέψουν να σηκώσει άγκυρες για το Βασιλικό. Στη Λευκωσία συνεχίζουν να υπάρχουν ανησυχίες για ενδεχόμενα εμπόδια από πλευράς Κινέζων που θα καθυστερήσουν τον απόπλου του «Προμηθέα», με αποτέλεσμα να σημειωθούν αλυσιδωτές καθυστερήσεις στη λειτουργία του τερματικού και κατ’ επέκταση στην έλευση του Φ.Α. στην Κύπρο. Στην περίπτωση που οι Κινέζοι προβάλουν προσκόμματα στην παράδοση, δεν μπορεί να προσδιοριστεί με σχετική προσέγγιση η εισαγωγή Φ.Α. στην εσωτερική αγορά. Ωστόσο, στις ασκήσεις που φαίνεται να πραγματοποιούνται το τελευταίο διάστημα υπάρχει και το καλό σενάριο που θέλει το Φ.Α. να έρχεται στην Κύπρο το 2025. Σενάριο που προϋποθέτει την έλευση του πλοίου στο Βασιλικό πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε το ρεπορτάζ του Απόστολου Τομαρά στην έντυπη έκδοση της «Κ».
Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.