ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις
Οι Παγκύπριες Εξετάσεις αποβλέπουν σε «κατάταξη» των υποψηφίων, ενώ το επίπεδο γνώσεων και τα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τις επιδιώξεις της Μέσης Εκπαίδευσης καταγράφεται μέσα από την αξιολόγηση που γίνεται από το σχολείο, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του το Υπουργεί αναφέρεται στη δημόσια συζήτηση για το κατά πόσο ο μέσος όρος των βαθμολογιών, ειδικά στα Νέα Ελληνικά, είναι «ικανοποιητικός» ή όχι. Οπως σημειώνει, «σε ένα πληθυσμό της τάξης των πέντε χιλιάδων είναι αναμενόμενο η μέση τιμή να είναι περίπου αντίστοιχη της «μέσης» στην κλίμακα βαθμολογίας (όπως, για παράδειγμα, το 11/20)». Προσθέτει ότι «θα έλεγε κανείς ότι υπάρχει πρόβλημα σε μια τέτοια διαδικασία πρόσβασης και διαλογής των υποψηφίων, ως προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, εάν ο «μέσος όρος» των βαθμολογιών ήταν π.χ.16/20 ή 5/20».
Στο πλαίσιο της διάγνωσης του μαθησιακού επιπέδου μέσω αυτών των βαθμολογιών, το Υπουργείο σημειώνει ότι «υπάρχουν οι άριστοι, 59 υποψήφιοι/-ες με βαθμολογία 18-20/20, άλλοι/-ες 764 με βαθμολογία 15-18/20 και συνολικά 2.205 υποψήφιοι/-ες με βαθμολογία μεταξύ 12 και 20/20, όπως και 1.923 υποψήφιοι/-ες που έχουν βαθμολογία χαμηλότερη από 10/20, όπως ενδέχεται να συμβαίνει σε κάθε περίπτωση».
Τονίζει, όμως, ότι «το επίπεδο γνώσεων και τα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τις επιδιώξεις της Μέσης Εκπαίδευσης καταγράφεται μέσα από την αξιολόγηση που γίνεται από το σχολείο, η οποία και καταλήγει σε βαθμολογία για τις επιδόσεις όλων των μαθητών/-τριών (τόσο μέσα από τη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων όσο και τη συνεχή/συντρέχουσα αξιολόγηση στη διάρκεια των μαθημάτων)».
Ενώ, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, στη βάση των διαβαθμίσεων που δημιουργεί η βαθμολογία των Παγκύπριων Εξετάσεων, «επιλέγονται εκείνοι που θα πάρουν τις θέσεις στα πανεπιστήμια, αξιοκρατικά». Όπως αναφέρει στη συνέχεια, το ποσοστό 62% πάνω από τη βάση στις εξετάσεις αυτές, είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ότι κατατάσσεται στην περιοχή του «φυσιολογικού».
«Για το Υπουργείο και το εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει πάντως κρίσιμο ότι μια μερίδα υποψηφίων, 472 στον αριθμό, είχαν σε αυτό το διαγωνισμό βαθμολογίες μέχρι και 5/20», καταλήγει η ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι «αυτό είναι ένα ζήτημα που μαρτυρά και μαθησιακά δεδομένα, αλλά και την επίγνωση υποψηφίων σχετικά με τις γνώσεις και τις δυνατότητες τους και πρέπει να αποτελεί στόχο βελτίωσης», και καταλήγει ότι ένα ανάλογο ζήτημα στοιχειοθετείται και μέσα από τις γραπτές αξιολογήσεις του σχολείου στη διάρκεια της φοίτησης στα λύκεια.